Tungt bagage

Fan,

vart jag än går, vart jag än står är hon med. Hon den där jag vill slippa. Mig själv.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

20 responses to “Tungt bagage

  • ataxia

    Vilken skitkärring… 😀

  • Ulrika

    Varför tycker du inte om ditt ”sällskap”? 😦 Tycker det verkar vara en bra följeslagare.
    Kram
    Ulrika

  • Vb

    @Ataxia!
    Det var länge sedan, blir glad.Tack, kikar in hos dig soon.

  • Vb

    @Ulrika, inte som hon känner sig nu, blir dock lite gladare av sällskapet här i kommentarsfältet!:-)

  • melinda

    Trevligt höra från dig igen.
    Min pojkvän har alltså ansökt om s.k. tidsbestämmning av sitt straff men då tyvärr en 36 årig man tyvärr mördat sin flickvän under en permission vet vi inte vad som händer med de ansökningar som kommer in till Örebro tingsrätt efter detta.
    Juha som han heter satt redan dömd för mord och fick så sent som i maj sitt straff tidsomförvandlat och under midsommar tog han livet av sin flickvän. Varför vet jag inte, har träffat dem men som det oftast är så fattar man ingenting, fattar inte varför för de var väldigt lyckliga och planerade gifta sig.
    Nu känner jag en förtvivlan, ilska och mer därtill på honom och på alla som tar livet av annan människa, även min pojkvän. Men jag älskar honom och han har gjort vad som står i hans makt för att förstå vad han själv gjort, genomgott psykologbehandling under många år m.m.
    Bara vänta och se….

  • melinda

    Jag tycker du skall se upp till dig själv, du som överlevde ett överfall, du som ändå verkar som du vill fortsätta på denna jord.

    Du är helt fantastisk och det finns bara en av dig, var rädd om det och var oerhört tacksam för det finns ingen bättre för dig än dig själv.

    Ha en skön sommar, tänker på dig och önskar dig allt välmående.

    Kram

  • melinda

    Håller med dig, han tänkte inte en sekund på alla andra runt omkring honom som på ena eller andra viset drabbas utav hans handling. Det är som du säger att vissa bör de vara extra vaksamma med men inte alla för det är dock en väldigt låg procent vad gäller återfall i brott bland dem som blivit dömda för mord, under 1 %, som tur är.
    Det är så sorgligt det han gjort och det kommer få verkningar för alla de andra som idag sitter för mord och som kan tänkas söka tidsbestämt. Kriminalvården och rättsapparaten borde få mycket större möjligheter och bättre utbildning så de kan skilja på de som fortfarande inte bör släppas och de som verkligen aldrig kommer göra ens en fluga illa.
    Svårt men med rätt utbildning och erfarenhet borde dessa experter kunna göra bättre bedömningar

  • pysan

    Jasså.. hon har hittat ut igen.. 😀
    Men glad att se att hon fortfarande har mål i mun..

    Pöss
    Pys

  • Rose-Marie Sandelius

    Börja älska dig själv Bettan…det är dags att vi startar med det 😉

    Kram

  • Soulsister

    Fan, låter inget kul…..men du…om du tar o börjar tycka om den där som finns med dig vart du dig än vänder….så kanske det underlättar tillvaron?! För vi gillar ju henne….vi gillar ju DIG!

    KRAM

  • Filippa

    Ja, det är för jävligt när dom där otrevliga kärringarna förföljer en, håller sig i ens skugga ……men du vet, vi gillar hon som är i ljuset – hon längst fram. Hon är en toppen brud !

