Fridens liljor

Upplever jag i detta nu.

Dagen inleddes med klockspel, undrar om han som drog i snöret jävlades lite eftersom det var hans sista dag på veckopasset? Frispel?  Sen var vi en grupp kvinnor, (undrar varför egentligen?) som samlades för en NaturMeditation……….eldstaden värmde gott när vi kom in, precis som söndagssteken. Den tystade våra munnar lika  effektivt som meditationen väckte frågor. Tysta introverta frågor till oss själva.

Den här veckan har varit en resa; en resa med möten som jag kommer att skriva om när jag kommer hem. Hemmet jag ska lämna för en ny station. Här där jag är blir det inte, det blir långt bort men nära. Den här stationen jag är på är bara en plattform för att andas, känna ro utan åror, att inte vara rädd. Att som på norrländska känna Orädsla.

Bunkra kraft att bryta upp igen, ett nytt ställe att ”fira” jul på. Bryta ny mark utan psykbryt.

Andra bloggar om: , , , , ,

22 responses to “Fridens liljor

  • livsglimtar

    Där har du det bra det hör jag på lång väg… ro utan åror det var ju ett nytt tänk.
    Jag har nytt tangentbord och det är som att flyta på vatten jämfört med det gamla tangentbordet. På det gamla fastnade tangenterna nere och det tog tid att skriva. Nu går det nästan för fort i stället.
    Fortsätt och njut det gör du rätt i.
    Varmaste kramarna kommer här!

  • whitelady7

    Må du få många fler liljor i livet, KRAAAMMM till dig från andra sidan 🙂 Fast inte för nära, för jag har en elak bakterius som däckat mig i tre dagar! Tur jag är på andra sidan va 🙂

  • Filippa

    Åh, det låter så bra och jag är verkligen glad för din skull ! Lugn och ro och trygghet är så viktigt ! En mental skål för orädslan ! *kramar hårt*

  • Witchbitch

    så gött det låter hörru!
    det gläder mig att du har det bra, det finns harmoni och frid i ditt inlägg. Gott!

  • k44147

    Vilket jävla bjäfs………..

  • Vb

    @ K44147,
    Bjäfs yes.Men du står för det! Om du hade varit tillgänglig i helgen för att hjälpa vår pappa som hade rasat omkull hemma, istället för att öda tid här och bara göra dig dummare än du är, ta en kurs i social kompetens.

  • k44147

    Hade pappa, du och/eller XXXXX kontaktat mig så hade jag osjälviskt hjälpt honom.
    Men så blev inte fallet. Så lägg ingen skuld på mig. Jag har erbjudit honom
    hjälp flera gånger om sedan mamma dog, men han har ratat mig.
    Du är ju för fan trist. Glöm inte att vi har en bror, som aldrig har varit intresserad om vår familj. Har han någonsin ställt upp för pappa? Honom klankar du inte på. Jävla fegis. Berätta för mig hur det är att vara en skitstövel.
    Du har har ju den erfarenheten.

  • Filippa

    *ler ironiskt* Ja du, Bettan – vissa lägger energi på viktiga saker som familj, föräldrar och att överleva. Andra läger energi på att vara negativa, osociala och otrevliga. Vilket låter som bästa livskvalitet ? Hm….*ding dong* Nu är betänketiden slut och alla idioter åker ut *skratt*

  • k44147

    Filippa!

    Vem menar du?
    Bettan som anklagar mig?
    Eller jag som inte får veta någonting om min pappa?

  • Vb

    @K44147,
    Vem anklagar dig, för vad?Kan du aldrig inse att det händer dig är konsekvenser av ditt eget handlande.Jag vill inte ha med dig att göra!När ska det gå in i din skalle.Försvinn, du tillför ingenting positivt i mitt liv, har aldrig gjort.Du skriver själv att pappa ratat dig.Ta och reflektera varför han och många andra gjort detsamma.Varför läser du min blogg överhuvudtaget om du tycker att jag bjäfsar?
    Piss off!

  • Eva

    Så skönt det låter ändå.
    Borta men ändå hemma men ändå insikt om att det är ett ställe som du inte ska stanna på.
    Ett ställe som får bli just ro, vila och orädsla.
    Orädsla………..ett sådant vackert ord.

  • k44147

    Lilla fröken bjäfs.
    Jag har talat med pappa.
    Han stödjer varken dig eller mitt
    antagande. Han ringde till mig på det
    mobilnummer jag inte använder. Därav förklaringen,
    att han inte nådde mig sedan ifredags. Det går alldeles utmärkt för dig att anklaga en person som du inte vill veta av. Du är trist. Du är falsk!!
    Pappa har uppenbarligen inte ratat mig, när han ändå ville prata med mig!!!

    Du frågar mig vem som anklagar dig?? Läs själv vad du skrev om mig.
    Det är du och ingen annan med funktionell störningen som kan påpeka sådant.

