Blöder

Har så mycket jag vill skriva så fingrarna blöder, ja ögonen också för den delen att jag måste samla mig och stycka upp dagarna. Låter som en slaktblogg men inget kunde vara mer felaktigt. Jag känner mig glad i sinnet, det var ett tag sedan.

Återkommer; måste läsa ikapp både bloggar och blaskor. Mail också, har ni inte fått svar så vet ni snart varför. Lite förhandsinfo:

Besökt Tonårsmorsa och fixat hennes dator
Min egen stationära krashat, laptopen utlånad
Två jävla översvämningar på två veckor
Startat Twitter utan att fatta ett jota, är den nån som kan tala om hur man lägger in en snygg widget får ni gärna hjälpa mig via mail, jag hinner inte om jag ska sitta och snoka i kulisserna. (var det jag som hjälpte Tonårsmorsa med hennes dator?:)

kissebus,vänner,hemma,familj, 046 Har precis plockat av mattallrikarna, indiskt.Onion Baji med myntasås, Rogan Josh på kyckling och naanbröd. Livet känns mumsigt nu!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

19 responses to “Blöder

  • tonarsmorsa

    Ja, vilket ståhej! Skönt att du fått igen laptopen i alla fall. Så du kan blogga, menar jag! Kram! ♥

  • ulrika

    You go girl!!!

    Underbart att se och det får mig att le 🙂
    Påminn mig om att inte skriva på vers…
    Ulrika

  • Soulsister

    Såg hos T-morsan att du varit på besök. Låter hur trevligt som helst.
    Du får skriva av dig allt eftersom orken infinner sig och omständigheterna tillåter.
    KRAM

  • pysan

    Du och Fatou.. jag kan tänka mig hur ni fnittrade.. och fick livet att segra..
    Så skönt att det goda skrattet har segrat.. om än för kanske bara några dagar..

    Sköt om dig.. och lev… må gott.. och twittra på bäst du kan… Jag twittrar jag också.. men jag får inte till något alls..

    Kram Pysis

  • Znogge

    Ibland är tekniken inte lätt att handskas med. Hoppas du får ordning på rubbet!

  • Filippa

    Konstaterade häromdagen att jag är trendig: blogg, twitter, ny mobil, spikmatta och träskor. Men vad fan är en widget ?

    KRAM ! Och hur får man till ett hjärta efter här ?

  • Ninja Ister

    Widgets på twitter… jisses. Det räcker väl med att man twittrar? Jag har dessutom TwitterFox så att jag har twittrarna i nedre hörnet på Firefoxen…bara text, inget lullull.

  • Annie

    Jo, tack jag vet precis hur det är det där med dator som kraschar för en.

    Just för inte så länge sen så försvann min mailbox, bara så där men resten fanns där…man kan ju undrar vad som hände?

    Men så var min man och gjorde något, förstod inte riktigt vad han menade men han hittade allt igen som tur var.

    Ha det gott
    Annie

  • Soulsister

    tittar in och kramas lite

  • whitelady7

    Vaff-n ar twitter 🙂
    Pusspare eller var det paskhare?

  • Rose-Marie Sandelius

    Härligt att du är glad :))))

    Kram

  • Ludmilla

    Du har då verkligen fullt upp!
    Varm kram!

  • melinda

    skrivit till dig, ha en bra dag.

    kram

  • Livsreflex

    Nej jag har inte drunknat bara tröttnat på ABs blogg. Sitter på min lunch och fick för mig att titta in. Så kul att se att du skriver. Har suttit och läst och lett. Så duktig du har varit som hjälpt Tonårsmorsan. Sorgligt när vi vet vem som fattas. Jag jobbar och står i och det går så bra. Vädret är ju inte direkt bra heller och de dagar de är bra så gör vi utflykter. Mycket trevliga sådana. Kommer och går när jag vill. Har kommit bra in i jobbet så nu känner jag mig säker inför hösten. Mannen och jag har varit på landet på helgerna, så skönt. Förra veckan var båda ungdomarna borta också. Sonen är hemma för tvätt av kläder men åker vidare på söndag igen. Så semester har jag på ett sätt ändå, både på jobb och hemma. Hoppas du fortsätter skriva, det är så kul att läsa.

  • puffeltufflan

    Hej Vännen!

    Kikar in så här på morgonkvisten
    Och önskar dig en underbar söndag.

    Dom varmaste kramarna till dig!!

  • Eva

    Jag såg att du varit hos Fatou och ”rensat” och hon verkade riktigt glad och nöjd.
    Det där med Twitter har jag heller aldrig förstått mig på riktigt.
    Har ett konto men uppdaterar aldrig.
    Läste NinjaIsters kommentar och blir så klart nyfiken på att prova igen.

    Lev väl.

  • marie-anne

    hej vännen kommer in med en kram till dig och hoppas att du har det ok. Här hos mig går livet vidare och jag försöker att leva en dag i taget, smärtan och sorgen finns alltid med, men jag försöker bli vän med dem för jag skall ju leva livet ut med sorgen och saknaden som en ständig följeslagare. ha en fin söndag min vän kram från marie.-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • tonarsmorsa

    Filippa: Ett hjärta får du till genom att hålla in Alt-knappen, samtidigt som du trycker ner siffran 3 på det högra siffertangentbordet! ♥♥♥

  • Filippa

    Yay ! Fatou räddar min dag och jag kan ♥♥♥♥♥♥♥ hela världen ! Mest Fatou och Betts då givetvis ! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentera

