Shoppa loose

Igår på förmiddagen hade jag diskat och tvättat håret, redo för att shoppa loss.Matvaror. Måste ladda upp mentalt innan jag pallrar mig ut. Brukar diska innan jag gör några längre utsvävningar om jag inte skulle komma hem, och mamma sa att man skulle vara hel och ren. Om någon olycka händer vill jag åtminstone ha någorlunda snygga trosor på mig på akuten. Då

kommer jag på att det inte är paytime. Lönedags. Det är idag. Och idag vaknar jag med skallebank och allmänt taskigt hälsotillstånd.Magen har varit körig, från och till efter operationen. Känner mig risig och blek. Trött, för jag bara sovit på ytan. Varken kvalitets eller kvantitetssömn. Har varit så ett längre tag. Uppe och vankar, i mörkret smyger jag upp och röker, dricker vatten, frossar i jordnötter eftersom Propavanen som skulle gett mig längre sömn gör mig störthungrig. Det är för varmt, det är för kallt. Jag vaknar med fotsvett,

Jag tror jag skippar den här dagen. I affären. No business today. Out of orderskylten hängs på dörren. På insidan så jag inte glömmer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses to “Shoppa loose

  • Soulsister

    O shopping som ska vara kul?! Gör som tanterna (läs pensionärerna)här i mitt område handla online och få hemkört… de gör det med alla matvaror…..

    Hoppas morgondagen blir bättre!

    kram

  • Filippa

    Soulis har bra idé fast det är nyttigt med verklighet ibland ? Om man mår bra. Har du provat att lägga om lite kost ? Nötter kan vara lite sisådär för magen har jag märkt 🙂
    Hoppas kylskåpet bjuder på lite gott i alla fall idag så kan du handla i morgon ?

  • Nina

    Haha! Jag tänker lika da´nt ang akuten ell sjukhus överhuvudtaget… måste se till att man har rakade ben och snygga underkläder…hihi… för har man inte det så hamnar man garanterat på sjukan..

    Bättre lycka i morgon.. Kram

  • whitelady7

    Har du fatt dina ”allmanna” blodvarden kollade pa sistone?? Om inte, GOR DET! Din mage har trubbel, du kanske inte tar upp naringsamnen som du behover, och dessutom kommer ju da diabetesen in i bilden. Se till att du far komma till en dietist eller diabetesskoterska snarast. Det ar bara hur viktigt som helst for vem som helst att fa hjalp med sant har, och for dig ar det ANNU viktigare, du har nog anda! Hur ska du orka psykiskt om du mar kroppsligt taskigt???? Sesa, syster har talat, pallra dig ivag nu, lyft luren och boka tid hos dottoren 🙂

  • Nina

    jag tror att jag har fixat det nu ???

    Vb svarar;
    🙂

  • Filippa

    *nickar och håller med Whitelady* Nu !

Kommentera

