Släppa taget

Tagit beslut om framtiden. Den blir definitivt inte i den här introverta byn (ja Heidi, jag sa likadant om Aidsbörg oxå ;-). Nu har jag stångats i nästan fyra år utan resultat på någon front. Har börjat så smått att avsluta mina projekt här, även om dom inte är många så är dom komplicerade. Det jag nog tycker är värst är gnällmengöringetmentaliteten. Iofs är lika illa överallt som mentalitet men här är den utpräglad. Hälsa inte på din granne, fyra inte av ett leende vad du än gör. Det ligger en svalhet som inte passar mig över innevånarna, rädsla uppfattar jag det som.

Jag vill leva livet med mina medmänniskor, inte bredvid!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

9 responses to “Släppa taget

  • ulrika

    Rätt tänkt! Du ska leva någonstans där du kan få ”växa” OCH fyra av ett leende utan att bli sedd på som ett ufo.
    Kram på dig
    Ulrika

  • Eva

    Jag tycker att det låter skönt.
    Att släppa taget.
    Insikt om att det är dags.
    Befriande.
    Modigt.

  • Amlor

    Nej fy, där kan du inte bo! Bettanbus måste få plats att sprudla. Leenden ska man inte behöva hålla inne på.

    Kram snärtan! 🙂

  • Soulsister

    Du modiga och starka kvinna. Vad glad jag blir av detta inlägg. Om du planerar åka söder över så snälla let me know, vill så gärna träffa dig 🙂

    KRAM från en som knappast är en partypingla men blev väldigt road av kommentaren 🙂

  • pysan

    Du måste få bo där du kan leva.. och det verkar som om det där stället istället för att få dig till att leva och växa.. får dig till att bli till en ingen… och en ingen vill vi inte se här på bloggen.. 🙂
    Här vill vi se den där bettan som sprudlar.. och som ge sig på allt och alla med sina verbala bergodalbanor…

    Pöss
    Pys

  • Tvärslå

    Kom hitåt vetja.
    Du är välkommen på hundpussar från gammelhunden 🙂 och kaffe från mej.

    Lev väl

  • Filippa

    Släpp taget, vi tar emot om du trillar ! Men kom ihåg att man måste lära sig gå innan man kan springa igen.

    Stora kramar ! /F

  • puffeltufflan

    Låter underbart vännen!!

    Här hemmavid oss har vi ett underbart Gårdsliv.
    Vi hejar på våra grannar och vi SER varandra.
    SÅ välkommen hit =)
    Och är du i krokarna någon gång
    så finns det alltid en kopp kaffe till dig!!
    Ja och en varm kram! =)

    Det allra bästaste till dig!!

    *Kramar om* länge…

  • Rosa

    Är inne och kollar läget i din blogg.

Kommentera

