Oh my SOS

Någonting. Gud? Nej, Godness oxå nekande. Oh my…save my soul. Somebody. Jag själv.

Är den enda som kan rädda mig själv. Till ett liv utan rädsla, från ett liv med rädsla; ett jävla avslut på något som kallas kärlek. Har kommit nu. Nästa vecka går Mördarjäveln som du och jag, han kanske är din granne; omkring bland oss dödliga.

Villkorligt frigiven. Smaka på den.

Jag har tappat matlusten, tappat förtappat gammalt jävla liv som vaknade ur sin koma. Det är allvar nu. Aldrig förut har rädslan varit så allvarlig.

Den allvarsamma leken är över nu,

Nu måste jag plocka fram det som skrämmer mig mest. Min livsvilja, som fick mig att överleva med hjälp av läkare och blodgivare. Nu måste jag ta tillvara på mina egna intressen, nu är det jag som tycker, hugget som stucket. Hans dödsönskan.  Nu är det jag som bestämmer i mitt liv. Det liv som jag glömt, kan man be någon med överlevnadsinstinkter att komma ihåg det mest smärtsamma som finns? Den som skulle trösta mig och hjälpa mig efter min upplevelse

är den som gjort det.
En jävla Mördarjävel!

det räcker inte bara med vilja, man måste våga, visa mod även om man är så liten på  jorden. Svårare uppgift finns inte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

28 responses to “Oh my SOS

  • Ludmilla

    Nu känns det som att du behöver en kram.
    *Håller om*…

  • M K

    Önskar dig styrka! Och allt gott! kram

  • Vb

    Det är speciellt att få komentarer från ett sånt ont, känsligt inlägg som detta;
    därför glädjer det mitt permafrosthjärta att det var just ni som var dom första.Tack!

  • Soulsister

    Ja, va skriver man som kommentar till ett sådant inlägg?! Vet knappt….det enda jag kan erbjuda är en STOR cyberkram eftersom du antagligen är för långt borta för en riktig.

    Tänker på dig

  • puffeltufflan

    Hej Vännen!

    Kommer också in hit med dom

    varmaste tankarna och kramarna till dig!

    *håller om* länge.. länge…

  • HelenQ

    Det var ett tag sedan jag var här…jag vet inte vad det är värt men ändå vill jag att du ska veta att jag tänker på dig.

    och..ja ..äh

    *håller om hårt*

  • livsglimtar

    Vi hörs … såg du bilderna?

  • znogge

    Tufft läge, tuff situation.
    Kram

  • Monika

    Fy fan! förlåt, jag svär i din blogg…men jag hittar inget bättre ordval för tillfället.

    Styrka, kärlek, mod, kramar….
    /Anti

  • cattasbubbla

    Jag är här och skickar lite styrka och en baotakram med vinden åt ditt håll!!

  • Ludmilla

    Tonårsmorsan tycker att du behöver en Spotify-invite!
    Maila mig på ludmilla@linnea.se så fixar jag det!

    Stor kram!

  • Helena Palena

    Dagen D har alltså kommit. Kanske man kan hoppas att han gör något fel så han åker in igen.

  • Lisa

    Kram!!! Vet inte vad jag ska säga annars.

  • whitelady7

    Jag tror pa dig, och jag vet att Du kommer att radda Dig. Din seger over den dar mj’n var att overleva den dar natten, och du kommer att fortsatta segra i din livskamp. Det finns ingen annan utvag min kara van. Stora varma vindar fran andra sidan.

  • Filippa

    Vet du, det är ju egentligen du som levt, vuxit och utvecklats under dessa år, du är starkare, bättre, klokare och ja, mer Betts helt enkelt. Han har varit inlåst, blivit om möjligt ännu dummare och ännu mer idiot. Det kanske inte är någon tröst men det känns som om han stått still medans du trampat nya stigar där han inte kan följa efter.

    Jag svär lite i det tysta, skickar positiva vibbar, stora varma soliga kramar i allt det dystra och tankar över en del mod i den lilla damen härinne.

    Det finns ju liksom inga ord ? Men du vet att jag är ett telefonsamtal bort och att gästsängar finns det gott om.

