Ett fantastiskt möte

Just i dag när jag verkligen kände mig låg och gick slokörad ner till samhället för att uträtta en del ärenden mötte jag solen i form av en varm människa.

Ryggen började spöka så jag spejade efter en sittplats, närmsta ställe var en busskur där det satt en kvinna med resväskor och ett par megasolbrillor.
– Hej, sa hon. Hej, svarade jag. Vad trevligt att någon hejar och pratar med en i den här byn. Hon var en mörk skönhet som bröt på spanska, så jag la till;
Det ska vara en invandrare till det! För här vågar inte ens grannarna säga hej, ännu mindre prata med varandra och för Guds skull vad du än gör le inte mot någon.

Hon skrattade och jag stämde in, sen var vi igång och bubblade som vi känt varandra hur länge som helst. Hon kom precis från Dominikanska Republiken, så lite Haitikatastrofen hann vi med också. Fråga mig inte hur hon hamnat här på väg hem till Småland, bussen kom som hon skulle med. Vi fann verkligen varandra så vi kramades och hon lämnade sitt visitkort och vill att jag hör av mig.

Och lita på att jag gör det, she made my day! Med lättare steg och huvudet högt vinkade jag av henne. Tack Maire vi hörs!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses to “Ett fantastiskt möte

  • livsglimtar

    Jag älskar de där mötena man får med levande människor då och då, man lyfter så man är färdig att flyga när mötet är över.
    Puss

  • Filippa

    Ja visst är det underbart ?! Att få så mycket av så lite ?

  • Soulsister

    Visst är det härligt när man hitta varma människor man ”klickar” direkt med. Är glad för bådas skull 🙂

    KRAMISAR i massor från mig

  • Ludmilla

    Så viktigt det är att vi vågar bjuda på oss själva och inte hålla oss i vår egen bubbla. Vi är alla del av varandras verklighet…

  • Christer Dyrwoold

    Ohh vad härligt det låter.Ja det är underbart när det sker sådana där möten.Det är verkligen ett solskens möte. Jag hejjar verkligen på dig du är bara bäst. Tack Bettan!

  • Tonårsmorsa / Fatou

    Möten med okända personer kan göra underverk! Påminner mig om busschauffören i min stad, som jag skrev om förra veckan! Allt gott! Mailar dig! ♥

Kommentera

