Reblogg / What´s new?

Läs gärna mitt inlägg om besöksförbud, skyddade personuppgifter här; notera datumet och gå vidare till dagens debatt på Aftonbladet.

Ingenting har hänt, ingenting.

Sluta debattera om problemet, se till att det blir lagstiftat. NU! Vad är problemet? Förövarnas integritet brukar det hänvisas till. Vår integritet som drabbade då? Bäst man inte skriver brottsoffer, så jag slipper svettas i koftan som många tror att man sitter med. Att behöva bryta upp från sina rötter, lämna allt basalt och försöka gå vidare. Hur gör man det ensam, utan det trygga sällskap att hålla i handen som kallades hemma. I det här sammanhanget betyder gå vidare nästan precis som man säger när någon dött. Hon har gått vidare till h…

…elvetet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 responses to “Reblogg / What´s new?

  • Filippa

    Ja, jag är med dig ! Vad är problemet ? Gärningsmannen döms för ett brott, kvinnofridsbrott har hög ”återfallsstatistik” (chansen att han ger sig är liten) och den drabbade ska ge upp bostad, familj, trygghet, jobb, identitet, och i värsta fall ta barnen med sig i fallet för att han ska kunna ha ett normalt liv trots att han är dömd ?! jag baxnar.

  • whitelady7

    Instämmer! Fattar inte var det är så dj…vla svårt med detta!

    Glad Valborg 🙂

  • ataxia

    Vad är det för snack om gärningsmannens integritet alls? Den gav han/hon upp i samband med illdådet. Skulle vilja se att gärningsmannen får ta ansvar och inte automatiskt görs om till ett offer som det ska fjäskas för.

    Tack för din kommentar, har inte hört något om boendet. Problemet blir sommaren, en värmebölja ger livsfarliga problem. Vilket jag poängterade när jag ansökte i februari. Men mitt trots börjar vakna, tänker inte låta något hjärnslött betongarsel ta livet av mig i sommar.

  • madonnan

    Självklart ska man värna om de som utsätts, bara att lagstifta. Varför ska allt vara så svårt o ta sån tid, kan man undra…!

    Kram o ha en bra söndag!

Kommentera

