Iphone 3gs med Tre

Är en sorglig historia. Beställ inte av dom är allt jag kan säga. Har suttit på flera olika forum angående just Tre:s bedrövliga bemötande angående leveranserna. Bl.a här och här. Telia har en förnämlig supportblogg här, ångrar att jag inte beställde där. Tar beslut om det i slutet av veckan om inte luren kommit då.

På McWorlds forum har jag skrivit en kanske lite rörig sammanställning, men namn och besked framgår tydligt;

Beställde per telefon svart 16g 4/8 av Daniel. 6/8 ringer jag för att ändra till en vit och lägga på en försäkring. Sabina hittar inte till en början min beställning/kundbild men efter lite micklande verkade allt ok. Leverans inom 12 arbetsdagar. 11/8 ringer jag igen för att numret ska vara dolt från början, Morgan hittar då två beställningar av oss (dubbelreggad alltså) deletar en av dom, och säger tolv arbetsdagar igen! Ehh? Mailar till Tre den 12/8, Joel svarar;
I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. En kvalificerad gissning på leveranstiden är två veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr. Er order är dock inlagt i vårt kösystem och skickas så fort leverans från Apple inkommer.

Den 13:e svarar Jenny; då jag vill ta bort försäkringen och höra status. Vår order ligger inte i kösystemet, inget ordernummer ”bara ett internt” som jag inte ska bry min lilla skalle med tydligen. Hon tippar på ett par veckors leverans och undrar om jag är initierad eftersom jag frågade om releasad eller hold. ”Vad har dom andra sagt till dig” försöker hon först med, men sen kommer det; 12 arbetsdagar från att vi ska ha lagt på luren.Igen! Under samtalet mumlar hon om deletad release, jag hugger direkt; menar du att ni deletad en relesad lur?- Nej då…tolv dagar är budet. 14/8 svarar Matthias att min beställning inte kommit med den leverans dom fick då på fredagen. Förhoppningsvis skulle den komma nu på fredag. En vit trodde jag, slog en pling idag då jag sett att att andra som beställt efter mig börja få sina lurar. Isak på Tre svarade idag. Att jag fortfarande inte ens kommit så långt som till en renodlad order, bara kundbild! Checkade av hela beställningen med honom. Två beställningar. Svarta 16g. Vafan säger man? Han tog mitt mobilnummer och skulle försöka reda ut begreppen. Och kanske återkomma eller inte. Jag anar ugglor i mossen. Jäkligt stora ugglor.
Kanske är detta orsaken till Tre:s leveransproblem, dubbla beställningar som i själva verket är en enda. Som bara ville byta färg! Nu är jag inte nådig längre.

/ Iphone 3gs 16g VIT beställd 6/8 (ursprungligen 4/8 inmatad i systemet 8/8 med 499pott nytt abb.
topp-apple-iphone-valjare-31juli_f3Skäms Tre!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 responses to “Iphone 3gs med Tre

  • Soulsister

    Jag har en man som jobbar på Sony Ericsson och får under inga omständigheter äga nått annat än det märket…men ja e rätt nöjd 🙂

    kram

  • pysan

    Jisses.. vad säger man..
    Glad att jag inte har 3…

    Kram Pys

  • Towe

    Nämen vad trist att det blivit sånt strul. :/

    Jag har 3 och är jättenöjd. Telia fungerar tyvärr inte i skärgården där vi har vårt land.

    Hoppas du blir nöjd med telefon när den väl kommer fram.

    HTC vågar jag inte ens köpa för jag har en Diamond som jag tycker är värdelös. Men den nya kanske är jättebra, vad vet jag?! 😉

  • anki/barbakvinna

    Låter helvirrigt och hur ska man då som kund kunna känna förtroende och stanna kvar..?

    kram anki
    pih…

  • Towe

    Hej hopp igen!

    Nu sitter jag här med en vit iPhone… rena turen 🙂

    Dom hade ett exemplar kvar av en vit iPhone 🙂
    Så nu är det lekdags…

    /Towe

  • Eva

    Vilken strul.
    Jag hade varit helt galen för länge sedan.
    När jag läser det här känner jag mig ännu mer nöjd med den leverantören jag har.

  • Vb

    @Soulsis,
    jag gillar Semlurar men Iphone är speciell.Men det kommer en lur som nästan ville vänta på; Aino.Dom har slopat nummerkombinatinatiorna nu.

    Ja alla andra, bojkotta Tre!

    @Eva, jag fick min lur på en dag av Telenor, kanonservice av dom i den butiken. Service så det stänker om det, ringde mig dagen efter (igår) kom och hämta!:-)

Kommentera

