Nätblajj

Aktuellt inom bloggvärlden just nu är näthat och nätkärlek, finns en uppsjö av inlägg om du klickar på orden längst ner i mitt inlägg.
Jag skulle vilja skriva om nätblajjet däremot eller blogglarvet whatever.Det finns några blogguttryck i kommentarsfälten och inläggen som det verkar ha gått troll i!:) Ex;

Det säger mer om den personen  än om mig är ett av uttrycken jag avskyr.Att kalla kommentatorer för falska och att ha dolda agendor för att dom bloggar anonymt eller helt enkelt inte har en blogg eller site att hänvisa till är en annan grej jag blir sne på.Att blogginnehavaren inte kan läsa kommentaren för vad den är är också ett jävla sätt.Gå i taket för att den går stick i stäv med bloggarens uppfattning och framförallt, vem som skrivit kommentaren.Har man något gammalt groll med den som svarar, så måste det givetvis vara ett påhopp.Eller hur?Att kalla dom som inte delar ens uppfattning för häxor eller annat nedvärderande, alla över en kam bara!

Tagga ner bloggbabes.Note to myself aswell!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 responses to “Nätblajj

  • Soulsister

    Jag är så nertaggad man bara kan va….
    Ack dessa kommentarer….man blir så trött…

    Ska vi kramas istället?

    Svar;
    Givet ska vi kramas, men det här inlägget syftar inte på ngn specifik kommentar eller bloggare.Tänkte bara att det passade sig just nu när Mymlan och Tonårmorsa bl.a skriver om näthatet.
    En till kram får du raring.Kram alltså!:-)

  • Ulrika

    Är hyfsat trött på blajjet! När orden tryter tar blajjet vid 🙂
    Natti natti på dig
    Ulrika

    Svar;
    Och du som bara börjat blogga…*asg*Godmorgon förresten, somnade tidigt igår!
    🙂

  • Filippa

    Framförallt är jag lite trött på att folk trycker spara utan att tänka efter …. Läs alltid mail, kommentarer och inlägg en andra gång 🙂

    Men det är inte alltid man (läs jag) är klok som en tok, eller hur Betts ? Så vi kramas istället ? Själv gillar jag peace löööve och understanding !

    Puss !

    SVar;
    Precis, men å andra sidan måste jag tillstå att ibland är det humörsbundet.Samtidigt tror jag att ju längre man bloggat desto mer luttrad blir man.Som med allting annat.
    Såklart vi kramas, men jag gillar stridandet ibland!*fniss*

    Puss!

  • pysan

    Kommer in och kramas.. jag har haft nog av ”trollen”.. men att få det slaget i ansiktet om jag har fått en tidsfrist.. att de frågar rent ut om hur länge jag får fortsätta vandra.. då tog det skruv.. så gör man inte.. inte mot mig.. jag är segare än seg…

    Kram i massor
    Pysis

    Svar;
    Kära Pys, det vet jag.Såg kommentaren hos dig men jag tror inte den var illa menad, en fråga om du hade fått besked av läkaren om du visste ev utgång och isåfall ”tidsfrist”.Tror att många undrar just detta i cancersammanhang och kanske du själv också?*smeker kinden på henne*

  • menuette

    Läste Mymlan på Newsvill idag, mkt bra skrivet (tycker jag). Sorry har ingen länk det var imorse.
    HaR aldrig besvärats av kommentarer faktiskt, förutom nån, det finns förstås andra troll av annan karaktär, som gått genom åren, men allt sånt var länge sen nu 😉

    Svar;
    Mymlan e bra!Kanske var luddig i inlägget, reflekterar över kommentarer i andras bloggar och i bloggar i gemen.Blajjet.;-)

  • Ulrika

    🙂 Ja, jag e en färsking i dessa sammanhang. Har tack å lov inte så många som kommer med hatkommentarer, det är väl snarare så att jag omnämns som både det ena och det andra hos vissa bloggare. Men det är tydligen så det är här på bloggklotet 😉
    Ulrika

    Dear Ulrika,
    om man inte blivit omnämnd i bloggosfären så har man en brist.Hahaa, i övrigt så läs svaren till dom andra.En reflektion av mitt bloggläsande den sista tiden.Bl.a så frågar man en specifik fråga hos annan och får svar på allt annat.Makalöst!Eller inte.Blog on babe!

  • tonarsmorsa

    Blaj finns det mycket av på nätet och att inte gilla kommentarer för att det går emot ens åsikter tycker jag är småaktigt, oavsett om det är anonyma kommentarer eller ej. Däremot så blir jag trött på det s.k. näthatet. När man sårar människor genom personangrepp. Jag spann vidare på mitt inlägg från förra veckan idag:

    http://tonarsmorsa.se/2009/07/13/gynnings-och-birros-avslut-i-bloggvarlden/
    Ha det bäst, Betts! ♥

    Svar;
    Hänvisar till dom andra svaren*pekar uppåt*.Jag blir förbannad på dom bloggägare som inte kan läsa kommentarer för vad dom är, utan lägger in aspekter om VEM som skrivit.Det är småaktigt också.Jag ska ha det bäst:)Åker ju till dig idag, vi ses på em!

Kommentera

