Mycket post nu

Skickar gurgelvatten hit och dit, väntar på en rejäl sudd, återbetalning från elleverantören för att jag pyntat för ett dygnetruntföretag, väntar på Maggis brev (tror det är ett grisigt brev 😉 fått en bekräftelse på att dom nästan gratis,specialerbjudande 200 pix kompletta, glasögonen från Lensway kommer om någon dag, nekad terapi för mitt posttrauma p.ga att jag anses för traumatiserad och inte har ett tillräckligt socialt nätverk omkring mig (hur man nu ska kunna ha det som kvarskriven), käkar Postafen för slängen av Meniéres gör sig påmind av stressen,

postar pustar ut med värme i hjärtat efter dotterns besök förra veckan. nu kan gärna post mortem få vänta! Eller vänta nu, är det efter döden jag lever?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 responses to “Mycket post nu

  • Filippa

    Nekad terapi för att du är för traumatiserad ? Men är det inte då man behöver terapi ? Milde himmel ! *skakar på huvudet* Jag räknar med att du går i taket ?
    Jag blir very nyfiken på det grisiga brevet dock ? Kram /F

  • Soulsister

    Din lilla ordvitsare där!
    Har inte glömt dig, men ja har inte kommit iväg till posten själv eftersom ja fortfarande ligger hemma o e sjuk.
    Men den som väntar på nått gott….

    Puss på nosen

  • Vb

    Ja du Filippa, nu har man målat in mig i ett hörn.Det blir billigare för landstinget här att sopa mig under mattan.Dom är riktigt grisiga. Maggis brev återkommer jag om, när klonkar i brevlådan.
    Ha en bra dag vännen.

  • Vb

    Ja just det, ännu mera post var det! Ta det lugnt Sisbabe, bli frisk först. Mailar frågorna under dagen!

    *ger henne en alvedon*
    🙂

  • Immanuel Brändemo

    ”nekad terapi för mitt posttrauma p.ga att jag anses för traumatiserad och inte har ett tillräckligt socialt nätverk omkring mig (hur man nu ska kunna ha det som kvarskriven)”

    Psykiatrin alltså… Man blir inte klok på hur de fungerar. Visst, man behöver kanske ett socialt nätverk för att klara av behandlingen, men den där ”dina sår är för djupa, så vi låter bli att sy”-attityden är hemsk.

  • Vb

    Hej Trollhare, vad glad jag blir att se ditt namn här.
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta, det är dom som i hög grad hjälper till att übertraumatisera mig med sina svepskäl.Nu har jag tjafsat i tre år om min remiss/er, provat att lägga in mig i kvarskrivningskommunen, psykakutenXmiljoner, det enda dom inte nekat till är en samtalskontakt, men hon som är specad på ptsd är för upptagen just nu…insulinöverdos med lpt i två dagar för nå´n månad sedan, skrivs alltså ut igen till ingenting.Jag betalar skatt men inte i det landsting jag bor i, alltså kan man luta åt att det handlar om ekonomi, deras.Jag är inte värd att satsas på är deras dolda agenda.

  • Rosa

    Inte ett tillräckligt socialt nätverk omkring dig??? Herregud har de inte sett bloggen. Dax och visa den kanske?

  • Ulrika

    Menar du allvar??? Ja, det sägs ju att man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Själv har jag fått bra behandling, slussats vidare via min husläkare som är kanon. Och då har jag inte varit i närheten av dom upplevelser du har. Är nu mer eller mindre tillbaka från min utmattningsdepression.
    Kräv det du har rätt till!!! Vad man behöver i såna här lägen är någon nära som är stark och kan föra ens talan. Någon som ringer samtalen, kräver, följer med på möten etc. för man orkar inte alltid strida själv. Hoppas du har ngn sån person i din närhet som du fortfarande kan ha kontakt med. En riktig krubbitare.
    Åååh, jag blir så arg…
    *bryr mig* Önskar jag kunde hjälpa…
    Ulrika

  • Vb

    Tack Ulrika, problemet har pågått i tre år sedan jag kom till den här byn med remiss.Och som kvarskriven, skyddad id har man inte många i sitt sociala nätverk, det blir så.Nä, jag ska sälla mig till kufarna på sta´n, du vet dom där typ Vietnamveteranerna, sjabbig,skitig,aggressiv,småmumlandes varvat med primalskrik och piller i fickan och pavan i näven…

  • Tvärslå

    Bordsskivan är bloggad, välkommen att få dej ett skratt eller två 😉

  • Vb

    Intressant historia det där bordet har!
    🙂

  • Vb

    Det handlar mer om att terapin pågår inte bara dom 45 minuter man är där, stöttning hemma när man dippar av exponeringar, få hjälp då.Helt rätt tänkt medveten om det, men det är väl deras sak att skapa hjälp där också?Stötta mig i mina rädslor.

Kommentera

