Fred?dag

Sitter i soffan och försöker vänja mig med ommöbleringen. Känns rätt bra, slipper ha tv:n som irriterande bakgrund när jag lyfter blicken ovanför laptopens skärm. Så djupt har jag sjunkit i internetträsket.:-) Nu tvingas jag få nackspärr om jag ska se något eventuellt intressant på dumburken, bra va?

Skämt åsido, så stämmer möbleringen. Har jobbigt nu med intryck. Orkar inte för mycket mediastimulans, därför passar Twitter mig som handsken. Snabbt, kort och oftast koncist. Tv:n går bort när jag internettar. Ska jag glutta på något som hetsar upp mig typ Criminal Minds och Thomas ”Hotch” Gibson får jag sätta mig i sköna fåtöljen och skonar nacke och rygg.Och bryta små bitar av brungräddat Leksands Minirut spetsad med en bit svart Castello, det är fredagsmys på hög nivå…för mig. Apropå fredagsmys så roar sig andra på helt annat sätt. Kommer på varför jag lämnade Abs bloggportal. Är du kvar där? Isåfall varför?

Nä fred på jorden och mer fredagsmys!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

15 responses to “Fred?dag

  • Filippa

    Har du lekt flyttgumma ? Så trevligt ! Jag borde..men orkar aldrig. Hoppas Morsdag var så toppen som du tänkt dig.

    Kram ♥

  • whitelady7

    Glad 1:a juni på dig 🙂

  • Vb

    Toppen är förnamnet, dottern är valium för själen.Tack!

  • Vb

    Tack vännen, glad 2 juni på dig!:-) Hahaa, nu tänker inte dom flesta på att ni ligger före oss i tiden.Vi hörs snart, mycket omkring just nu, men fick och har mailet i tanke, ❤

  • Soulsister

    Hua, AB lämnade jag för 4 år sedan o jag säger bara ALDRIG MER!!!

    Men den där osten…fy! Tacka vet jag en mogen fin camenbert eller brie 🙂

    kram till fina dig

  • SvavaValkyrie

    Hej min vän! Hoppas du har det bra i försommarsolen. /Svava

  • Vb

    HEEEJ, kikar in snart och welcome back!

  • whitelady7

    Glad midsommar! Kram 🙂

  • Tonårsmorsa / Fatou

    Det är så skönt att möblera om ibland. Jag tror vi behöver det. Jag tror också vi behöver att inte blogga på AB! 😉 Faktiskt. Det blev för mycket ankdamm där och de få gånger jag nu kikar in, verkar inget ha förändrats, tyvärr…!

    Men å andra sidan fick vi många bloggvänner där också, så någon nytta hade det allt! Hoppas du haft en fin midsommar, vännen! ♥ Kram!

  • Ninja Ister

    Halååå?!!! Lever du?

  • menuette/ Linda

    Hej VB,
    surfar runt så här i fredagskvällen, har precis inlett min semester, hur som fick lust att skriva en hälsning.
    Bloggar inte just numera, men twittrar mer ur ett vadärdettaperspektiv/hur andvänder man internet/, ibland bara.

    Känns nästan som jag hälsar på en gammal bekant nu, haha internet har sin tjusning.

    Ha en skön sommar.’
    / L

  • Vb

    Ja lite iaf, har varit mycket ett tag med det där som kallas AFK.Tack kära Ister för du bryr dig.

  • Vb

    Hej där, kul att se dig, kan man möjligen få Twitternicket?Häckar mest där också.

  • Amlor

    Jag sitter så strategiskt att jag när jag höjer nosen från ”lappen” stirrar rakt på nästa platta skärm, teven. Simultanlat, kallas det.
    Gott med knegare och ost. Måste kolla kylen.

    Må gott.
    Kram!

Kommentera

