JobBlogg eller Blowjob?

Statistiken talar om att min blogg läser folk eller fä, eller fi?:-) på veckodagarna. Eight to fiveblogg  Under helgerna ekar det i statistikdalarna. Dessutom verkar den självgående, när det är glest mellan inläggen så kikar läsarna ändå in i en jämn ström. Tack för det! eller ska jag sluta skriva undrar man ibland? Tant Rasch och Psykbryt skriver om ett annat ämne i samma kategori; rubriksättning av bloggar, hur väl speglar blogginlägget rubriksättningen? Antar för andra gången en utmaning, det kära läsare är en bloggsensation! Bara för att jag inte direkt blev utmanad antar jag, kärringen mot strömmen you know. Dom vill veta vilka tre rubriker man själv diggar bäst, jag vänder på det och ber dig skriva en kommentar vad du tycker är mina tre bästa rubriker, dom som bäst matchar själva inlägget.

Kom igen nu! Antagligen får ni sparken från jobbet för att ni bloggar på arbetstid. Men vad gör det? Då kan du starta en bloggkarriär, trava i bloggträsket med oss andra klassens journalister och bli en bloggmurvel. Utan ära och helt fria händer att förtala och misskreditera andra, fördumma och fördöma helt gränslöst, skapa egna sanningar, konspirationsteoretisera och sist men inte minst;

Raljera över andras människors olycka.
Vad sägs om det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

8 responses to “JobBlogg eller Blowjob?

  • Tant Rasch

    Diggar och diggar.. det vore kanske fel ord. Gripande kanske skulle passa bättre.
    Jag minns att när jag först hittade din blogg under 2007 nån gång, började jag rätt snart efter de där första inläggen om din väg tillbaka från ditt helvete, att läsa allt du hade skrivit sedan dagen du började. Den här rubriken minns jag att jag berördes nåt förfärligt över redan innan jag läste själva inlägget:

    Mitt 11:e september

    https://vendettanbettan.wordpress.com/2006/08/14/mitt-11e-september/

    Inte så klurig eller smart direkt, rent utav intetsägande faktiskt – om man inte tagit del av dina andra skriverier innan. Då var den HEMSK!

  • Filippa

    Jag erkänner. Jag tar mitt straff. Jag är en måndag-till-fredag-bloggare.

    Jag minns också när jag i skydd av en massa pappershögar hittade din blogg och sträckläste med tårar i ögonen. Så starka ord så mycket att berätta. Men jag minns att jag kände att du i din söta dotter har något ljus att sträva mot och därför väljer jag ett inlägg som du skrev för länge sedan som heter ”Mitt hjärta”. https://vendettanbettan.wordpress.com/2007/01/24/mitt-hjarta/
    Du tar inte bara upp ett alltid aktuellt och viktigt ämne, din kärlek till det lilla knyttet lyser igenom som en stjärna.

    Kram till er båda.

  • Vad håller Rafael Edholm på med egentligen « TANT RASCH

    […] som funderar över rubrik, statistik och sökord: Jag själv, dvs Tant Rasch, Psykbryt, Frk F, Vendettanbettan, Trollhare, Mymlan och många många fler därute som jag borde länka hit just nu, men fasen inte […]

  • Tant Rasch

    Hej VB, Ja NU fattar jag hur du menar. Denna (enda) ping har jag länkat från min sida eftersom jag har skrivit om att ”VI” funderar över statistik och sökord och ditt inlägg du, en av dessa ”vi”, handlar om just detta.

    Den första i denna kommentarstråd är ju en kommentar med mitt rubrikval som du efterlyste ju!

    😉

  • Rosa

    Mitt huvud är tomt på förslag, ville bara titta in och se vad du skrivit. Jag har haft ett samtal i över en timme med en medial person. Är så trött nu, inte van att höra min röst. Har fått veta en hel del saker. Ska berätta för dig sedan. Något jag vågar skriva öppet i alla fall är Djurkommunikatör, att det var ett av hennes förslag och det tänkjer jag, det skulle jag passa som. Du har det redan i dig fick jag veta 🙂 Tänk dig här i Vasastan bland alla ledsna ensamna katter, fåglar och hundar. Vad de har att berätta som jag kan berätta för deras hussar och mattar. Mer än gärna.

  • Vb

    Rosababe!

    Ja, våra kära husdjur som egentligen skulle vara fria har mycket i sina mjuka pälskroppar att berätta.Har jag sagt till dig att om jag var ung igen skulle jag vilja bli etolog?

  • Soulsister

    Eftersom jag jobbar skift läser jag mina favvobloggar på väldigt olika delar av dygnet 🙂 Men jag tillhör dem som tittar in mellan uppdateringarna 🙂

    kram

  • Rosa

    Nu är jag här. Fick faktiskt googla på etolog. Låter riktigt spännande. Hade du råd skulle du kunna studera till det nu tänker jag.

Kommentera

