Skippar LcHf

Usch,

aldrig mer ska jag köpa ett kostkoncept som strikt LCHFkost. Jag ska fortsätta äta rätt sunt med alla grönsaker som jag saknar, potatis och rödbetor och….allt som man inte får äta. Sallader med rivna morötter, ris och pasta. Pasta skriker min kropp! Tugga motståndskraftigt, inte känna mig som en baby. Pureérna har stigit mig åt huvudet. Bildligt talat. Hjärnmos. Nej, jag ska frossa i kolhydrater och tämja diabetesen med insulin. Och motion. Midjemåttet behöver jag inte oroa mig för, ännu.

Tänk Plopp. Tänk saltlakris. Crispy cheeze doodles. Så får ni fettsäckar tänka vad ni vill! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

21 responses to “Skippar LcHf

  • whitelady7

    Jag haller med du jag 🙂 Vi har nastan plopp har, eller mer som de dar Center med ploppsorja i mitten 🙂

  • Vb

    Hittade Plopp som är som Center med saltlakritssmörja:-):-) Det du!

  • Jessica

    Hejsan!! Du har fått en award av mig!! Kolla in på min blogg och hämta den!
    Kram Jessica

  • Vb

    Oj, tack tror jag? Måste hitta dig bara…du glömde lämna url:en!

  • Soulsister

    Söta du, man ska göra det som känns rätt för var o en.

    Plopp….mmmm det vattnas i munnen!

  • Ninja Ister

    Men… jag äter massor av krispiga grönsaker! Blomkål, broccoli, vitkål, rödkål, squash, aubergine, gurka, tomat, paprika, spenat mm mm. Inte behöver man göra sörja av det heller, går alldeles utmärkt att äta halvråa eller hastigt wokade.

    Vet du om att innan insulinet kom så var LCHF enda medlet mot högt blodsocker?

  • Nina

    Me like plopp, saltlakrits och chrispy cheesedoodles…mmmm…
    Men from nu endast på lördagar…:D

  • Vb

    Det visste jag inte, ska utvärdera hjärnmoset.Frukten saknade jag, och pastan nog mest utöver frukten.Råa buketter av blomkål och en del av dom grönsaker du nämner hade jag i kylen och tuggade på.Flottet, det var flottet jag inte pallar med, det var helt enkelt inte gott att äta stekt mat jämnt.Jag kör Medelhavskost tror jag, måste röra mig mer.

  • Filippa

    Åt var och en efter sin salighet 🙂 Men äta bör man annars dör man. Och måste du påminna om Cheese Doodles ? När jag slutat äta godis ? Elaka människa 🙂

    PS. Hon med bloggen som vi inte nämner har tagit bort det inlägget som vi inte heller pratar om ? Spännande ?

  • Vb

    Och precis idag läser jag om en studie som säger att alla dietkoster är bra.Se Netdoktor, hinner inte länka ska på åka till sta´n.

    ps; inte första gången hon raderar inlägg, tar ett tag för talgdanken att falla på plats.Desto roligare blir den där anonymas inlägg som jag citerat! Hahah

    Ha en bra dag trots…:)

  • whitelady7

    Filippa, Cheese Doodels ar inte godis, det ar Nyttigt 🙂 Sakert bra for bade naglar och har, och definitivt for humoret 🙂
    Jag gillar lakrits…. men sana har jag inte hittar har annu VB, fast det kommer nog snart! Godis ar val det som det finns det storsta sortimentet av i supermarkets har, undrar varfor det ar sa stora problem med overvikt i detta land… Naja, inte beror det pa Cheese Doodelsen.

  • Livet

    Jag älskar potatismos och pasta, skulle aldrig klara av bantning
    men jag försöker äta en mindre skopa mos istället

    avskyr bantning

    Hoppas allt är bra annars, hur fungerar ”vattnet” du fick i posten 🙂

    / Livet på AB

  • Vb

    Me too upptäckte jag!;-)

    Vattnet funkar skitbra, fräter bort allt.

  • Filippa

    Hello Lady, förlåt, klart inte Doodles är godis men det är gott 🙂 Eller hur Betts !

  • Rosa

    Att ha fått så här mycket tid plötsligt och inte äta är tråkigt. Men tänker att det kan jag ju inte börja göra. Sprang i Haga idag och det var inte lätt. Glashalt. Fast sprang och sprang stapplar mera och det beror inte bara på halkan. Konditionen är som bortblåst som allt annat. Nu ska jag äta min hemmagjorda lasagne och se på Let´s dance. Valde bort sonens match för det, men Mannen är där. Ha en bra helg.

  • antitanten

    Helloooo =)
    Alltså, den bloggen du skrev i den är ”bajs”! Kommer INTE överens med den men innan den får gå döden till mötes måste jag ju få tummen ur och kopiera alla inlägg till den nya!!!!

    Och så får AB-bloggen leva ett tag till, så summa summarum blir la två då eller ? =)

    Kramar
    PS. Skicka ett mejl till mig på den mejl jag lämnar här så kan du åtminstone kommentera hos mig via inloggning och slippa kod-h-vetet tills jag bytt helt.DS

  • Utnämningar/Awards « VendettanBettan

    […] en av dom 774 av alla registrerade bloggar på Bloggportalen. I skrivandes stund 52326! Jessica (som glömde skriva in sin url så jag hittar inte tillbaka;-) och Soulsis har länkat till mig med […]

  • pruddelutt

    Det var nog ungefär därför jag slutade med dieten också tror jag….det blir jobbigt i längden med det som är allt för extremt!

  • Vb

    Eller hur?Det var inte längre gott med feta såser osv.Frukten längtade jag ihjäl mig efter.

  • Eva

    Det passar ju inte alla………vi är ju olika.
    Jag är lite nyfiken på om du hann märka någon skillnad på ditt blodsocker under tiden som du åt LCHF.

  • Vb

    I did endeed (stavas det så?) svänger mig med lite utländska.Ja, sockret höll sig på rimliga nivåer, dvs under 10 efter måltid, utan insulin.Nattinsulinet, det långtidsverkande kunde jag sänka rejält.Så ur den aspekten är kosten en fördel.Jag käkar mest typ Medehavsmat, det är också bra för diabetiker.Men denna kropp kräver frukt, och några Ploppar med saltlakrits då och då!
    🙂

Kommentera

