Yo Bloggers

Måste väl ge mig till känna så ni inte tror att jag mulat av.

Nä, jag har gått igenom så många olika stadier efter bråckoperationen. Stadier av flashbacks från mordförsöket; samma känslor eftersom ingreppet i sig liknade då. Grinat igenom mig kvällar och morgnar med den där jävla gördeln som ska sitta på dygnet  runt nå´n vecka till; svårt att få på själv med händer som inte funkar som dom ska, blodproppssprutor med grov nål, inte som insulinnålarna. Och ont förstås! Såret såsade sig i början så jag blev livrädd för abscess.Jag fick just en så´n efter leveroperationen.
Och förra veckan, förra helgen slog tröttheten till. Bonk! Sov både länge och en stund på eftermiddagen, antagligen började den inflammation i tarmarna då som gjorde att jag fick söka akut för en vecka sedan. Började med gaser som nästan gjorde att jag kände mig som den där flygande snubben i OS/Los Angeles; flög upp med ett racerpaket på ryggen, diarré och sen var det dags att vomera. Tvärstopp! Och så överjävligt ont, Ujjj, stappade ur taxin in på akuten, där raringarna kom direkt och la mig på en bår, läkaren beordrade morfin på stuberten.

5mg senare var Vb lite lagom lullig och dom undrade säkert när jag kläckte ur mig-ro hit med en femma till så ska jag till Storstan och mörda!

Sen börja jag grina igen, jag är ju bara så hjärtinnerligt trött på Mördarjävelns konsekvenser. Ja, nu blev det inget besök av dottern på höstlovet, så jag tar biobiljetterna jag fick av rara Filippa och åker till henne och gamla paps.

här ska tankas kärlek

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

35 responses to “Yo Bloggers

  • livsglimtar

    Skruttrumpa, man undrar ju ibland hur mycket vissa av oss ska gå igenom?
    Men nu får det allt lov att bara flyta på i tillvaron för dig, så att du kan få balansen tillbaka och besök av dottern.
    Miljoners kramar o pussar!

  • cattasbubbla

    Hej!
    Kul att se att du har tungan rätt i munnen och att dess skarphet inte på något vis tagit skada av bestyren! Hoppas du mår bättre i både kropp och knopp nu!

  • Vb

    Tack Maggis, och Catta; vet du hur lätt det är hata när man har jävulusiskt ont?!

    See you

  • whitelady7

    Jag onskar att de dar personerna som tanker slappa ut den dar skitstoveln kunde leva i ditt liv, bara for en dag, sa kanske de skulle fundera pa forlangning, sisadar in i evigheten. Det ar just sant har som ar for djavligt, de har konsekvenserna aratal efterat, som ingen liksom ser. Men du gor ett sant forb… bra jobb som satter ord pa det, som ser till att andra far en chans att hajja att det inte bara ar den dar tidningsrubriken, utan att det faktiskt blir konsekvenser i manga ar efterat. Gullgumman min, just nu vill jag bara ge dig en stor kram och klamma ner dig i flygplansfatoljen!

  • kvinnotankar

    Vilken jäkla otur du har! Hoppas nu det håller sig ett tag framöver. Jag hoppas även att du får hjälp mot ångesten och depressionen som du verkar ha. Prata, pratat, prata. Jag vet är just nu där själv!
    Kram lite försiktigt på överkroppen!

  • Vb

    Pussar på Vita Damen 🙂
    Kvinnotankar; Aj, där sitter bråcket…..ja det här med ångesten tycker psyket att jag är för skör för.Vavetja…att dom verkar ha mera behov av hjälp än mig.Sedan är det en kostnadsfråga, kvarskrivningen gör att mitt ”eget” landsting står för 25% och dom här måste punga ut med resten.Och det vill dom inte.Tack för kramen, dom behövs nu.

  • Birgitta Alvskogen

    Det var skönt att höra från dig igen bettan! Jag har tänkt mycket på hur du har det och jag skickar ett lastflak med läkning och ljusa tankar och lätta känslor till dig!

    Värme och kärlek!

