Medans ni satt

Och drack sprit och käkade sill igår, så fick jag äntligen upp böckerna i bokhyllan. Dom som legat i en kartong och pappåsar se´n renoveringen. Diskade av glasen i vitrinen, försökte putsa glasdörrarna till densamma, med samma resultat som när jag putsar vanliga fönster. Inte bra. Nåja, det duger.

Mitt i natten vaknade jag som vanligt till i soffan, men kände att det saknades något. En Kissebus saknades. Ut i pyjamasen, den med dom hysteriska ränderna i alla regnbågens färger och fiskade upp henne i buskarna, om hon blåst ner från balkongen eller jagat nå´t flygfä förtäljde hon inte. Tacksam dock, sprang självmant in i porten och in i hissen. Helt oskadd, men nästa vecka blir det till att köpa hönsnät och dekorera balkongen med. Tur att det inte är så högt och en mjuk gräsmatta under. So far känns midsommarn som relativt lyckad, undrar om irländarna jag mötte på Asiatiska krogen har nyktrat till? Blev skitförbannad på en av ”damerna” som var höggravid och plakat, fy fan! Hon hade redan en rasqal till son, som roade sig med att kasta lecakulor från en kruka över hela uteserveringen utan tillsägelse. En del ska inte vara fertila. Maten var delikat i alla fall.

Har ni också strul med WP, alla mina bilder i galleriet är borta och det går inte att få in bilder i inläggen. Vad är det frågan om?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 responses to “Medans ni satt

  • Ister

    Fäst hönsnätet noga överallt, annars går det som hos oss:
    http://blogg.aftonbladet.se/2354/perma/759687/

    Vår Chili-Nisse är jätteskicklig på att klättra på hönsnät nuförtiden…

  • Skitfåglar « VendettanBettan

    […] en promenad, tänker att hon längtar efter frihet; så slipper hon sitta på balkongräcket och blåsa ner på backen, så hennes nyfikenhet […]

  • Rosa

    Jag läste någonstans där någon skrev att det blivit problem med WP sedan de gjordes om, uppdaterades vad som nu menades med det.
    Men oj för Kissebus. Tänker på trappan. Vilken tur att du var så snabb i tanken. Vad rädd hon ska ha varit. Det värsta är att hon lär sig ju inte, glömmer till nästa gång något händer.

  • livsglimtar

    Har du klarat dig så här länge………? Jag har haft svårigheter länge både att få in bilder och att skriva en text utan att pilen beter sig som en galning och bara skuttar runt omöjlig att ställa där man vill ha den.
    Som det är nu skriver jag på word och klipper in det i wp… skitkul och inte ens då går det att få med bilderna jag har satt in i det jag skriver.
    Tja så är det för mig….
    Vilket drama att se dig ute mitt i natten i en randig färgkatastof letandes efter kissebus. Vilken tur att katta inte gjorde sig illa..

  • anki/barbakvinna

    Gravid och onykter??? vilken jäkla häxa…

    Vissa borde inte kunna få föda barn. Hur ska dom barnen få det i framtiden om hon ger dom en sån start.

    kram anki

  • Vb

    @Anki,
    onykter var förnamnet, jag lyckades få henne att tro jag kunde sia om framtiden.Och talade sublimt om att alkohol och graviditet inte hörde ihop, en stor olycka skulle drabba henne om hon fortsatte, och dumskallen tog det som ett råd från ovan.Jag som tittade upp på henne.Ibland är skrämselskott det bästa.

  • Filippa

    Vet du sånt gör ont ! Jag vill ha barn men har ingen att ha dom med – skulle vara så försiktig – och så hittar man såna där som inte ens fattar att man ska hålla sig nykter. Oh, vad arg jag blir ! Men stackars kisse ! Inte får man blåsa omkring på det där sättet 🙂

Kommentera

