Äntligen sommar

Nu känner man igen den gamla goda sommaren i Sveariket. Regn och åter regn. Mojsigt att sitta med tända ljus och kura framför tv:n, ja bloggen också då förstås.

Har laddat ner gratis ljudböcker från DN, tänkte att eftersom jag fortfarande inte känner ro så jag kan läsa, får min Walkmanmobil sköta jobbet. Ladda ner du också, här!
Vad sägs om Jens Lapidus, som gjorde Snabba Cash på sin första bok, eller von Zweibergkskan som läser alldeles själv lite tantsnusk? Ett gott råd, ladda ner lite senare idag, servern har stort tryck nu, tar timmar att ladda ner även med en snabb uppkoppling.

Mycket nöje i regnet, hoppas Midsommar regnar också så jag slipper känna krav att göra något, för jag har ingen att fira den med.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


9 responses to “Äntligen sommar

  • Spero

    Bara att ladda ner böcker au mass. Där finns allt (nästan)

  • Vb

    @Spero,

    världens tack!
    Här ska laddas,
    🙂

  • Filippa

    Midsommar är överreklamerat…folk äter sill, grillar, snackar skit och blir fulla. Har man tur så slipper man se när dom kommer ut ur buskarna …cynisk jag ? Neej, inte då. Har bara firat ”svensk midsommar” som ur en inredningstidning de senaste 10 åren och är inte imponerad. Skulle hellre suttit hemma med en bra film eller bok, lite god mat och vin. Precis som på nyår. Tråkig ? Damn right 🙂

    Vb svarar;
    Den här midsommaren kan jag bjussa pappa på sill och blomsterkrans, fick just besked från Mjs kåk att han inte permis då!:-)

  • Rosa

    Sonen blev kompis i skolan med en av von Zweibergkskan systrar. Vi var på pappans 40-års fest. Du ska veta vilka problem jag har haft med detta namn. Bara att skriva vykort, kalaskort *suckar*, s ä g a det. Du vet ju, jag har ju problem emellanåt med ord, att komma ihåg.
    Ja du – sommaren. Har vi två veckor kanonvarmt så låter det som om Sverige har haft det i evigheter. Håll ut snart kommer regnet osv. Förstår det där med midsommar. Det är den absolut svåraste helgen att stänga ute upplever jag. Ljuset är så påträngande och man vet att sommaren är försvinnande. När J dog så var det just midsommarafton som var hysteriskt jobbig. Minns hur jag drog ner persiennerna och kröp långt ner under täcket bara för att komma bort. Även när jag träffade Mannen så har vi upplevt midsommar påträngande. Vi har ju inte haft landställe alltid. Att bli kvar i stan har ibland gjort ont men då har jag alltid tänkt att vi har ju varandra. (Jag är ingen åkaborttältmänniskavartsomhelstdärallaandraär). Så kom barnen då blev det annorlunda. Den här midsommaren är vi bjudna på stor fest, men vi väljer landet, vill inte lämna sonen eller våra gamla föräldrar. Så kan det också bli. Men nu har vi landet och BIL så vi är rustade 🙂

    Vb svarar:
    Zweibergkskan Helena har jag träffat via jobbet, därför upplever jag inte stavningen som problem, men så var jag ung och receptiv då!Ska bli spännande att höra hennes bok.Midsommar är en bitterljuv historia tycker jag; men i år så löser det sig.Se svaret till Filippa.

  • Tonårsmorsa

    Sommar är toppen! Ljudböcker är toppen! Snabba cash var toppen! Det ser ut som du laddat för en härlig sommar! Kram!

  • Tvärslå

    Dessa jävla helvetes helger, när alla ska vara så glada och umgås och ha det så bra… hatar dom men men… det kanske inte alltid är så trevligt ?
    (man ska väl inte klaga o man ska väl inte missunna folk det men lite känns det allt)

    Lev väl

  • WitchBitch

    Tack för tipset!

    önskar dig en fin midsommar i frid och kärlek

  • Vb

    @ Sis och WB, ja hela bunten och läsare,

    fira midsommaren i frid och kärlek som Wirchbitch skriver. För min del blir det precis det.Mördarjäveln har ingen permis så jag kan fira m dotter och gamla paps.
    Tack!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.