Andrea Doria

Och jag har något gemensamt.

Det började igår. Märkte att jag blev mindre, blev rädd. Igen. Permis på gång, och en massa annat som jag inte kan delge er, och en överjävlig besvikelse som jag inte kan hantera. Och jag har ingen att be om hjälp. För att det är så här, när man ”lever” utanför samhället och tar andras anvar och konsekvenser. Mördarjävlars!

Idag har hjärnan slagit bakut, hör bara varningssignaler och bruset av alla satans stresshormoner som åker runt i hjärnvindlingarna som en syndaflod.- Fly, skriker kroppen, släpp allt och lägg ner.

Så jag lägger ner en stund,

och sjunker.

Andra bloggar om: , , , ,


32 responses to “Andrea Doria

  • Ister

    *sätter fast uppblåsbara flytkuddar på dina armar*

  • Witchbitch

    Å, vad jag tycker att det här är fel. Jag önskar att din plåga ska ta slut. Verkligen…
    kram!

  • whitelady7

    Segla pa mitt moln ett tag! Vi finns har, det vet du. Stor Stor Stor Stark Styrkekram fran andra sidan. Och en jattetallrik med smultrongradde!

  • Redtopp

    Håller en skyddande hand under dig….Kraaaaaam!

  • Någons mamma-Någons dotter

    Sjunk en stund. Men inte för länge. Och inte för djupt. Försök inta viloläge kanske? Vänta på vad? Nya krafter, som förhoppningsvis kommer smygande när hela livet känns kraftlöst och tungt på samma gång.

    Men vem är Andrea Doria? Från dina böcker, kanske?

    Lämnar en varm kram.

  • kattis

    Lägg inte ner för mycket! Lova mig det!
    Du, min hjärtas vän sedan så länge! (13 år snart)!
    Att läsa din blogg ger mig så många skratt och tyvärr även tårar.
    Jag är din vän och jag älskar dig för allt.

    Kram / K

  • Rosa

    Sjunk inte för djupt. Håll dig flytande. Vågar faktiskt tro att det blir bättre. Försök att sova. Jag ringer från jobbet i morgon och kollar hur natten varit. /R

  • ET

    Vännen då! Tyvärr är jag väldigt låg själv just nu även om det inte alltid avspeglas i min blogg. Satsar stenhårt på att få ihop sponsorer till det projekt jag tänker på och som jag vill ha med dig på, om du vill. Våga drömma eller vad det nu heter. Kram

  • pysan

    Vännen min… slänger till dig en livboj. För jag vill inte att du ska sjunka…

    Kram Pysis

  • Filippa

    Hej Betts, hoppas verkligen inte du sjunkit för långt! Även om jag bara är en bloggarkompis så finns jag här för dig. Du kan be om hjälp. Kanske kan jag gör något eller bara kanske komma med ett råd. Men det är svårt. Hoppas lite bloggoff-tid hjälper. Jag skickar en styrkekram, lite extra leende och en bra soffa att slagga på 🙂
    PS: Andrea Doria var ett fartyg som sjönk för ca 40 år sedan, tror jag. Men sjunken är hon.

  • Witchbitch

    Styrkekramar till dig!

  • livsglimtar

    Ibland måste man få sjunka en stund och bara få hovra runt där i sitt eget djup.
    Jag är övertygad om att just du kan ta dig upp om någon. Min tro på dig är stark!
    Du finns i mina tankar
    Varmaste….

  • Witchbitch

    Okej, du är inte här, men jag lämnar en kram i alla fall. Du kan ta den när du vill.

  • menuette

    När man läser den här bloggen vet man inte vad man skall skriva för det är tungt och ogreppbart som läsare.
    Den enda jag kan säga är att jag hoppas att du känner dig bättre idag.

    Har ibland funderat på att flytta över ”hit”, Ab kan bli lite stressigt ibland, men ids inte, bloggar så lite ändå.

    Ha det bra nu!
    /Nutte

  • Lisa

    Önskar att det fanns något man kunde göra för dig. Kanske hjälper det lite att du har många som tänker på dig?

  • Miss Terious

    *KRAMAR OM*

  • Filippa

    Lyft Bettan, Lyft ! Stora starka kramar // F

  • kattis

    Du får även många kramar av mig!

    Ring mig eller maila! ( Orolig)

    / K

  • Niki Loong

    Jag blir så upprörd! Du straffas genom hela livet för något som någon annan gjort och jag fattar inte att man tillåter sånt elände att fortsätta år efter år! Rästa på Liza Marklund vid nästa val – då kanske vi får en ändring till stånd. Varma kramar till dig min fina bloggvän

  • whitelady7

    Saknar dig vannen, hoppas du dyker upp snart! En ny dag vantar, och den ar din. Stor Styrke till dig fran andra sidan

  • Witchbitch

    okej, du ligger fortfarande för ankar, ser jag. undrar om inte jag ska göra detsamma…
    kram!

  • Marcus

    jag hoppas du har nåt och hålla i och flyta med, om så något!
    En livbojskram på dig!

  • Fröken West

    Vill inte tjöta men din stalker undrar hur du mår… Avvaktar och kollar in igen…

  • ET

    Spättan Bettan kom tillbaka, saknar dig massor! Har ett käckt inlägg i min blogg idag med tillhörande käcka kommentarer som bör passa dig som hand i handske att blanda dig i 😉

    Kram

  • Lasse

    Hej Bettan!

    Ja, var är du..? – Saknar dig och dina inlägg!

    Kram

    /Lasse

  • Assdur

    Kram på dig, hoppas du du är på väg upp nu?

  • kattis

    HALLÅ!!!!???
    Var är du min vän?
    Kliv upp nu och ge ett tecken, nu börjar jag verkligen att bli orolig!
    Kram till dig min vän!

    / K

  • Tonårsmorsa

    Det finns fler som är oroliga…! Maila gärna! Kram!

  • Lasse

    *Kramar*

    /Lasse & Annica

  • Filippa

    Jag fick precis ett livstecken, Betts är OK men det är mycket runt om just nu. Så vi kan lugna oss lite 🙂

  • whitelady7

    Glad och lattad att se dig tillbaks (pa AB)! Ta hand om dig, tanker pa dig alltid. Stor Stark Styrkekram fran andra sidan.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.