Gulligullan koko som en gök

Hoho!

Bedrövligt är förnamnet på hur sjukvården inte har behandlat Gulli. Med all avsaknad och respekt för människan står bl.a den här pajasen Svante Baehrendtz, chefsläkare på neurologen och vägrar henne ett enda litet jävla ord som skulle betyda så in i helvete mycket;

Förlåt

Nu mår Gulli bättre, är inte längre koko. Men Svante är fortfarande släkt med den forne Skansenchefen, Nils-Erik Baehrendtz. Är det bara en tillfällighet? Monkeybusiness säger jag bara…..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,


10 responses to “Gulligullan koko som en gök

  • anki/barbakvinna

    *asg* japp bättre förklaring på monkeybussines kan nog inte finnas.

  • Rosa

    Tog så illa vid mig när jag såg det där på nyheterna. Min pappa fick en medicin som gjorde honom så trött. Han litar helt och hållet på läkarna. Jag kollade upp på Internet. Drog ut från fass och visade honom listan med biverkningar. Till slut gick han med på att gå till doktorn och prata om sin trötthet. Mycket riktigt det var medicinen. Jag sa till läkaren att min pappa är så pigg, han ska inte behöva hamna i ett läge där han bara vill sova. De bytte medicin. Han är fortfarande tröttare än vad han brukar. Men nu pratar han och skrattar. Det orkade han inte förut. Så det gäller att man ser upp. Själv har jag fått en medicin till som jag ska börja testa i morgon. De får inte ner mitt blodtryck och kan inte höja dosen eftersom jag har så hög dos redan. Så nu ska jag äta två mediciner för blodtrycket. Ska ha varningsklockorna ute.

  • Filippa

    Ja, bedrövligt. Men vi har ju konstaterat tidigare att man inte får vara sjuk om man ska ha vård.

  • whitelady7

    Om vi inte hors innan…tanker JATTEMYCKET pa dig, speciellt den 2:a, och skickar massa systerenergi till dig! Hoppas allt gar bra, hor av dig nar du orkar. Hig Bugs en grosse fran andra sidan.

  • Ister

    Usch, det är bedrövligt. Varför kan inte människor säga att

    ”fan, jag gjorde fel, förlåt mig”

    Inte blir man mindre människa för det, tvärtom, man växer när man inser att man inte är perfekt.

  • livsglimtar

    Ha ha du kan då få till det hela…
    Bra härjat av dig.
    Kram

  • menuette

    Fy f-n, alla dessa jävlar som går omkring och spelar allan.
    De hade ett val som människa och hela tiden ser man det att de väljer galet. Vill tro på det goda.
    Ser det också MEN sällan.

  • Amlor

    Hade lust att slå karln i plytet när jag hörde vad han hade att säga.

  • pruddelutt

    Finns inte ord…Jag blir så upprörd..Grrrr..

  • Julia

    Du måste vara någon jävla pajas. Tror du att det är Svante som själv gett felordinationen till Gulli? Nej. För han jobbar inte på det planet.

    Och vad FAN har Nils-Erik med detta att göra? – Du snackar om respekt, men du hånar en avliden man. Dubbelmora kallas detl. Nils-Erik var omtyckt av folket, han styrde upp Svensk tv och lät grunda Skansen aquariummet, så om du tittar på tv och/eller har besökt skansen någon gång i ditt liv bör du hålla tyst.

    Det begås misstag på alla sjukhus, och om du tittar på statistik kommer du se att varken Karolinska/Huddinge/Astrid Lindgren toppar listorna.

    Så läs på vad ordet respekt betyder, och tänk på att Svante och Nils-Erik(numera avliden) också har familj och släkt.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.