Svar på tal?

Fick ett samtal idag från ett ställe som jag trodde kunde hjälpa min hjärna och kaoset, eftersom landstinget här inte vill satsa stålar på en utomlänspatient med PTSD, terapin kostar schaber; ett ställe i kommunal regi med psykologer som en resurs.

Hon hade glömt en fråga sa hon. -Har du sökt dig till öppenvården? Jag frågade om hon ”lyssnade” lika mycket som den eventuella psykologen skulle göra? -Vad menar du svarar hon.

Jag menar att jag äntligen för ett par veckor sedan mobiliserade mod och kraft och ringde er, presenterade hela jävla kitet om rundturerna i den här förbannade introverta livrädda satans byhålans proffspsykare. För tamejfan är det precis det det handlar om. Dom psykar ner mig. Bit för bit bekräftar dom hur jävla värdelös jag är, och hur värdefulla dom är som månar om skatteklirret i kassan som jag inte som kvarskriven bidrar till. Monterar ner mig till en nobody, en jobbig jävel som kräver det jag har rätt till.

Ja, nu svor jag inte lika mycket, men budskapet gick in och hon ursäktade sig och sa -förlåt om jag är burdus men, har du sucidtankar?
– Ja, 24/7 ungefär…
– Ja då vet jag inte riktigt om (lite skärrad på rösten) om vi kan hjälpa dig.

Du sa jag, mina självmordstankar begränsar sig till att varje morgon, varje förbannade dag undrar jag hur jag ska överleva det här livet. Annars hade jag väl inte bett om hjälp.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 responses to “Svar på tal?

  • ulrika

    Man ska inte behöva vara frisk för att klara av att vara sjuk!
    Dom ska faen se till och hjälpa dig, end of story!!!
    *Styrkekramar*

  • Tvärslå

    …….Tappar hakan ännu en gång o finner liksom inga ord.
    Stå på dej för sjutton.

    Lev väl

  • Filippa

    Ja, vad ska man säga ? Det är helt klart så att man inte får vara för dålig för att bli bra. Men jag vet att du provat en massa vägar så med risk för en upprepning; har du kollat med dessa:http://www.redcross.se/rksf/sfdesign.nsf/main?openagent&Layout=I_Sverige_test&docid=26586E994D5BE94AC1256F33004AB130&menu0=2&menu1=1

    Kan vara en idé ? Åh, jag önskar du fick hjälp snart. Man ska inte behöva må dåligt och vara så stark.

    Stor kram !

  • Soulsister

    Hur fan vill dom att man ska kunna bli frisk när samhället på många ställen är sjukt?! Blir både arg, rasandra förtvivlad och upprörd när jag läser hur de behandlar dig….fan ta dem!

  • Amlor

    Hoppas verkligen du får kompetent hjälp – å det snaraste!
    Sicka idioter, och inte begriper dom att dom bollar med människors liv. När dom anser pengar viktigare, ja då ska dom få sparken direkt.

    Hoppas allt löser sig till det bästa för dig.
    Kramar

  • Rosa

    Lika besvärligt som vanligt att få någon att lyssna och hjälpa med andra ord. Inser själv hur skadeskjuten jag blivit av det som hänt mig. Ska ha ett utvecklingssamtal i morgon som det heter och känner mig uppstressad inför det. Minns Knaschefens samtal och det man fick genomgå. Nu ska vi mötas ute på ett trevligt fik på Östermalm och äta frukost tillsammans, så förutsättningarna är annorlunda. Men ändå känner jag av alltihopa. Undrar när det går över men det lär nog sitta i ett tag. Dottern åker till Berlin i natt, en stad jag aldrig har varit i. Hoppas vi kanske ses snart. Kram.

  • melinda

    Att denna förbaskade byråkrati skall smyga sig in överallt, varför inte bara se till så du får den hjälp du så väl behöver….
    TÄnker på dig och önskar du en dag kan vakna utan ha känslan, hur skall jag överleva…

    Stor kram till dig.

Kommentera

