Jag har fått ett uppdrag

Ett viktigt uppdrag. För alla som är brottsoffer och får bristfällig information från anstalter om gärningsmäns permissioner och förflyttningar. Förhoppningsvis leder i det fallet min polisanmälan som jag undrat om den ”försvunnit” , till bättre målsägandeinformation. JO-anmälan är under granskning, fick besked om att senare i höst tar dom ett beslut om min anmälan.

Idag hörde alltså polisen av sig i den stad där den slutna anstalten vistades i angående min anmälan om tjänstefel. Mer om det kan du läsa här.

En mycket trevlig, resonabel kriminspektör ringde och förstod allvaret. Vi kom överens om att jag ska skriva ner historien så att den röda tråden kommer fram i kåkens bristfälliga hantering av målsägandeinformation. Det blev ju en ”följetong”, en prestigekamp för att jag kanske inte bär mig åt som dom förväntar sig att ett offer av grovt våld ”ska” uppföra sig. Jag gråter sällan, jag tar ingen skit som Grynet skulle säga, jag har tagit min sista kränkning iom mordförsöket. Min ledstjärna (fan vad pompöst det låter*s*) är att vi alla har skydigheter i smhället, men också en jävla massa rättigheter!

Så här ska skrivas så det ryker om det! Inte i bloggen, i Word. Precis som som det låter, orden ska flöda. Rätt ska vara rätt. Och det handlar inte bara om mig, det handlar om alla brottsoffers rätt att behandlas med respekt och värdighet.

Nu kör jag. Wow, detta var precis vad jag behövde få att få kraft igen!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


9 responses to “Jag har fått ett uppdrag

  • Thunder/FOOL;)TrinityPeteParfalk

    TUR ..jag ”Glömt” att GOOGLA vad andra VILL andra ska LÄSAav MINA all snart 10år ORD samt

    Vill du HÖRA om jag ”Mår BRA” så mitt tnf nr är xxxx och jag MÅR Väldigt bra ser bara INGEN större Personlig Frantid ser du och EROR INTE så mycket på mig själv och MINA skriverier & ageranden UTAN MYCKET MER på alla de RÄDDA att avslöjas VAD de Sysslat med i snart 10år ser du som tex DOLDE första 8årens I MITT EGET namn Thunder mm så OAVSETT Vilka sökMotorer DU sökte på HITTADES INGENTING utom om min farsas galoppHästar o fd Frun JAG SKILJDE mig FRÅN MYCKET MEDVETEN om farorna jag ansattes av så

    Tja tack för att du ”Oroade” dig samt FATTA att Pelena In plus Några andra VET MER OM MIG än de Till DIG Troligen Berättat osv

    Tja jag KAN JU ha ”Gissat” fel osv men TROLIGEN INTE serrö

    Lycka till själv och FATTA jag SKREV SNÄLLT ÅT alla HÅLL LÄNGE som Thunder LOVE Words men DÅ Moderat nationalist Kristen Etikett o UPPTÄCKTE att JUST samma AFA HÖGER fascister som hatat mig och skrivit NAZISM via MITT IP som Erik Adler & hans farbror mfl PorrGubbar de o FriReligiösa kristna MEST stöttade av USA Gillade sin ”Jesus” bara jag hade DÖDATS & BEGÅTT självMord som DE OFTA UPPMANADE Mig till så

    Tja
    Fundera LITE mera VARFÖR jag anser att ICKE Vålds Skriva är BÄTTRE än bara ta en Tech raid och Utnyttja lita Fysiska Onda & Tekniska kapacitet jag har så

    vad skulle du välja ?

    LemLästa VÄLDIGT skyldiga ÄVEN om Många är ”samhällets Elit” som UTNYTTJAT mest De som ANDRA TROR är skyldigast och BELÖNAT MÅNGA som ÄR VERKLIGT skyldiga PLUS lita nazist Poliser & nazist Militärer som INTE är någon större match för mig men jag VÄLJER NON Violent ser du och HOPPAS PÅ FÖRBÄTTRINGAR i alla de FAKTISKT Globalt som ÄVEN skaffar sig ÖVERSÄTTNINGAR av mina ORD som Börjades MED SwEbglis ser du så

    Tja WhatEver Stumpan jag ÄR lita EXTRA taskig mot parnassan LITE serrö då HOn/han LÅTSADES ju vara ”Flyga ÖVER sådana Petitesser som Politik & Religion o i NÄSTA ÖgonBlick Bli som alltid VÄLDIGT fanatiskt korkad TokHöger

  • Vb

    @Pete,
    ok, då fattar jag.

    Hej då!

  • Rosa

    Rosa imponerad över nå´n som orkar skriva med versaler och gemener omvartannat. Vilket kaos i hjärnan det måste vara.

  • tonarsmorsa

    Fattar INGENTING av kommentaren ovan!! Men fattar desto mer av din blogg; TA INGEN SKIT!! Kram!

  • pysan

    VB är på banan igen ser jag.. jisses vad gla jag blir….

    Kramar om..

    Fattar inget jag heller av första kommentaren.. men hoppas att du förstår den bättre…

    Kram Pys

  • Miss Terious

    Hurra för dig Bettan!
    Vilken kämpaglöd och så himla bra att du orkar ta tag i den här skiten. En vacker dag sitter du i morgonsoffan och intervjuas för din idoga kamp i det här.
    All kärlek till dig!
    KRAMAR 🙂

  • Vb

    @Pys, pöss!;)
    @Miss T,
    ja du om någon vet hur viktigt det här är, men inga soffor för mig.Än min egen, och vetskapen att något förhoppningsvis förbättras för oss brottsoffer.Jag är så glad att du mår bättre!:)

  • Grynboll

    Oj kör så det ryker, håller på dig!

  • Rosa

    Det är så bra att du får skriva/berätta.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.