Inget klämmigt inlägg

Kom hem i måndags kväll från kroppsverkstan, dvs sjukhuset. Så in i bombens trött och ont efter kirurgens fileande i kistan. Vaknade undrade på uppvaket flera timmar mer än vad doktorn planerat.
Efter en stund kom han med förklaringen att det blev lite mer komplicerat när dom väl öppnat buken, fler bråck och sammanväxningar, som en sladdhärva, fast med tarmar och bråcksäckar ihoptrasslade. -Jag fick gå genom fler lager ner i magen sa han. Och kände jag. Aj! Blev kvar på uppvaket tills kvällen, smärtorna och syresättningen var svåra att tampas med, för i kroppen sitter minnena, minnen jag inte kommer ihåg ifrån uppvaknandet av mordförsöket. Men kroppen kom ihåg…

Och nu sitter jag här med en korsett, känner mig som en tandkrämstub som nå´n slarvig jävel klämt ihop på mitten och skruvat åt hatten för hårt. Huvudet är fullt av gråt och sorgsenhet; för mig själv, för Helene, för Rosababe, ja t.om för Mördarjäveln som paradoxalt opererades nästan samtidigt med mig på ett helt annat sjukhus för något jag inte vet, men kräver lång eftervård, för den unga kvinnan som kom in med akuta buksmärtor och fick en mer eller mindre dödsdom som remiss till onkologen. Känns att den här klämman får ta mer plats än bloggen nu, tack för era rara och stöttande kommentarer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

32 responses to “Inget klämmigt inlägg

  • Catta

    Välkommen tillbaka ,krya på dig och var snäll med kroppen!

  • Marianne

    Ja, välkommen hem.
    Vi har saknat dig.

  • Bibbi

    Välkommen hem igen och hoppas du känner dig starkare för varje dag.

  • Tant_annci

    Tänker på dig och hoppas att du snart mår bättre.
    Var rädd om dig. Kramisar

  • M K

    Uj. Lät jobbigt. Hoppas du tar väl hand om dig! Allt gott!

  • Tvärslå

    Ajajaj… krya.

    Tänker på dej.

  • Birgitta Alvskogen

    Jag tänker på dig och hoppas att du snart mår bättre. Förstår att du är ledsen. Ibland är det tungt. Du är stark, men lessen behöver man få vara också. Ta hand om dig nu.

  • Ister

    Fan också med allt elände nu!

    Krya på dig, ta det lugnt och med tålamod (du vet vad det betyder va?) så kommer du ut på andra sidan med vettet i behåll.

  • Lena Hultén Wilson

    Hej o jösses vad glad jag är att se dig tillbaka..har kollat varje dag sen du åkte in på sjukan.Hoppas läkning o allt går bra för dig. Det blir säkert bra ska du se..Det var inte meningen du skulle dö…så se framåt med tillförsikt. Allt blir bra i sista ändan.Jag är SÅ glad att se dig igen..
    Varma kramar från Lena i UK

  • Filippa

    ÄLskling ! Ta´t lugnt och kläm inte på tuben 🙂 Livet är lite off just nu verkar det som över allt. Kramar, soliga och sköna !

  • Therese W

    Hej, jag lag vendettabettan på huvudet och åke hem från sjukhuset. Nu en vecka senare går jag in och söker efter din blogg och jag kunde aldrig gissa om vad jag skulle hitta!!

    Oj vad du har gått igenom!! vet inte riktigt vad jag ska säga men jag har suttit och läst igenom flera månader av din blogg.

    Vilken stark människa du är! Jag hoppas din läkning och allt går bra för dig nu och jag kommer absolut att fortsätta lästa din blogg.

    Massor med kramar
    Therese, tjejen med blindtarmen som blev intryckt i er sal sista natten på sjukhuset

    Hej Therese, va kul att du hittade hit.Krya på sig själv,
    kram

  • bebispunktnu

    Krya på dig stumpan. Du vet att jag tänker på och stöttar dig även om jag själv just nu är ett vrak. Kram

  • nika

    hej du

    ta det så lungt och ta hand om dig. Vila och sov det brukar hjälpa läkning…säger dom som vet.
    krya på dig

    kramar

  • livsglimtar

    Lilla Plättan klart jag har läst det här tidigare, men inte orkat skriva något.
    Jag tänker på dig och hoppas att jag själv ska få lite mer energi nu efter några dagar med kortison. Vi hörs när även jag har gått in för landning.
    Pussar om o kramar av bara helvete

  • Filippa

    Skickar mera kramar ! Hoppas solglimtarna skymtar i hörnet.

