Ljus

Va vare han sa den däringa Holmer;

Jag ser ljus i tunneln!

Ser ut att ordna sig med bråckoperationen ganska snart. Slaktarna här hade ju ”glömt” att skicka mina journaler till det sjukhus jag ville operas i mitt hemlandsting, så dom var helt uppbokade tills efter jul, likadant med mitt andrahandsval. Så nu blir det undersökning och provtagning redan nästa vecka på ett sjukhus i tredje landsting. Lite trist för hade jag varit i mitt gamla landsting hade en del riktiga vänner kunnat komma och hälsa på mig. Tyckt synd om mig och kommit med massor av choklad och blommor. Haha.

Har också fått en liten slant av en vänlig fond, så jag får gå på valfri kvällskurs nu under hösten. Måste välja något som inte är så ”gymnastiskt”, det misstaget gjorde jag efter förra bråckoperationen. Lyfte och bar, för vem skulle hjälpa mig? Funderar på meditation eller någon datakurs…

Och idag tänker jag på kära Livsglimtar som har varit på transplantionscentret för sina njurar. Och jag tänker på Emma Jangestig, mamman i Arboga som förlorade sina barn och blev svårt skadad i huvudet, på både utsidan och insidan. Det senare är väl det jävligaste. Den  här planeten innehåller alldeles för många mördarjävlar!

Men tack och lov flest vänliga själar, som här på nätet, på bloggen. Tack!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 responses to “Ljus

  • whitelady7

    Hej kara kiwipippi 🙂 Meditation later battre an datakurs, sen kan du lara mig!
    Hig bugs eller big hugs skulle det nog vara 🙂

    @White Lady;
    Ha, du ser då allt!:-)
    Du anar inte vad som försigår här, ska på möte nu.Mailar i eftermiddag, *ser skum ut*
    Hahaaaa, love you!

  • whitelady7

    Fniss, kallas allmant for fiskmasen, och sa klart valjer jag att ta det som en komplimang!
    Hmm…*ser skum ut*, maila KVICKT for nu vart jag nyfinken…eh, nyfiken heter det!

  • Birgitta Alvskogen

    Och jag vill tacka dig som också finns här och är.

  • Rosa

    Är så glad att du finns här! Ett tredje landsting ja. Hade gärna kommit upp med choklad och lektyr till dig. Håller tummarna.

  • Filippa

    Om det där tredje landstinget inte ligger så långt ifrån de första två och du kan ligga kvar nån dag så kanske det dyker upp nåt ändå. Eller så ? Och ta en datakurs, eller Yoga kanske ? Själv har jag alltid velat gå en silversmideskurs men funderar nu på retorik istället.

    Ja, att vara så stark efter att själv blivit halvt i hjälslagen och förlora sina 2 barn, det kan jag inte ens relatera till själv. Du kan ju åtminstone förstå…men många av oss andra får bara gissa och lida litegrann. Hon är stark, modig och ja, så beundransvärd.

Kommentera