    Att jag läser din blogg, är just detta faktum att du vill ha det så. ”So help youre selfe”

    Förnekar du att du ringde mig mitt i nätterna, och kränkte och ofredade mig? Förnekar du att du utnyttjat din omgivning för din egen vinning?
    Om du gör så är du ett offer för dig själv.
    Och Bettan;;!! Du blir i faktum aldrig av mig som din bror. Detta är våra föräldrar förtjänst. Om du vill fortsätta ditt beteende så terrorisera vår bror XXXX istället !!
    Han om någon infekterade vår barndom oss syskon.
    Jag klistrar in XXXX namn igen för att du raderat det. (Stå för dina handlingar)

    Men det gör du inte. Det är du för feg för!!!
    Varför täckte du för XXXX namn????
    Hade pappa, du och/eller XXXX kontaktat mig så hade jag osjälviskt hjälpt honom.
    Men så blev inte fallet. Så lägg ingen skuld på mig. Jag har erbjudit honom
    hjälp flera gånger om sedan mamma dog, men han har ratat mig.
    Du är ju för fan trist. Glöm inte att vi har en bror, som aldrig har varit intresserad om vår familj. Har han någonsin ställt upp för pappa? Honom klankar du inte på. Jävla fegis. Berätta för mig hur det är att vara en skitstövel.
    Du har har ju den erfarenheten.

  • Filippa

    Käre K, jag menar ingenting som angår dig. Min kommentar är en kommentar riktad till innehavaren av denna blogg, det är en sak mellan oss. Mig veterligen har du ingenting med denna blogg att göra mer än att du är otrevlig i dina kommentarer ? Vad du vet om din familj bryr jag mig faktiskt inte om, dock kan jag ju i efterhand kommentera att jag för min egen del tror att din familj skulle vara mer positiv till dig om din inställning till dom var annorlunda. Vad jag förstår är du Bettans bror, du har i flera kommentarer kallat henne för fula saker, talat om för henne (och mig) att vi ska krypa ner i hål tillsammans osv. Det skulle inte generera ett positivt mottagande från mig heller. Tvärtom har jag ignorerat fd vänner och släktingar för mindre. Jag anklagar dig inte för något mer än att jag inte tycker att du är trevlig.

  • Vb

    @ K 44147,
    Jag läste någonstans i fallet McCann där en psykiater uttalade sig om annorlunda psyken, i det här fallet hur dom kan vidhålla en sanning även om det skulle visa sig att dom har något med sin dotters död att göra.Han sa att sanningen var för smärtsam, så dom skapar sin egen sanning, och faktiskt uppriktigt tror på den.Likadant gör du.Ni har kanske inte sjuka psyken, men dock annorlunda psyken.
    Att jag inte klistrar in namn på andra här i bloggen, är bara ren respekt för dom.Visa det du också, och försvinn härifrån.
    Och visst är det lite märkligt att du och ditt anhang, slutat maila mig med okvädingsord och undertäckta hot sedan jag skaffade gmail, som loggar ipnummer?
    Ska du prompt vistas här är det mina regler som gäller, fattar du?Det här är mitt revir, och håll dina kommentarer på en vettig nivå och framförallt;
    En blogg är inte något chatcenter, inte ett forum för familje fejder, håll dig till ämnet.Dvs mina inlägg.
    Släpp taget!

  • whitelady7

    Tänker på dig vännen, och hoppas att pack och flytt går bra!

  • barbakvinna

    oj först så klagar han över att han inte fått reda på nåt sen klagar han över att er pappa ringt på ett nr som han inte använder längre. Men ifall han vill att någon ska ringa kanske han ska meddela pappan sitt nr.

  • k44147

    Till Barbarkvinnan;
    E´s och min pappa har de nummer
    han kan ringa till. Att han då ringer till ett nummer
    som är inaktivt är inte mitt ansvar. Valet är hans!! Eller hur??

  • Filippa

    Betts, läste du texttv i går på 5:an ? Kolla mitt inlägg *Skratt*

  • barbakvinna

    jamen vafan bjäffsar du på VB för då?

  • Filippa

    Jamen Barbis, du förstår väl att en herre i Bettans fars ålder (vad jag förstår åtminstone 70+) måste kunna hålla reda på familjens fasta tel nr, mobilnummer, födelsedagar, namnsdagar, övriga bemärkelsedagar mm mm i huvudet. Själv är jag i så fall djupt imponerad eftersom jag inte ens kommer i håg mitt eget tel nr. Stackars K, du har det verkligen inte lätt här på bloggen. Har du ingen egen blogg? Det är jättelätt att skaffa sig fast du kanske inte får så mycket läsare ? Men i alla fall önskar jag trevlig helg, må ditt tangentbord få influensa snart !

    Betts, jag blir nyfiken på din kommentar ? På G alltså ? *ler* Mer än jag ens kan drömma om. *suckar*

  • Ann-Margret

    Hej!
    Kan någon hjälpa mig med att hitta nån bild eller nått på prinsessliljor??? Hjälp hjälp hjälp 🙂

  • Vb

    @Ann-Margret,

    hej, googlade lite och hittade att det tydligen kallas Inkalilja, alstromeria something, här hittar du bilder på dom iaf:
    http://www.google.se/images?q=Alstroemeria+aurantiaca.&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_enSE235SE235

    🙂

Kommentera

