Bloggarna blir

Allt mer lika julgranar.

Dekorerade med mer och mer lulllull. Hur många som är online,en jävla massa ping och poängräknande skit, och det värsta av allt;

Utrustade med flaggor och vilken sida man klickat in sig från, vilket län man befinner sig i osv.

När man som jag måste vara hemlig, så måste jag också skippa att kommentera för alltid är det nå´t snille som inte har annat för sig än att kontrollera sina besökare, och kan sätta min kommentar i samband med sista besökaren. Men klicka på options i t.ex Feedjit då kanske du tänker och be snällt programmet att glömma min browser. Det funkar inte alltid, Så är det, så sorry for you, jag har t.om slutat läsa era inlägg. Jag ser det som överdrivet kontroll och bekräftelsebehov. Som FRA i små förpackningar! Och antagligen har ni protesterat högljutt om FRA lagen. Corny!

Jag tror jag avskyr det lika mycket som kjammizzar, usch

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 responses to “Bloggarna blir

  • trollhare

    Sånt är scary tycker tom. jag. Kan inte föreställa mig hur det är för dig då…

    Själv har jag spårat ett ip-nummer en gång, och det var ett troll. Liksom, även som statistiknörd är det mer intressant vad folk söker på än om någon sitter på biblioteket i Pajala eller Skatteverket i Landskrona.

    @Trollhare,
    Olustigt är det.Iofs, skriver jag en kommentar så ser blogginnehavaren i vilket län jag är för tillfället om dom lägger ner tid och energi via ipnumret.Men att hela publiken ska se det gillar jag inte.Kommenterar mest hos dom jag vet att jag kan lita på, dom som skiter i att snoka sas.

    Kjammizz förresten! 😉

  • Rosa

    Jag håller med dig. Irriterande. Undrar varför. Kan man inte bara blogga? Varför denna kontroll. Så irriterar sig folk på rosa och änglar som trots allt låter en vara ifred. Kjammizz en lite annorlunda stavning ha ha

  • anki/barbakvinna

    En del av bloggningen är att vissa vill vara anonyma.. Det är ju poängen.
    pus.ihgt istället för kjamisar..

  • Filippa

    Ja, tänk vad man kan göra utan att nån ser på nätet… eller var det tvärtom ? Jag undrar varför intresset över att få veta exakt vem någon är finns – är det inte intressantare hur personen är ?

    Skickar både puzzzisar och kjamizzar och fnuttisar..

  • Tvärslå

    Har en jag med, yes.
    Och det kan jag säja att ort/län el liknande visas rätt ibland, men för det mesta inte,själv bor jag enl räknarn drygt lite mera än halva sverige bort enl den. Men sen är det inte så lätt(eller så är jag bara korkad) att se vilken blog som hör till vilket län, det stämmer inte ofta det heller.. Så varför har jag då räknarn ? Jo för att lättare komma till de intressanta bloggarna, de som kanske jag hållt kontakt med sedan tidigare eller de bloggarna som gör saker som letat efter andra med liknande intressen osv.
    Jag vet inte hur pass säkert alla de andra räknarna är.
    Det funkar mest som ett lotteri ang plats osv, MEN funkar om folk ej lämnat kommentar.
    Så är det.

  • Pysis

    Vb..

    Det är så lugnt så… jag är på Mösseberg och får rehabilitering.. så det kommer..

    Hemgång på fredag…

    Kramar i massor vännen

  • BloggerGossip!

    Din blogg har blivit utbald och tillagd för recension på bloggergossip!

  • menuette

    Har faktiskt vant mig att skriva kram till de som skriver kram själva, åh de trodde jag aldrig!
    Gränsen går dock vid kramizzar..

    Men de där som du skriver om här ovan kan man inte se på AB va?

    Och f-n va jobbigt de måste vara att allltid”förekomma” sig.

  • Eva

    Satt som ett ufo och förstod absolut ingenting när jag läste det här inlägget första gången.
    Så hamnade jag på en blogg som fick slanten att trilla ner.
    Hade aldrig sett det tidigare.

Kommentera

