Pöss på dig Pys

Den raraste och bland dom mest käraste ”bloggtrollen” har smitit igenom grinden och lagt ner stridsyxan mot sin fiende;

Pysan vs Cancer!

Denna Jävla sjukdom som hon kämpade mot som få. Detta Jävlar anamma som hon visade har sällan bloggvärlden sett. Så nu önskar hon säkert att vi bloggare tar vid och tar ett  krafttag och via hennes egen insamling hos Cancerfonden till forskning om bröstcancer slår rekord. I veckan är det lönedags för många, kom igen nu! Citerar hennes man Stefan och sonen( som nu behöver vårt peptalk), när åskan går är Vera förbannad 🙂 annars kommer det att åska hela sommaren. Hörde ni det? Aldrig mer skulle jag önska att Grinden var obevakad,  aldrig mer skulle jag vilja behöva tänka att kan du komma tillbaka nu, om någon bloggvän som dött i cancer. Så brukar jag tänka om Alter Ego , hoppas att ni hittat varandra redan och kan langa silikonisar och ta en öl tillsammans. Vi ses Vera, och jag skänker Stefan och barnen dom varmaste tankar,

Pöss!

Psst Jack håller med dig;  Fuck you cancer!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

14 responses to “Pöss på dig Pys

  • ataxia

    Det blev lite av blackout när jag fick nyheten tidigare. Tomt, hon började blogga ungefär när jag gjorde det och hennes blogg var en av de speciella jag följde.

  • Vb

    Samma här igår, anade men ville tro att maken Stefan skulle få ordning på datorn.Att det var ”felet”.Trist att dom inte hann åka till Spanien som planerats innan.Men en kämpe av stora mått.Hon var en av oss gamla ringrävar på Ab.

  • Filippa

    ja *suckar* Som sagt. Det finns inte så mycket mer att säga. Tyvärr. Men jag skickar en stor varm solig kram till dig. Du vet varför.

  • whitelady7

    Jävla skitsjukdom! Ursäkta språket. Kram.

  • ataxia

    Tänkte också på den planerade Spanien-resan, hon var så uppåt när hon kom hem förra gången och såg fram emot att återvända. Men det där med att se fram emot något ska i sig inte underskattas och jag är glad att hon hade det. Och jag är förbannad över dröjsmålet med det nya bröstet. Chocken har väl sjunkit undan lite, jag gillar inte öl som hon själv föreslog men ska skåla för henne i något jag gillar sen.

  • Wiilow Foto - Tankar - Känslor

    usch 😦 vad HEMSKT!

    Jag har läst lite i din blogg och den är bra.
    PSYKVÅRDEN ÄR VERKLIGEN UNDER ALL KRITIK. FY VAD HEMSK MED HENNE. MÅNGA BLIR DRABBADE OCH NÅGOT MÅSTE HÄNDA:
    Läs detta inlägg om en vän som tog livet av sig i torsdags. Han hade efter flera självmordsförsökt överlevt, åk in till psyk och kom ut två dagar senare. VEckan efter då han blev nekad tog han sitt liv:( och skriv gärna dina åsikter! Kram
    http://wiilow.blogg.se/2010/may/tidningen-i-morgon.html#comment

  • Soulsister

    Ja, Jack uttrycker det bäst av alla, FUCK YOU CANCER!!!
    Jag kan inte förstå att hon är borta, mkt eget skit kommer upp till ytan…men det vet jag att du förstår. Jag tar en dag i sänder och jobbar vidare med mig själv…
    Tack för dina omtänksamma ord. De betyder mkt.

    KRAM

  • Kat!

    ÄNTLIGEN hittade jag hit till dig igen.
    som jag har letat, AB vägrar släppa in mig i min egen blogg, de påstår att jag inte finns, någon annan har lyckats få mitt användarnamn… men men lite letande så hittade jag dig i alla fall.

    kram Kat!

  • Vb

    whitelady7 :

    Jävla skitsjukdom! Ursäkta språket. Kram.

    Ursäkta dig inte, Pysan skulle gillat det uttrycket.

  • Vb

    Ja, döden är hemsk i alla former.Fysisk dödlig sjukdom är nog värst, för dom personerna har inte ”valt” sin död sas.

    För jävligt med din vän, jag har varit med om liknande.Att bli utskriven till ingenting efter allvarliga suicidförsök och LPT.Men de känns onekligen barockt att diskutera det i detta inlägg.Tack för din kommentar.

  • Vb

    Hej Kat!
    Kul att se dig igen också, annars är det bara att googla på vendettanbettan.Lätt som en plätt.Blev lite märkligt här bara, med tanke på inläggets sorgliga innebörd.

  • Tonårsmorsa / Fatou

    Jag blir bara så… ledsen…

  • Amlor

    O nej. Det visste jag inte. Så hemskt.

    Kram

  • mosiga märta

    Jag kände inte pysan, men läste… och förstås att jag beundrade hennes kämpaglöd

    Tjing bettan

Kommentera