    Väntar på ditt fika-SMS så kan vi beklaga oss tillsammans 🙂

  • Vb

    @Pyshjärtat, du och jag har ett problem, eller rättare sagt omvärlden.Hörseln brukar vara det sista sinnet som funkar i slutet, men vi, vi glappar på!Eller hur?(vet att du pallar när jag säger så) PÖSS!
    @Ros-Marie, ska vi gå två gånger i samma klass?Sommarlovsundervisning?Du har så rätt, det handlar om det det basala att älska sig själv.En svår konst.Var rädd om dig.
    @Sis, tack det är ömsesidigt.Fast jag tycker nog att ni är lite knepiga…:-)Hoppas jobbet gick bra!Kram
    @Filippis, menar du Lucia?Snart i en mobil i din ficka.Måste bara bli så.Vill så.:-)

  • livsglimtar

    Här inne är alla så kloka, själv känner jag mig som ett slags Kvack!
    Slang i magen och det mentala glider runt som en het potatis på en smörklick. Jag älskar nog mig själv, men jag är inte så säker på att jag vet exakt hur jag gör det, vet man någonsin det?
    Vi behöver alla vara i vårt eget liv för att må bra för att känna oss uppfyllda av tillvaron den välkända, invanda helt egna. Det är inte lätt att byta bostadsort och leva där i ”det okända” och samtidigt hitta bitar av sig själv som haft en förmåga att smita undan efter allt för hemska upplevelser.
    Lilla Plättan jag ringer din vilken dag som helt så kan vi beklaga oss över våra tillfälliga bekymmer 😉

  • tonarsmorsa

    Glad att ”se” dig, är jag i alla fall och jag hoppas du också blir det. En dag…! ♥♥♥

  • Filippa

    Darling, klart jag menar Lucia 🙂 Men varför är det så enkelt att älska andra och inte sig själv ? Är inte det konstigt ? Att man ser värdet i andra men inte kan ge sig själv det värdet ?
    *pussar på lilla damen*

  • anki/barbakvinna

    Ibland kan även skuggan av en själv kännas skrämmande jobbig.. Man blir aldrig av med den…

  • Vb

    @Livsglimtar, vaere för fel med att inte vara riktigt klok då?;-)
    @Tonårsmorsa, en dag ja.Blev faktiskt muntrare av att skriva hur jag mår och kommentarerna.
    @Filippa slår huvudet på spiken.Varför ska det vara så svårt egentligen?
    @Barbis, usch ja, skuggan blir totalförmökelse.Rugg!

  • Rosa

    Hur man än försöker så går det inte att springa ifrån sig själv och det man blivit eller hamnat i. Men Livet är trots allt fyllt av överaskningar både på gott och ont och jag tänker att man vet ju aldrig när de goda ska dyka upp. Den där ängeln du vet som står och väntar på en runt hörnet och gör en sällskap en liten bit på vägen. Och eftersom man inte vet det, så gäller det att lära sig acceptera den där skuggan som hela tiden finns där bakom, som gör en sällskap vare sig man vill eller inte. Ett Bö så den hoppar högt och skakar om en kanske inte är så dumt IBLAND för den där ständiga väntan den är den tyngsta, så är det bara. Att vara tvungen att höra tankarna högre än högt är också tyngre än tungt, så livet blir ett varats olidliga lätthet. Älskar den titeln. Undrar vem det var som kom på den översättningen? Ett varats tillstånd, precis så är det. Tur att hon som förföljer Dig är så Bra för då är förutsättningarna Bäst helt enkelt. Massor av kramar från mig som sitter och ser ut över vattnet och inte cyklade i morse för att det regnade.

    Svar:
    Precis Rosababe, väntar på vad?Dina kommentarer är så härliga, du läser och reflekterar verkligen.Tack.

  • Bokmalen

    Hej! Ville bara se så att du inte hade trillat av kakburken. Var inte så hård mot dig själv, kanske är det så att du själv inte är ett tungt bagage utan små fina hjul som gör att du tar dig framåt o vidare. Kram och ha det bra och tack för din kommentar hos mig ”Bokis: Skulle du vilja ha dig själv som vän”

    Svar;
    Ja, du ser nu?:-)Vilken bra tanke.*fnular*

  • menuette

    Sådär kan jag också känna ibland men det är ju bara dumt, för den enda det drabbar är ju mig själv!

Kommentera

