Du kan väl inte flytta

Ut på landet och bli en rättshaverist!

 

 

Exakt så sa en person i myndighetsutövning till mig för ett tag sedan.-Varför inte det svarade jag.För här på vischan, i mitt underbara paradis; här, där jag hör vad jag tänker och kan fokusera utan distraktioner, är den rätta platsen att agera och hävda mina rättigheter som gång på gång tas ifrån mig.Ifrån oss som tydligen ”valt” att leva med kvarskrivning och sekretessmarkering.Vi behandlas ofta som vi är dom kriminella, inte faktiskt dom offer (hata ordet) vi är.Det minsta vi gjort är valt vår utsatta situation.

Är man en rättshaverist för att man hävdar sina rättigheter?Dom få som finns i myndighetsSverige. Nä, inte i min värld. Att vara påläst i Sveriges snåriga lagdjungel är en belastning för en del myndigheter. Anses som ett hot, man blir bedömd rent subjektivt attitydsmässigt. För att jag inte grinar och ber om förlåtelse, fläker upp knäskålarnas skinn och blottar mitt blod, som jag förvaltar noga eftersom det inte fanns så mycket kvar i blodbankerna efter Anna Lind till mig. Inte slickar deras fötter, och dessutom är en amazon förklädd till en vän varelse i miniformat, så kan dom inte hantera mig. Då blottar dom sina svagheter och ställer sigi försvarsställning som alla rädda personer gör. Rädda  personer är också dom farligaste. Tror dom!

Här på vischan, där jag äntligen är hemma, ger mig den kraft jag behöver för att vi som blivit drabbade av relationsvåld ska få åtnjuta dom lagar och regler som gäller. Som att Fk ska skita högaktligen i att kräva kvarskrivnas fysiska adress. Annars faller lagen 2009:400 första stycket. Sociala myndigheter ska tamefan inte ”beställa” riskanalyser från Polisen  för att man tvingats ansöka om försöjningsstöd, pga bl.a FKs jävla dribbel. Om snuten och Skatteverket sköter sitt, kräver jag att soc/särskilda insatser sköter sitt och inte ens ifrågasätter mitt skydd! Ja, du läser rätt. Så gör man i den här kommunen.Hur går särskilda behov ihp med riksnorm? Förhoppningsvis inte snart, eftersom jag begärt en inspektion/revision från Socialstyrelsen.
Det skapas lagar som vissa myndigheter anser sig inte behöva följa. Varför? Hur mycket stålar kostar det inte det? Som skulle kunna läggas på oss, vars liv aldrig blir detsamma. I mitt fall efter mordförsöket.

Rättshaverist. Pyttsan, möjligen rättsrådig. Maila mig om du har problem med Fkassan och bostadsbidrag eller tillägg när du är kvarskriven, så får du ett referensnummer att det räcker med en underskrift av hyresvärden och ett endaste kvitto på inbetalning av hyra, så är du fullt berättigad till bidragen.

För övrigt, är vädret idag som gjort för rättshaverister, hahahaaaaa. Eller plocka kantareller som dräller i bushen. Aj säger ryggen.;)

Ajöken för nu!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


12 responses to “Du kan väl inte flytta

  • whitelady7

    Vad glad jag blir att se ditt underbara dj..vlar annamma igång igen! Och vad härligt att du fick ett litet paradis ute i bushen 🙂 Kram till dig Vännen!

  • Vb

    Kiwibabe! Det är Paradiset som jag tacka för att drivet kommit tillbaka.Vet du att här plockar man inte kantareller, här hämtar dom!Snacka livskvalitet!Nu kör jag, trött på myndigheters totalhaveri.Kärlek i en masse till dig och krama den lille, stora gubben.

  • RosaGina

    Hej Bettan, är så glad att få läsa. Måste erkänna att jag glömmer bort kantarellerna på tomten. Mina föräldrar påminde mig förskräckta när de kom ut. Pappa blir rastlös av att vara på landet numera, tråkigt för mamma, så de är inte där så mycket som jag skulle vilja. Det innebär att allt ansvar börjar så smått vila på mig och Stefan nu som att plocka kantareller typ…. Idag ska vi ut och ta de sista plommonen som mamma plockat ner och lagt på en bricka på köksbordet innan de åkte tillbaka till stan. Här rullar allt på och vi är numera 4 vuxna som delar på lägenheten. Livet förändras ständigt med andra ord. Förstår att du trivs i huset. Jag trivs så bra i vårt, så vi tillbringade hela vår semester där. Ha det allra bäst. Kramar, RosaBabe

  • Soulsister

    Härligt Bettan. Bara stå på dig och skit i vad okunniga idioter häver ur sig.
    Kram till fina dig

  • livsglimtar

    Undrar och undrar hur du mår och hur du har det???
    Bor du kvar på landet och trivs?
    Jag har ringt, med du har nog nytt nummer?
    Många frågetecken blev det, du får gärna svara i min mail.
    ellamags@hotmail.com
    Kram Maggan

  • ataxia

    Haha, har lite svårt att se dig ”hemma” i bushen med tanke på vad du tidigare skrivit, men funkar det för dig så här, kör på!!! Du vet hur värdelösa byråkraters ”åsikter” är vid det här laget, spola ner invändningarna på toaletten och NJUT!

  • whitelady7

    May the force be with you my friend 🙂
    God Jul!

  • Soulsister

    God fortsättning på julen
    kram från mig

  • madonnan

    Så härligt att få bo så, finna sin ro i det vackra, lugna och trygga. Härligt att läsa ditt inlägg, hoppas du har en bra vår!!

    Kram

  • Sirpa Hotti

    Hoppas allting är bra med dig..
    Önskar dig en finfin höst!!
    Kramar!

  • Generation Knas

    Läsvärd artikel!
    Kämpa för det du tror på oxh låt inte adnra säga till dig vad du kan göra och inte. Dt är så vi revlolterar, och det kan behövas mer av det här i Sverige.
    MVH

  • Josef Boberg

    Jag hoppas i alla fall på en god och intressant fortsättning av 2014 och i all tid därefter.

    Fridens… / Josef

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.