Den fula ankungen

Som åtminstone hade namnet Swahn, Lennart Swahn har kolavippat.

Aftonbladet har ett helt minitvprogram om Så minns vi Lennart….Så här minns jag;

Jag har aldrig träffat honom face to face men jag jobbade som larmoperatör och vi fick in ett inbrottslarm hos Lennart Swahn och jag skickade en bil till adressen, en annan att hämta nycklarna hos mig. Efter en stund när killarna gjort en snabbrepa ringde dom in rapporten.
– Tja, inget bryt så ingen polis. Men du skulle se hans sovrum, säger väktaren och gapflabbar. En stor rund binge med svarta sidenlakan och speglar i taket, skojiga ”redskap” hängde som prydnader på väggen. Det här var på den tiden det bara spekulerades om folk som inte kommit ut ur garderoben.
Sedan arbetade jag på ett stort mediaföretag, där gick snacket om honom att han var en knepig person att ha att göra med. Här får du lägga in dina egna värderingar, men så sas det.

Så Lennart, simma lugnt höll jag på att säga, flyg försiktigt nu och reta inte Sankte Per så kanske du får byta ut dina svarta lakan till ett par tjusiga regnbågsfärgade!

händerna på täcket sa jag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 responses to “Den fula ankungen

  • Rosa

    Svarta lakan, allt syns på dem, men han hade säkert hjälp med sin tvätt. Speglar i taket så hemskt. Tänker att det är väl enda gången det är bra att vara närsynt, att vakna upp hos någon med speglar i taket (eller på garderobsdörrarna med i och för sig.)
    Tror att herr Swahn kan roa Sankte Per en hel del innan han driver honom till vansinne.

  • livsglimtar

    Ha ha vilken skön betraktelse…
    Jag är på språng med Watson så mycket mer händer inte idag.
    Kram

  • Tvärslå

    Jag tror herr Swahn var en go snubbe 😉
    (med tanke på hur skum John Blund lät)

    @Tvärslå,
    ryser….*titta kom och titta* 😉

  • Filippa

    Snälla Betts, inte såna bilder i huvudet på mig nu ! Jag vill ha min gamla Jon Blund tillbaka *ler* Rund säng ? Sidenlakan och leksaker….vad tråkigt mitt liv är…måste nog säga ja till sexpartyt jag blivit inbjuden till *suckar*

  • Tvärslå

    Hahaha jaa hjääälp o jisses, VAD han sjöng var ju inte vad jag tänkte på.

  • Cinnober rose

    det jag minns mest av honom var när han och Gunde Svan gjorde reklam för ”Svanen” märkningen av miljövänliga produkter.

    ja, prova de bröden med fetaost, du behöver bara grädda ett par i taget, resten har du i frysen och tar fram när du blir sugen på att grädda och få färska.. jag har halva frysen full med ogräddade bröd med varierande fyllning nu.

    ha det gott. 🙂

  • Cinnober rose

    och du har snygga ”quiltblocks” intill varje kommentar 🙂

Kommentera

