Att göra en Valentinare

valentines_day_cards_17Alla hjärtansdag imorgon! En del fnyser åt det dumma amerikanska kommersiella påfundet men, det blir väl vad man gör dagen till? Visst fasicken behöver vi uppmärksamma någon med en ros eller hälsning! Visst fasicken är det hur najs som helst med en liten vänlig gest? Tror att vi svenskar behöver en speciell dag, vi är dåliga på det här med spontana omtankar.

Filippa kan det här, en handlingskraftig medkännande bloggerska. Bloggvän. Fick ett mysko sms häromdagen.
Du har blivit rosad;
Gå till närmaste Blommogrambutik och hämta din ros, uppge kod xxxx, och en länk till ett bifogat meddelande. Från Filippa!

Hur glad och varm blir man inte av en sådan gest? Så imorgon, på Alla Hjärtans Dag ska jag göra en Valentinare. Jag ska hämta ut min ros då! Tack så mycket.

Min andra Valentinare blir som sedvanligt upplysa blogggvärlden om att februari är alla Hjärtebarns månad. Via HjärtLungfonden och Hjärtebarnsföreningen ska vi i år samla in till fyra  nya forskartjänster. Om du tycker att en ros är löjligt; sätt in den slanten på någon av dom två fonderna jag länkar till .  Huxflux blev det inte så löjligt, eller hur?

Gör en Valentinare! Gör någon glad. Idag. Imorgon! NU!

*ger alla bloggare en Valentinekram*

Buda på Mikaelas tröjor till förmån för Hjärtebarnsfonden

Malin Wollin tänker högt och bra

Buda på ekologiska barnkläder hos Abbes pappa till förmån för hjärtebarnen



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

8 responses to “Att göra en Valentinare

  • Soulsister

    Ska göra mina pågar glada imorgon 🙂
    O dig idag genom massa KRAMAR

  • livsglimtar

    Jag är mest inne i mig själv just nu och kommer snart inte ihåg ens min egen adress.
    Blir trött på att tappa det där personliga som hänger med när man är frisk och orkar tänka och genomföra små gester som gör andra glada och välmående. Det här att se andra är viktigt året runt och i värsta fall bara en dag om året.
    Du vet att du får ett fång av tankerosor ifrån mig när du helst önskar det.

    Puss din goa smällkaramell

  • Agge

    Mer kärlek till världen. Kram å Puss Agge

  • Christer Dyrwoold

    Glad över att hitta din blogg igen nu har jag lagt den på en lista i min blogg.

  • madonnan

    Hej Vb,

    Har läst dina senaste inlägg och skulle gärna kommentera men har inga ord till det. Känner med dig i alla fall och hoppas att du har en bra Alla Hjärtans Dag.

    Kramar till dig

  • Marianne

    kom hem från semestern i utlandet idag.
    vi blev uppvaktade med rosor av personalen på t-centralen.
    kändes gott att få rosor, även om det var från okända personer.
    det värmde i hjärtat.
    kram på dig.

  • Filippa

    Puss å kram ! Det är du värd 🙂 Dina kloka ord får mig att se på världen med visst perspektiv.

  • Rosa

    Jag håller med dig, dagen blir vad vi gör den till. Att så många tror att det bara rör en tvåsamhet och blir ledsna för att de inte har någon måste vi få ändrat på. För den är så mycket mer än så. Själv gav jag min uppskattning i en helhet med en måltid i kärlek till alla oss fyra på lördagskvällen. Vi behövde det allihopa. Och det här du fick, var en sådan fin tanke.

Kommentera

