Rädslan är naken

Nästan, känns det som.

Mött ”döden” i vitögat.En stund sedan därför har jag klappat igen käften och raderna på bloggen.
För nästan en månad sedan gick jag vid ett av besöken hos min kära paps och dotter nästan rakt in i Mördarjävelns ”famn”.Ett ofrånkomligt möte, en rädsla jag vetat att jag varit tvungen att möta. Någon gång, helst en i en annan tid. Ett annat liv. Mitt liv som det är idag. I realtid, är dåtid. Och dom gör lika ont. En smärtfylld film som börjat som en försenad premiär. Jag minns detaljer som lekt kurragömma, men solo. Lika ont gör att bära smärtorna. Ensam är inte stark.

Han satt där på balustraden till fontänen, i sina röda arbetskläder, en flyttfirma. En flyttfirma som klingar nordiskt, hela Sverige skriker efter jobb men han som bara begått ett brott; mordförsök får lönebidrag från staten. Han satt där bredvid en av dom andra pajaserna, och skrattade. Som i en tunnel såg jag allt kristallklart, jag svär att hans leende visade hans röda blodfärgade tandkött. Som ett rovdjur, som det rovdjur han är. Skrattade var det minsta jag gjorde. Som om hela världen stannade, så fortsatte jag iskallt förbi ändå på ett avstånd av 5 meter.

Jag trodde att jag kunde bemästra livet, mitt PTSD som jag inte får hjälp med. Jag ska aldrig mer tro på något, mer än mig själv. Nu är filmen som går bakom ögonlocken 24/7 alldeles för påtaglig, jag minns detaljer jag inte ens tror på i en film.  Enda skillnaden är att det här är verklighet. Reality. Here I come.Hur var det man sa, gone, went, gone? Gone baby, gone!

Skrattar högst som skrattar sist!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

35 responses to “Rädslan är naken

  • pysan

    Du fixade det värsta…
    Du är starkare än stark.. starkare än mig..

    Pöss Pysis

  • KENZ

    Det finns intryck som aldrig försvinner, jag vet det, för jag kan känna dem ibland från ett liv jag levde förr. Jag kan ”fejsa” dem, de stör mej inte, men vissa saker, vissa handlingar och vissa händelser gör mej påmind om att mitt liv har varit annorlunda.

    /Ken

  • Soulsister

    Snacka om Powerwoman! Jag tror stenhårt på dig, du är stark! Stark till tusen!
    Du har mött honom igen och kommer kunna gå vidare. Det är tufft, tufft som faaan, men du reder det!
    Du har rätt, ensam är INTE stark. Du har vänner omkring dig. Vi finns här! Så bara ös ut på oss!

    KRAAAAAM, tänker på dig!

  • Christer Dyrwoold

    Oh kära Bettan! Jag vet att du är stark och kommer att greja detta. Fast jag förstår verkligen att du blev rädd och skakig.Jag var med om en sak örra helgen. Jag var med fästmön och träffade min förra assistent tillika en gamal vän till mig. Vi skulle grilla vid sjön trekanten. Men när vi kom dit så var jag så hemskt kissnödig så jag gick före till urinoaren. Då kom det ett par killar rakade och med kängor och sparkade ned alla val affischer. Ja det är ju bättre att de sparkar ned dem än på människor tänkte jag. När jag gick förbi dem så skrek en av killarna : Tjenare Aftonbladet! Jag hade nämligen en Aftonbladets jacka på mig. Tjenare sa jag och skynda mig för jag var i ett trängande behov av att tömma blåsan. Lättad och mer lycklig för solen sken ju så mötte jag fästmön och kompisen.
    Vi satte oss vid sjön och grillade och hade det mysigt.
    När vi skulle hem så stötte vi på de här rakade killarna och jag blev inte rädd utan tyckte bara ja de får väl ha sin idiotiska åsikt bara de inte hoppar på mig.
    En av killarna kom fram till mig och sa att vi hade jobbat tillsammans han och jag eftersom han jobbar på någon flytt och kontors firma som hyr ut killar att hjälpa andra företag. Så han hade jobbat på bladet förra sommaren tillsammans med mig. Han viste ju om min historia.
    Så vi ställde oss där och snackade lite och hans polare som också hade rakade huvuden var med. Men jag jag har inget i mot skinnheads, men jag delar ju inte deras åsikter.
    Är ju själv rakad numera brukar raka mig på huvudet på sommaren. Allt för att et käns skönt.

  • Znogge

    Tufft men det gick. En seger!

  • Vb

    Kära Pys, vi är lika starka, bara olika rädslor att hantera.

  • Vb

    Visst är det så Ken, mina intryck sitter förfärligt hårt i reptilhjärnan.

  • Vb

    Bloggen har givit mig vänner som jag inte skulle träffat i mitt förra liv.Det är jag oerhört tacksam för.Kram kära Soulsis

  • Vb

    Skrattar lite Christer, du är för skön.Alltså egentligen är jag inte rädd att Mj skulle göra mig något, men det som händer nu i min skalle, minnena skrämmer skiten ur mig, han är alldeles för närvarande både dag och natt.Önskade att jag fick ngn form av terapi, så jag bättre kunde hantera det som händer nu.

  • Vb

    Hej Znogge! Ja, en seger.Problemet är mer på det psykologiska planet, det är roddigt i skallen nu.Och eftersom jag anses vara för ”traumatiserad av psyket här i sta´n som jag inte är skriven i, vill dom inte punga ut med stålarna som det kostar.Har iaf kontaktat dom igen och berättat om dilemma.Tack för peppning, behöver det verkligen nu.

  • tonarsmorsa

    Bästa, fina, härliga Bettan! Du har ett eget världskrig att utkämpa och du kämpar så gott!!

