En riktigt Ecklig bok

Håller på att försöka lära mig att läsa igen.

Karin Fossum skriver riktigt bra deckare. När djävulen håller ljuset lyckades fånga mig såpass att jag nu läser i snigeltakt, utomhus Jonas Eckel. Titeln heter så, det är inte ett av mina vanliga uttryck den här gången.
Igår när jag skulle sätta mig ute en stund kunde jag inte hitta den. Snokade överallt i kvarten, trodde jag. Passade på att fråga i affärerna där jag handlat med nedslående resultat. Var fan hade jag gjort av den nu då? Sådär lagom kul när man hunnit till hälften, den har en sån obehaglig ton så det går sakta att l-ä-s-a. Men m-å-s-t-e, så bra skriver hon.

Biblan är stängd på lördagar, dessutom har dom väl stängt för sommarlov, och jag ville verkligen få ett avslut med boken.

Jag hittade den idag efter badet när jag rotade i garderoben efter trosor. Snyggt ovanpå facket med underkläder hade jag placerat den av en ännu outgrundlig anledning.

Snuskig bok det där!

Andra bloggar om: , , , , , ,


5 responses to “En riktigt Ecklig bok

  • Rosa

    Nu får du mig att skratta. Så roligt skrivet. Tokerier i vardagen, precis som här emellanåt.

  • Dandelion

    Fossum är väldigt bra.
    Trodde jag hade tröttnat på deckare men hennes böcker är jäkligt bra.

  • Redtopp

    Nu blir jag nyfiken för Fossum har jag inte läst! Blir bokbuss på måndag!Tackför tipset…..

  • livsglimtar

    Jaha, så där har jag det mest hela tiden fast jag försöker skärpa mig. Springer oftast runt och letar glasögon ibland sitter de på huvudet eller så försöker jag sätta terminalglasögonen ovanpå de vanliga glasögonen. Blir rätt trött på mig själv kan jag ju lätt skriva.
    Det finns hur mycket bra deckare som helst, härligt att läsa.
    Kram

  • barbakvinna/anki

    Jag har precis läst ut boken *odjuret* den var inte att skoja med… Nåt för MW kanske oxå att läsa *asg*

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.