I elfte timmen, mellandagarnas melankoli och hysteri

0331
Så här såg mitt julbord ut. Det serverades ingen skinka, den är överskattad i  min mun.Däremot hemrullade köttbullar, tror att jag aldrig fått till dom sååå bra som i år! Vidare, rödbetssallad och waldorfsallad, prinskorvsblommor (man kryssar dom i ändarna). Till det senapsstuvad brysselkål, janssons förstås, ägghalvor med majjo och räkor, enkel grönsallad, och sill till paps. På juldagen fick han sin livrätt, lutfisk med senap och kryddpepprad vitsås. Han var i heaven, jag med klädnypa på näbben under tillagning. Han fick en stor kasse med matlådor med sig hem.Jag firade en vit jul, känns gött.

Igår åkte jag till sta´n och crazy mellandagsreorna var i full gång. Hittade en del fynd, bl.a Jabu´shes presentkit för halva priset, bara för att dom ändrat designen. 175 pix för normalstorlekar på ögon, ansiktstvätt och kräm.En tjock härlig stickad tröja slank ner i shoppingvagnen också. Jag gör som min mamma brukade, köper julklappar till mig själv.

Och hur gott var det inte med en Angusburgare med chilicheesebollar på Burger King efter den shoppingrundan och julmaten?

Nu gäller det bara att klara av den värsta för min del helg på hela året, den ångestskapande Nyårsafton. Har alltid känt obehag då, kanske värre i år någonsin, för då börjar nedräkningen inför Mördarjävelns villkorliga frigivning. Fy fan säger jag bara…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

20 responses to “I elfte timmen, mellandagarnas melankoli och hysteri

  • Carina

    Vart rent hungrig så det nästan rinner i mungipan på mig, måste genast äta något nu. Hehe.
    Hoppas julen varit fin för dig, själv har jag haft det lugnt och stilla hos min bror.
    Länge sedan jag hälsade på hos dig nu men jag återkommer för att läsa ikapp lite.
    Varm julekram från carina

  • puffeltufflan

    Finfint julbord!!

    Ja det är förjävligt att mördarjäveln ska få fortsätta
    att ”mörda” dig om och om igen…
    Men du är en otroligt stark kvinna..
    och jag hoppas verkligen att du finner ett sätt snart
    att leva utan ångest, flykt och rädsla…

    Det bästaste till dig vännen!!

    Kramas!!

  • M K

    Oj. Hade inte räknat med ”nedräkningen”. Burr. Jag hoppas och önskar ändå att ditt 2009 blir bättre än 2008. Lät f ö som din jul varit bra, fast utan julskinka… aja… Allt gott vännen!

  • Rosa

    Vilket härligt julbord. Men jag skulle ha saknat julskinkan. Vilket fynd med Jabu´shes presentkit. Det ska jag kolla efter om Åhlens har.

  • Soulsister

    Nu var det ju det där med rödbets och walldorfsallad igen, haha…
    Mina svärföräldrar äter lutfisk, men inte vi…modiga människor!

    Du gör helt rätt i som köper julklappar till dig själv, ska man göra! Man själv är ju den viktigaste personen i ens liv, för om man själv inte mår bra kan ingen annan man älskar må bra 🙂

    Förstår att Nyår är jobbigt, men försök att ta det en dag itaget när det känns som värst, så ska du se att du kommer ta dig genom detta! Vi är många som står bakom dig, stöttar dig och tänker på dig

    MÅNGA kramar till dig

  • Ludmilla

    Mumsigt!
    Ja, verktygen måste man verkligen öva på. Och hålla igång för att inte komma av sig… men det funkar!

  • Tvärslå

    Väldigt fina stolar du har… dom gillade jag 🙂

    Andas och lev väl.

  • Marie-anne Thörnström

    hej kära du. det var ett tag sen. Nu ska jag i allfall länka till dig på min nya blogg på metro, så jag åter kan läsa din blogg. Tänker ofta på dig. Ja du nyårsafton är ingen höjdare och jag tycker synd om dig som väntar på mördarjäveln skall komma ut. Önskar att sådana människor aldrig kom ut. Ha en god fortsättning på julen kram från marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • Äntligen hemma! « I Cattas lilla värld

    […] I elfte timmen, mellandagarnas melankoli och hysteri « VendettanBettanVojakkalarättegången avslutadOm namnsegregering och könsroller.Sexuell kvotering för orgier i […]

  • tiggerlilly

    Mums det där låter som ett riktigt riktigt gott julbord.

  • livsglimtar

    Vilken lycka för både dig och pappa att ni kunde fira jul tillsammans. Smaskigt julbord det gillar jag, här äter vi både skinka och lutfisk, kan du tänka dig att båda ungarna gillar lutfisk, det är väl bra jobbat.
    Nyår .. förbaskade skitkväll rent ut sagt, jag har aldrig gillat nyår, är nog född med nyårs ångest tror jag.
    Gillar inte apfulla människor och så är det Watson som är livrädd för smällare. Så vi firar nyår i klädkammern med hunden som vanligt höll jag på att skriva.
    Vi kan ringa varandra då och babbla bort lite tid!
    Kram

  • Birgitta Alvskogen

    Underbart julbord, både gastronomiskt och socialt. Önskar dig en bra fortsättning på det år som håller på att rinna ut, men ännu mer på det som står i sin begynnelse.

    Måtte MJ hålla sig på behörigt avstånd, och då menar jag både fysiskt, mentalt och känslomässigt.

    Varma tankar och kram

  • Ister

    Checkar bara…

    Nya grejer på min blogg, men jag vet inte om de fungerar.

    Pöss på dig!

  • Marie-anne Thörnström

    Tack för att du tittade in på min blogg. jag har länkat till dig på min blogg nu, så jag kommer att titta till dig imellanåt. det lovar jag. Gå in och titta på min blogg och läs inlägget nu är jag hotad. Nu får man väl se sig om flera gånger när man är ute så man inte blir nerslagen för aatt man vill göra rätt för sig. önskar dig ett fint år 2009 och en bra nyårsafton kram från Marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  • pysan

    Smiter in och ger en stor pöss så här i slutet av året.. själv jobbar jag när året är slut och nästa börjar.. men make och son ska ta en flaska och komma över…

    Hoppas nu att han gör något dumt.. så han får lite längre straff..

    Pöss och kram på dig

    Pysan

  • pruddelutt

    Jag är lite tveksam inför alla stora helger, det är en svår balansgång mellan förväntan, glädje, besvikelse och bara vanlig sketen melankoli. Hamnar där allt oftare när man förväntas vara glad…
    Puss och kram skumbanan!

  • Soulsister

    Tittar mest in för att önska dig ett underbart gott nytt år!
    KRAM

  • Knytet

    Stor varm KRAM!!!

    Tänker Gott om Dig…

    Knytet

    Tror jag det eftersom du raderar mina kommentarer hos dig!

  • Amlor

    Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.

    STOR KRAM!

  • Bibbi

    Gott Nytt År ônskar Bibbi

Kommentera