  • Filippa

    Åh Betts, ibland tänker jag att livet måste gå neråt för att kunna vara uppåt ibland men somliga gånger är det förbannat mycket neråt….men det verkar som om det går lite uppåt i alla fall ?
    Vi hörs ! *stora soliga benkramar*

  • Annica

    Men herregud – här gnäller jag över lite stress och så har du sånt helvete!!
    Kram som tröst!

  • znogge

    Här behövs en stärkande kram! Nu tycker jag att du måste få lite andro och få må bra!
    Kram!

  • Bibbi

    Styrkekram från mig!

  • Rosa

    Nu funkar allt igen. Precis som du, glad att DU skriver och hoppas verkligen att ditt elände blir bättre och att du kan tanka mycker kärlek. S hade en teori om att Comhem visste om vårt problem att det skulle uppstå, så därför gick det igång så fort vi fick det nya modemet. Vi hade ett gammalt, som tillhört chelloabonnemanget. Troligtvis uppdaterade det nå´t så att det gamla inte kunde fungera längre. De kommer billigare undan om de bara skickar ett nytt nu när vårt slutade att fungera och vi klagade. Sitter och skriver i min ensamhet. Tänker fortsätta med det så jag lämnar bloggen just nu, ville bara titta in hit. Ska sätta mig och kolla jobb i morgon på nätet *suckar* och på begravning på fredags, Js mor. Så dagarna går. Kram

  • Rose-MArie sandelius

    tack för ditt inlägg på min blogg..har svarat dig där 🙂

    Men vad du har fått gå igenom!!!!!

    jösses…jag häpnar. Tur att det har gått bra för dig….
    när jag läser så tänker jag på mina egna tarmproblem….så fort jag får gaser så gör det ruggigt ont…usch kanske jag får söka för det.

    Millioner kramar

  • nina

    Tack för kommentar på min blogg, hoppas att du snart mår bättre!!! har vi samma karl smak tro??:)

  • cattasbubbla

    Jo jag förstår dig precis! Det är lätt att hata varenda gång man blir påmind på något sätt. Hatet kan vara vilande periodvis, men det hoppar upp lika snabbt om det är så.

  • Rosa

    Hoppas du mår bra. Tänker på dig. Här är allt ok. Upptäckte att det var farsdag idag. Sådant går mig numera förbi. Ska genast ringa efter jag kommenterat hos dig. Träffade mamma igår som var här hemma och stod på den långa stegen så att jag fick säga åt henne att komma ner.
    Jag har fått en ny besökare i min blogg. Du ser henne bland kommentarerna Wallba. Js syster. Det var fint att hitta någon som lever i samma saknad, men på ett annat, sätt nu i medelåldern. J hade en ett år yngre syster och en ett år äldre bror. (Sedan tre äldre till.) Man blir ju väldigt nära varandra när man föds så tätt, det ser jag ju på mina barn.
    Just nu ligger tre tjejer och sover, klockan är 11.37. (Ändå gick de och la sig före mig och S.) Jag vaknade 11. Fattade ingenting. Då hade S gått iväg till jobbet och den andre tränade som vanligt. KRAM Rosababe

  • Lasse

    Hej Bettan!

    Önskar dig massor av bättra-på-dig-kramar.

    Tack för din kommentar hos Annica, den värmer! *L*

    Kram /Lasse

  • anki/ barbakvinna

    Jag såg nyheterna på morgonen och nu börjar det hända grejer ang kvinnojourerna.. Många bedragare kommer att avslöjas och nya regler ang förfarande ….

    kram anki

  • Myllis

    Du blir bara tuffare med åren. Klyscha så det bara skriker om det: Det som inte dödar dig….. Vem vill höra det? När det finns: Kram på dig och du kan luta dig mot mig om det hjälper.

    Så kram på dig i allt elände som lagts till det tidigare. Men minns att jag tittar in då och då för att ta del av bördan. =)

    Myllis

  • Tonårsmorsa

    Hej Betten! Försöker åter kommentera hos dig, utan att lyckas. Vet ej vad det beror på, men du får gärna lägga ut min kommentar om du vill: Tänk att det känns som om denna höst bär med sig bara sorg och olycka. Jag vet inte varför, men det är så det känns just nu! Är ändå glad att du håller ångan uppe i det som är tungt och jobbigt! Kram! ♥

    Tänker på dig!