    Kärlek till dig! ♥

  • SolnattQ

    vet inte om det gör någon skillnad men du ska veta en sak.
    Det faktum att du är här idag, Nu säger en hel del om dig som människa och person.
    …glöm inte det.

    kram

  • Rose-Marie Sandelius

    Du är stark Bettan …man är starkare än vad man tror. Förstår att det var ett möte som rörde upp all skit.

    Synd att vi inte bor nära varandra..då hade jag gärna gått som bodyguard bredvid dig 😉

    Kramisar

  • Vb

    Du Rosgullet, stödet känns ända hit.Tack, hur har du det nu?

  • Ninja Ister

    Rädslan är alltid naken. Din själ skyler din nakenhet bakom PTSD och visar så mycket som du just nu tål.

    Du klarade ett möte med det som skapar den största rädslan i din själ, i din kropp. Du klarade det mötet utan att själen sprack, utan att kroppen gav upp.
    Du klarade det.

    Livet bär dig, din själ bär dig, din kropp bär dig.

    Jag är säker på att du kommer vidare.

  • Soulsister

    Tack för dina fina ord inne hos Fatou!
    Puss på dig

  • Filippa

    Som jag sa åt dig; du är stark, du klarade dig och du kan. Fan Betts, du är världsstark. Men jag förstår att hjärnan ställer till det. Skönt att du visar dig igen!

    Å du, snart ?!

    Kram ! / F

  • Vb

    Mmmm, snart tycker jag.
    🙂

  • Amlor

    Åh, fy fan! Jag vet hur det kändes för mig första gången jag ”sprang” på ”min” psykopat. Fy fan! Världen stannade, hjärtat dånade i öronen, infarkten var nära. Som en spark i magen, kändes det som. En sjujävla spark.

    Det kramar om i mitt inre när jag läser om ditt möte.
    STORA varma kramar till dig, Bettanbus.

  • ET

    Jag förstår inte i min vildaste fantasi hur sådana missfoster ens får komma ut igen.

    Men ET är nu tillbaka i stan och håller på dig ALLA dar i veckan.

    Stor kram på dig gumman!!!

  • marie-anne

    hej vännen. kommer in med en kram till en av mina favorit tjejer. Ja vi är starka´, men även den starke blir svag ibland. Vi har ju också en ppsykopat i vår familj. En som fördärvat hela släkten och som nu ingen vågar eller vill umgås med. De som står kvar hos honom har blivit totalt manipulerade och fattar ingenting av det goda och fina i livet. Nu har jag blivit polisanmäld av dem. Läs gärna min blogg. Ja varför kan man inte dela världen i två delar en för de goda och en för de onda och låt de onda förgöra varandra. Kram från Marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • Ludmilla

    Kanske har rädslan övergått mer i ilska? Härligt… jag skönjer kraft och energi bakom ilskan. Handlingskraft. Det är bra.

  • Livsreflex

    Håller koll på din blogg och nu ser jag att du fått ner det på pränt. Ett skadeskjutet djur, precis så. Som med mig och tilliten. Är förvånad att jag är så drabbad som jag är. Sitter på min LUNCH och kommenterar. Det regnar ute. Även om jag får, så vågar jag aldrig mera lita på att jag får. Men som sagt, det är en tillit ingen rädsla att behöva se mig om över axeln. Undrar om du ser dig tillräckligt många gånger om ifall känslan kan gå över.
    Jag kommer att ha fullt upp i sommar och nästa vecka är det midsommar. Tiden går så fort. Här är det inte bara vatten runtom utan det kommer även ovanifrån. Skulle gärna få se dig i vimlet om livet tillåter. Kram Rosa

  • madonnan

    Läser och konstaterar att du har en enorm styrka..

  • Vb

    Jag var förbannad från början, speciellt när jag började blogga på Ab april 2006, sedan har jag sansat mig.Dippat med jämna mellanrum, men nu j-ars börjar jag komma igen.

  • Vb

    Tack Madonnan, vrede är en bra drivkraft om man siktar och riktar rätt!

  • Amlor

    Hoppas du är på g.
    Varma Kramar 🙂

  • Kjell-Åke Bjurkvist

    Tack för din fina kommentar hos mig 🙂
    Önskar dig mod och envishet och energi, du gör ett starkt jobb..

    Hoppas du får en fin midsommar :))

  • Nollställd

    Hej. Fuck vad du är cool ändå. Får ångest inuti nyckelbenen när jag läser ditt inlägg. Jättejobbig situation. USCH! Fasar för dagen då samma händer…Kram

  • marie-anne

    hej vännen. allt gick bra hos polisen och jag gjorde anmälan mot dem som de nog inte räknat med. har ju samlat mina bevis. Och det jag skrivit på bloggen är ju bara sanningen, men de klarade väl inte det utan var tvungen att anmäla mig. önskar dig en fin dag och kämpa vidare , det är du som är vinnaren inte mördarjäveln kram från marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • tyrla

    lider med dig!

  • pruddelutt

    Tänker på dig!

    Tack P!

  • Kungen/Xebeche

    Sånna som dig ska man spika upp i en källare och piska ihjäl.
    För du är hyckleri impersonifierad.
    Ett sant falsarium.
    En riktig feg jävel.

    Svar:*viskar* Nu kom jag på varför jag inte gillar hantverkare eller skåningar.Du.

  • Kamelfoten

    Åh söta Bettan! Vad glad jag blev när jag såg dig på min blogg! Jag kollade efter dig på aftonbladet, men hittade dig ju inte. Tack för att du hittade mig istället!

    Du är en av de starkaste människorna jag stött på. Du fixar detta gumman =)

  • Livie

    Vilken STARK kvinna du är. Stor kram från ”sjukhusrökaren”

Kommentera

