Husfrågor och Maja

Fick en fråga via mailen vem som hade gett mig rätten att lägga ut mitt förra inlägg på bloggen.

Rätten?
Tingsrätten? Maträtten? Nej, ingen av dessa. Den rätten tog jag mig alldeles själv med hjälp av det fria ordet. Det som Maja Lundgren använde när hon skrev sin nya roman som jag skrev här. Rätten att skriva en berättelse som kanske består av en blandning fiction och verklighet.

Eller ännu bättre: skrivandet är en del av den sköna konsten, konstaterar hennes förläggare Eva Bonnier, so here I go! Upplägget blev klart, sådär underbart klart som när man inser att livet är underbart! Det finns många Hus att skriva om……..

Andra bloggar om: , , , , , , ,


5 responses to “Husfrågor och Maja

  • Rosa

    Som om författare inte skriver om en del av verkligheten. Har det inte läst typ Carina Rydberg eller nå´t. Så klart man får berätta.

  • ET

    Har folk inte bättre saker att lägga sin energi på än att attackera dig via e-post. Stå på dig gumman å kram från deppoland

  • Miss Terious

    A va fan!
    Ordet är fritt so hang in there!
    KRAMAR Bettis 🙂

  • whitelady7

    Skriv pa du, sma ynkliga manniskor faller oftast pa eget grepp. Kram fran andra sidan.

  • Filippa

    Va? Vadå för rätt ? Ah, jag har det;
    Härmed utfärdas rätt för Vendettanbettan att publicera fiction- och/eller verklighetsbaserade berättelser, historier, sagor eller annat ordbajseri på endera eller båda sina bloggar. Denna rätt baseras på Svea Rikes grundlag, yttrandefrihetsdelen samt utfärdas av prinsessan av Min Blogg, Filifjonkan av Mälaren, i kraft av sitt ämbete.

    *IRONI*
    Vicka idioter ! Och Cirque de Soleil biljett blir det över min döda kropp, ett ex från Frankrike har skickat biljetten…..det du !

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.