  • menuette

    Godmorgon,
    först tack för dina kommentarer, du skrev så fint att jag knappt vet att svara 😉
    Måste ärligt erkänna att jag inte vet vad bråck är (med risk för att verka dum)
    Tänkte på en sak, att någon gång vänder det, med tanke på dina sjukdomar, det måste det göra. Menar ibland kommer de en massa negativt men det kan lika gärna fungera den andra vägen, vill tro det!
    Din sista mening där tanka kärlek, åh den tyckte jag var tilltalande.

  • menuette

    Gott till dig förstås!

  • psykos

    att du orkar. jag är ingenting i jämförelse med dig.
    du e helt otrolig.

    Nu finns det tre nya inlägg som du måste läsa på psykiatrin.blogg.se
    Och så sitter jag å väntar på fler dumma citat, så kommentera om du har nått på lager
    Plus att du ska kolla in metastasen
    http://psykiatrin.blogg.se/barntabu
    Kram P

  • Kimberly

    Hejsan Bettan.

    Det var längesedan. Jag tänker ofta på dig och skickar energi till dig, hoppas den kommit fram.

    Oj vad du har gått igenom mycket nu tycker jag. Ska det aldrig vara nog?

    Jag ser upp till dig och beundrar dig Bettan att du ”fortfarande står på di bägge”

    Du är verkligen en inspiritaion i alla fall för mig att läsa.

    och får GE INTE UPP att betyda något mycket starkare än bara Ge inte upp.

    Bamsekramar till dig och krya på dig

    Kimberly

  • Filippa

    Pussar & kramar, är du mer än vanligt insnöad ?

  • Anneli

    Hej vännen. Tack för inlägg på min gamla blogg på AB.
    Skönt att kunna uppdatera sig på hur du har det. Jag tänker ofta på dig och önskar dig allt det bästa.

    Kram Anneli

  • puffeltufflan

    Kikar in en stund!!

    Hoppas nu allt är OK med dig!?

    *Kramar om*

  • Birgitta Alvskogen

    Tack för livstecken!

    Varm kram till dig

  • cattasbubbla

    Yo Blogger ! Hoppar bara in och säger ett vilt och hysteriskt TJO och hoppas att allt är bättre med dig!

  • Helena Palena

    Läste på hennes blogg för ett tag sedan att hon var sjuk. Men att hon dött – det var verkligen tråkigt. Hon var en klippa på det här med internet. Vi mejlade ibland också. Jag tror säkert hon var en bra människa på alla områden. Via mejl fick jag reda på att hon hette Helené. Det var kul.

    Hoppas det går bra för dig trots allt elände du gått igenom. Hatet kan nog göra att man får extra kraft – men man får inte låta det förgöra en. Jag hatar också stundtals vissa. Fast hat kanske är ett för hårt ord. Jag känner förakt – och en önskan att dom ska få till slut. Nu har en fått det…. Och jag känner faktiskt skadeglädje och det tänker jag unna mig för hon var så jävla elak. En dålig människan helt enkelt. Fy fan…

  • psykos

    Hej.. gud vad jobbigt, du e så stark.
    Nu ligger två nya inlägg uppe som jag behöver hjälp med :). Kram P

  • Ludmilla

    Hur mycket ska en människa behöva vara med om?
    Jag känner verkligen med dig!

  • Smällar och klappar, Vbs Nyårskrönika « VendettanBettan

    […] Slutligen vill jag tacka alla ni goa bloggare som oförtrutet kommenterat och tröstat mig när det varit dippar, glatts med mig när det varit lycka, ni anar inte vad det betyder för mig. Och eftersom jag inte kan nämna alla här, så plockar jag en kommentar från en av det manliga könet som värmde extra. Var é grabbarna? Myllis skriver i detta inlägg; […]

Kommentera

