Mjuka fast hårda drömmar

Alltid när jag varit i ”hem till Byn”, där jag skulle behöva bo för att kunna hjälpa och umgås med farsan, får jag flashar.
Ibland mer, ibland bara hintar.

Den här gången är dom skoningslösa. Tack och lov för inköpet av den nya bäddmadrassen, får inte lika ont i kroppen när jag vaknar.
Jag såg en glimt från ovan när jag rökte en cigg på paps balkong av Mördarjävelns f.d fru, nuvarande fästmö. När MJ och jag träffades, var han gift och bodde i huset strax bredvid, skilde sig så småningom, men brukade när mina stålar var slut eller han bara ville ha trygghet och inte ville ha några krav på sig, så gick han gick han hem till Mördarfrugan. Hon som i förhören blev tillfrågad vad hon gjorde när MJ kom ner efter mordförsöket till hennes/deras lägenhet och berättade att han huggit ner mig svarade;

-Jag rökte en cigarrett och drack en öl, sen la jag mig!

Hon som skulle ha åtalats för med medhjälp sa förundersökningsledaren mellan raderna, när det hade gått ett år, och vi snackade om besöksförbud. Hon som la sig att sova när det var påställ av sex snutbilar och ambulans, avspärrningar och teknikerna slutligen ”knackade på dörren” och väckte? henne i Törnrosasömnen för att undersöka lägenheten. Blodspår i trappen ner till dörren….in i kvarten.
Synen av den bredarslade, pojkklippta tanten från Potatisträsket ger mig kväljningar och jordbävning i nervsystemet. Jag undrar hur man, det gäller både Mj och den här subban där han tillbringar sina permisar hos, bara kan gå där i området som om ingenting hade hänt?

Kanske ingenting har hänt? Det kanske bara är en mardröm och jag vaknar snart? Tänker jag med min nya fönstervy.

( i mitt fönster hänger dotterns handsydda dopklänning, min farmors handgjorda bröllopsskor i siden och små silversprayade barnskor, tror det är favoritbrorsans, förutom dekorationer och lyktor från Indiska)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 responses to “Mjuka fast hårda drömmar

  • Tvärslå

    Fy tusan… Himla synd att det inte lossnade några takpannor och ramla ner när hon gick där…
    Jag skulle nog ha haft svårt att inte råka tappa en träsko eller någe från balkongen.

    Ha det o lev

  • Filippa

    Ja, fallande sjuka kan drabba plötsligt 🙂 Och som vanligt blir jag inte så lite småförbannad för att du inte ska kunna röra dig fritt och hjälpa din far utan att råka på ohyra.

  • Missbeauty

    Jag har nu läst och tittat på flera texter samt bilder och det ser precis ut så som jag brukar få.
    Har som sagt haft så här till och från sen gymnasiet.
    Står att det även kan vara allergisk reaktion…började kolla av vad och kom på att det fanns flera saker som jag varit i kontakt med nu och även som jag vet att jag inte tål, dels jordnötter(fast det har jag inte varit allergisk mot förut), pollen, latex osv..

    Vet också att jag får svullnad om jag blir riven av tex hund eller katt men det försvinner efter en stund.

    Tack för tipset, tror jag ska ta mig iväg till läkare men det är ju så nedrans svårt att få tid. =(

  • Missbeauty

    Kan inte riktigt varva ner mer än jag gör nu.
    Jag är ju sjukskriven för djup dep osv och gör inte många knop men visst fasen finns det saker jag stressar upp mig över, mycket alldeles för lätt.
    Tyvärr så finns det inte så mycket mer att göra för det just för tillfället än det som redan är.

    Har fått bukt på detta förut så det ska nog gå bort snart igen.
    Tror mitt lilla överkonsumerande av socker den senaste tiden har lite med allt att göra också, kombinationen kunde ha varit bättre.

    Tack…

  • Rosa

    Du beskriver så bra. Jag tänker också att någon granne måste ju finnas kvar. Att hur förhåller de sig till det hela. Eller är det så. Livet fortsätter knata på med eller utan mördardjävlar, de bara finns där – mitt i bland oss. Så länge de inte sträcker ut handen efter oss så stör de inte…
    Tänk att jag faktiskt har tittat ut genom det där fönstret någon gång i tiden.

Kommentera

