Skitfåglar

Tog med KisseBus ut i sele för en promenad, tänker att hon längtar efter frihet; så slipper hon sitta på balkongräcket och blåsa ner på backen, så hennes nyfikenhet stillas.

Skiträdd, men kände igen kopplet se´n hösten när vi var på stadsflykt, då tog vi flera promenader om dagen i koppel. Vä ute blev vi attackerade av några satans fåglar. Dom gjorde störtdykningar efter oss, förmodligen hade dom ungar i närheten och gillade inte Kissens närvaro. Tjattrade som besatta, och katten fick lika korta ben som en amputerad. Bestämde att vi skulle gå in, släpa in Bus rättare sagt, som var skräckslagen av pippifåglarna. Strax innan jag skulle ta ett trappsteg, så gör en av dom en sista repa i skyn över oss och;

Skiter med två välriktade bajsbomber på mina nya jeans…..och jag vet vad dom åt till lunch. Nå´t blått. Nå´t som är SKITsvårt att tvätta bort.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

11 responses to “Skitfåglar

  • Tonårsmorsa

    Fy farian för fågelbajs. Inte alls roligt. Sist jag kom i närkontakt med det, så kom det i mitt nytvättade hår. Bläk!

    Jo, en annan sak… jag är på tiggarstråt. Om du gillar min krönika, skulle jag bli varmt tacksam för en röst. Läs mer här:

    http://tonarsmorsa.se/2008/06/22/sommarkronikor-rosta-garna/

    Kram!

  • Vb

    @ Tonårsmorsa_N
    Ha,
    tror du inte att jag redan snokat på din blogg?
    Done!

  • Rosa

    Har målat naglarna så jag trippar omkring på tangenterna. Vilken bajsotur. Tycker synd om er båda två. Tänker att det var säkert trastar för de är envisare än skatorna när det gäller.

    Svar till Rosa:
    Visst var det en koltrasthona.

  • Tvärslå

    HAHAHA… sorry 😉 sa hon som vakna med hundskit på köksgolvet i morse… (man ska inte låta hunden få för många morötter på kvällen för de skiter orange smörja som ger oborttagliga fläckar på köksgolvet)

  • Vb

    @Tvärslå,
    skratta på du, för du är väl lika knäpp som mig.Matar hunden med morötter.Helknasigt, härlig hund!

  • Eva

    Fåglar är ett elände i ALLA situationer tycker jag.
    I don´t like…….så jag känner full sympati för din katt………..och för dig så klart.

    😉

  • Filippa

    Låter som om midsommar varit händelserik ? Fåglar är otrevliga varelser så länge dom inte håller sig på avstånd .-) Själv drack jag paraplydrinkar, såg brorsan bli full som en …och bete sig som en skit och tanterna & farbröderna somnade i stolarna efter grillningen. Som vanligt då med andra ord. Men resten var trevligt – jag städade farsans kylskåp 🙂

  • Ister

    ”…och katten fick lika korta ben som en amputerad.”

    Exakt så såg vår Chili-Nisse ut när vi var ut med honom igår…han gillar inte alls att gå i sele. Han gillar inte alls att vara ute.

  • Eva

    Tack för tipset.
    Självklart vill jag vara ”klickbar” när jag lämnar kommentarer och nu har jag letat och letat efter den inställningen som du tipsade mig om men hittar den inte.
    😦
    Kan du hjälpa mig?

  • Karolina

    Blått? Fåglar äter blåbär. ÄR de redan klara kan det vara blåbär. Således kan du testa citron för att få bort de blåa fläckarna hälsar Humlan.

    🙂

  • Vb

    @Humlan,
    Tack så mycket, slängde dom direkt i maskinen men fortfarande lite diffusa skuggningar kvar.
    🙂

Kommentera

