Portad

Hajar till och stelnar mitt i en rörelse. Det tar en stund att förstå var ljudet kommer från. Ett hårt bzzzzz igen, det är porttelefonen som låter. Tassar ut i hallen, som om jag tror att mina steg ska höras genom säkerhetsdörren ett par trappor ner ut på gatan. Lyfter på luren och säger med en myndig ton;

Hallåja!
Hej, det är Oskar. Vilken jävla Oskar tänker jag, men han hinner fortsätta med från låsochlarmföretaget, har du några problem med porttelefonen?
– Uppenbarligen inte,
svarar jag lagom syrligt,

– Dessutom får jag sällan besök tillägger jag och öppnar minsann ingen port!

Kommer ner till shrinken som jag lyckats tjata till mig en tid hos och tamejafan verkar jag  portad där. Receptionissan hittar inte mitt namn, men via en bakväg så funkar det, men inte vilken tid, att jag ska träffa dottore X Xxxxx idag 8/9 är ok, men som sagt inte vilken tid och han hade ”tids”bokade besök strax efter min ankomst. Som vanligt så ska det strula, jag blir så jävla trött. Det löste sig eftersom den patient som skulle in efter mig inte dök upp, så jag kunde framföra mina önskemål för hundrande gången, för det är väl för mycket begärt att dom ska läsa bakåt i journalen?
Jaja, han var åtminstone stockholmare och svor minst lika mycket som jag; han är ny på mottagningen och kom inte riktigt överens med datorn.

10 responses to “Portad

  • Rosa

    Det är som om det gått troll i dina kontakter med vården. Du kan väl mejla datumet till mig så att jag vet och om det är där du sa från början. Låter bra att det är på G.

  • anki/barbakvinna

    dom hade inte bokat dig i nåt annat namn och sen även läst på någon annans journal…

    Man undrar bara för det är ingen omöjlighet för vissa som du och jag känner *asg*

    konstigt med att kommentaren inte fastnar.. har hört det även från andra att deras kommentarer försvinner

  • Filippa

    Tror du behöver en egen vårdombudsman ? eller kanske bara en vård man *ler finurligt*

    Bra att det är på G – som sagt så kvarstår erbjudandet – majla mig så kanske vi kan ordna ett besök.

    Och ja, Gardell hade snabel i elefantbyxorna – eller ja, det förutsätter jag att han hade i alla fall. Jag antar att han har en sån ? Fast det kanske är att förutsätta för mycket. Oj, vad snurrigt detta blev.

  • lilla m

    bs; stackarn, fick hon ingen respons… *S*

    är inte lätt att flytta på sig o så bryr sig ingen;) förresten, brukade inte du blogga borta på AB när jag började där?? eller har jag helt fel?

    ha en trevlig kväll.

  • tonarsmorsa

    Oj, här var det nytt och fräscht! Trodde jag hamnat fel först, men såg namnet Vendettanbettan och visste att jag var rätt. Det finns ingen annan Vendettabetta, så det så! Inte heller någon annan som gör skäl för ditt bloggnamn!

  • psykiatrin.blogg.se

    hahaha
    mja.. tror jag också e portad..
    LÄS JOURNALERNA! – är min standardfras!!

    KOlla gärna in sidan, lite nya inlägg och så.
    Om du har roliga journalanteckningar eller inte har skrivit till
    mej om din diagnos är du välkommen på psykiatrin@hotmail.com
    Kram P

  • puffeltufflan

    Kikar in en stund här
    för att önska dig en Underbar Höst!!

    Kram!

  • Marcus

    bloggerisvar: Det betvivlar jag icke! Det godaste jag ätit i mitt korta liv är just en kantarellsoppa 🙂

    Jag kan förstå det du

    Ha det gott!


    Var han ny så kanske det var lite snurrigt hehe
    norrlänningar kan också svära, mkt, räcker t.o.m vara halv sådan 🙂
    Hoppas det funkar bättre nästa gång!
    varma hälsenor!

  • entering

    anmäler min ankomst på denna portal…

    🙂

    u know.

  • Soulsister

    08:a OCH psykolog…haha, kan det blir värre 😉

    Hoppas du mår bra, tänkte på dig då och då. Det där me att våra vårdkontakter ska läsa in sig i våra patientjournaler verkar ju vara något jättejobbigt….trots att de har datorer och det bara är att scrolla lite….känner igen det där. Måste själv påminna våra läkare att läsa de senaste dokumentationsinläggen innan de tar in patienterna på samtal.

    KRAM från mig

Kommentera