  • Marie-anne Thörnström

    hej vännen. vi måste kämpa vidare med den elden som finns inom oss. och du har den jävla namma elden vännen. Din blogg var en av de första jag läste på aftonbladet och jag beundrade dig, för ditt otroliga mod och din otroliga styka mitt i min egen svåra sorg.
    Kram vännen från marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • Rosa

    Tänkte på dig igår och idag. Om du orkar och kan, så måste du ta kommandot över rädslan så att inte livet springer ifrån dig, rinner dig ur händerna. Det går ju så fort.

  • Pluppa

    Känner ju inte dig direkt.
    Svarade inne hos dig några ggr när du var kvar på Ab.
    Men vill säga detta och låter det flummigt så lyssna inte.

    Halkade in hos Barbakvinna,bara sådär,konstiga saker har hänt på sistone.
    Kom till dig.
    Kände instinktivt att jag åtminstone kan försöka att nå fram till dig.
    Varit där,så jag vet.

    Ska skicka dig kraft,styrka och kärlek,om du vill (tror) ta
    emot? Det funkar,jag vet det. Du kommer känna en värme,
    som du inte kännt förut,om du vill ta emot.

    Det här gör jag inte bara sissodär.
    Kände det som sagt instinktivt.

    Gå in till mig,så ser du vad jag menar.
    Du behöver inte kommentera eller så,bara läs och se
    och titta inåt.

    Skickar nu,ta emot,om du vill.

    Kram

  • Browny J

    Jag ska inte stampla in o säga saker…som jag kanske inte har rätt till att säga…som utomstående.

    …du har gjort ett intryck…så därför tar jag mig friheten att säga…

    …att jag tänker på dig. Du är din egen fiende…och du är vinnare.

    Kramar.

  • Anastasia

    Ja jag saknar ord för det bristande rättsystemet. Borde det inte vara djupt rotat i samhällets-fallskärm att ha en fungerande och pålitigt system för mod utsatta?

    Aghh…fy att du skall behöva leva i detta. Att han bli villkorligt frigiven…spärras in på livstid borde det vara istället.

  • Birgitta Alvskogen

    ja jag har inte så mycket att säga. Men…jag skickar styrka och jävlar anamma till dig. Mina tankar är hos dig bettan!

    Det här fixar Du!!!

    kärlek!

  • Myllis

    Med oss som ett stöd i ryggen kommer det vara en ynklig hopkrupen person som släpps ut.

    Du är inte du, för oss, för vad han gjort mot dig, utan för att du skriver väl och inlevelsefullt.

    Ser fram emot fraemtiiden på din sida med förväntan.

    Kramish

  • tonarsmorsa

    Jag vet att du inte gillar sånt här, men det skiter jag, jag skiter också i om du gör den eller ej, men du har fått en utmärkelse av mig:

    http://tonarsmorsa.se/2009/01/15/en-till-bloggutmarkelse/

    Kram! (Fast du inte gillar såna heller) Haha…

  • tonarsmorsa

    Haha… jag bloggar från minilaptopen och det funkar att kommentera här! 😀

  • Filippa

    Åh Myllis slår ju huvudet rakt på spiken! Du är inte vad han gjort mot dig utan vad du gör för dig själv och andra ! Så stark att du inte orkar med. Men så stark att du gör att vi andra orkar.

    Tittade bara in som hastigast. Skickar en kram och hoppas du och andra sköter om dig. Mycket om dig.

  • Marianne

    lite OT. men hittade denna artikel på nätet.
    http://www.dagensjuridik.se/sv/Artiklar/Domstolar-lamnade-ut-personuppgifter-trots-sekretessmarkering/

    Domstolar lämnade ut personuppgifter trots sekretessmarkering.
    JK avslår anspråket om skadestånd.
    I detta fall har det inte funnits någon sekretessregel som har kunnat föranleda ett hemlighållande av sökandens personuppgifter i förvaltningsdomstolarna. Domstolarna har därför inte åsidosatt några bestämmelser i sekretesslagen genom att sätta ut kvinnans namn och personnummer i de aktuella avgörandena. Inte heller finns underlag för att några andra bestämmelser åsidosatts genom förfarandet.

    Detta är avgörande för oss med skyddade personuppgifter!
    Fan också. Nu kan vi inte ens vända oss till domstolarna och tro att vi är skyddade. Skyddad identitet är inte skyddad i domstolar!

  • Vb

    Tack Pluppa för omtanken!

  • Soulsister

    Det går inte att kommentera i inlägget ovan så ja lägger kommentaren här:

    Du har en award att hämta inne hos mig babe!
    Tänker på dig

    många många kramar
    Katarina

Kommentera

