Mellan två flyttar (Från Bagbabe till Bushbabe)

Som vi i ziggebranschen säger, befinner jag mig just nu. Och blir en Bagbabe, no, no jag är ingen lady precis. så jag tycker uttrycket passar mig väl. Och precis lika tolkningfritt. Men inte i kommentarerna tack, lär väl få scheisse för inledningen som vanligt när jag skriver så rasistiskt som bara en grekofil med judiskt&tattarursprung kan göra. Eller?

I alla fall har jag spridit mina gracer, och saker runt omkring byn, jag snart lämnar för ett mer jordnära ställe. Inte six feet under, utan på vischan ska jag flytta. Till en underbar liten stuga, där man kan höra vad man tänker, slippa bruset i sta´n, slippa alla som står i vägen. Och ändå kunna ta sig till civilisationen när man saknar alla faciliteter som, som….ehhh kommer inte riktigt på nu. Återkommer om det. Rusar runt med mina påsar och dramaten,

Där ute i bushen ska jag mellanlanda och ta ett beslut vart nästa hållplats blir, slutstationen. Kanske jag t.om lyckas plita ner en bok eller två, vem vet. Kissebus som blev en gremlin, ska få följa med. Men inte sitta på altanen som går runt hela stugan, utan i ska få vila i skogsbrynet, tyvärr six feet under. Livet har varit tyngd av vemod och förluster sista året, så jag behöver dra mig undan och slicka mina sår, och vårda mina minnen. Dom goda, för dom är fler. Och jag ska vårda mina nära och kära, läs dotter och mina blommor. Kanske till och med mig själv. Ja, det är det jag ska göra!

Gör det ni också,

varma soliga hälsningar

Vb

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


6 responses to “Mellan två flyttar (Från Bagbabe till Bushbabe)

  • Ister

    Kära VB,

    det är gott att läsa om din tillflykt till vischan. Du behöver allt lugn.

    Må väl!

  • brittasblogg

    Det låter härligt. Själv har jag ofta längtan till en lantligare miljö. Att flytta ut nu i försommartiden är ett bra val. Om jag någonsin flyttar utanför stan måste det finna ett samhälle inte så långt bort då jag inte har varken bil eller körkort. Ditt du flyttat låter ju jättebra. Ha det gott

  • tankariord

    Å vad jag saknar Dig. Undrar om du läser. Tusen kramar från Rosa.

  • tankariord

    Å vad jag saknar Dig!! Se om jag kommer in med detta, har ju glömt allt./Rosa

  • rubilder

    Åh!!!!!!!!!!! Hittade dig! =0D

    Vad mysigt det låter med stugan!
    Hur har du det nu för tiin?

    Kramar mjukt och tänker på dig! ❤

  • Epazote

    hej. jag läser dig bara sporadiskt numera.
    Hoppas du mår gott ute på vishan, det brukar läka de flesta sår man har när man går runt i det gröna och tänker på just ingenting.

    fd Piraya från ab-bloggen

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.