  • Rosa

    Himmel vad du får lida. Hoppas verkligen att det här lidandet ger dig något bra efteråt. Tusen kramar.

  • pysan

    Kramen på dusan…

    Krya på dig nu.. låt kroppen ta tid för läkning.. all läkning…

    Kram Pysis

  • Tvärslå

    Hur är det med dej ?

    Om du vill, så skicka mej ett mail för jag har ett par vantar till dej 😉

    Lev väl

  • Linda Mpili

    Längesedan jag tittade in här… krya på dig!

    Nejmen vad klämkäckt.. usch. Kämpa på, det är något som du kan! 🙂

  • Alter Ego

    Från en sjukling till en annan. Hoppas du känner dig bättre efter operationen. Här är det stiltje fortfarande. Är hemma just nu, hörde att du sökt mig, har lite kort om ork för att orka vara social, så jag har bett Tonårsmorsa vara länken utåt. Men har förhoppning om att orka skriva några blogginlägg snart.

  • Soulsister

    Krya på dig kära du!
    Själv börjar jag min strålbehandling på måndag 🙂

    KRAM till dig

  • nina

    krya på dig…tack för kommentaren på min blogg, jag har redigerat den lite….:)

  • Lena Hultén Wilson

    Hej igen..Har inte sett till dig på länge igen. HOppas att allt går väl med dig och att du tillfrisknar så gott det går. Kram Lena

  • Amlor

    Skönt att det gick bra. Förstår att mycket vaknade till liv men hoppas att du snart mår bra igen.
    Ta hand om dig.
    Kramar

  • psykos

    Fyfan det e fan inte kul!

    Jag har skrivit ett inlägg om Depression nu,
    så är du deprimerad/ har varit så hjälp gärna till
    med böcker/film/symtom/tips till psykiatrin!
    Om du vet någon som bloggar om depression så får
    du också väldigt gärna tipsa!
    Glöm inte att skicka citat om du har några på lager!
    Kram på dej /pSykos

  • menuette

    Hej VB,
    en liten krya på dig hälsning från mig.
    Det reder sig nog, klychigt va?
    Fast det brukar ju göra det på något sätt iallafall.
    Ha det!

  • whitelady7

    Tittar in och visslar en liten sang 🙂

  • Nina

    Hej på dig!

    Va trevligt att du tittar in hos mig ibland.
    Vart har du själv tagit vägen? Måste säga att jag saknar dig.
    Kom tillbaka snart!

    Kram/ Nina

  • livsglimtar

    🙂 🙂 Kanonväder puss påre strumpan! Ut och gå några meter i väldigt lugn takt.

  • Eva

    Det där med att kroppen kommer ihåg har jag också upplevt. En mysko känsla när huvudet känner sig relativt lugnt från början men kroppens minnen gör att allt blir kaos.

    Jag hoppas att du har kryat på dig och att du tar det riktigt lugnt efter operationen.

  • Katrin

    Hej, ja, jag bloggade på AB förut, som Bellona. Känner igen dig också därifrån. =)

    Hoppas kroppen hämtat sig från operationen och att du mår bättre.

  • Katrin

    Varsågod! Hoppas de ger dig glädje och kraft att läka ditt operationssår!

    Nej, var hela min bunt med orginal är har jag inte en aning om. Min mardröm är att något av barnen spillt, ojat sig, slängt och tiger för att det skäms…

    Min mest positiva tanke är att någon av misstag lagt dem i en låda, fyllt på med sina minnessaker och burit upp till vinden… Så att de kommer fram en vacker dag.

    Jag håller i alla fall alla tummar, för det var en stor bunt med många års skapande.

    Ha det gott! /Kram! Katrin

Kommentera

