Sitter och glor

Ut på sista sommarskvätten. Igår också, blev förvånad när jag kom hem från affären och klockan var halvsex! På kvällen. Hade gått upp tidigt vid åttarycket och hela jävla dan hade runnit iväg. Äh, får skylla på fredagens skallebank, megahuvudvärk. Tror jag fått sommarsjuka, för inte bara dan rann. Diareé idag och yrsel igår. Snurrigt värre. I affären höll jag på att bli misstänkt för snatteri. Tog flera rabattkuponger på kattmat&sand och fumlade ner i fickan, precis när en personal swishar förbi mig och stannar upp och blänger. Ser så där arrogantmisstänksam ut. – Oroa dig inte, säger jag och drar upp kupongerna och visar. Vad bra då, säger snipan. Affären ligger i ett s.k highsocietyområde, varorna är dyrare där än i andra i samma butikskedja, hela atsmosfären andas ”fint”. Och kanske jag inte passar in där, trots mina Pradabågar? Äh, jag lipar åt dom i tanken.

Men bakom dessa vardagliga kulisser pågår något annat viktigt. Jag har en del möten uppbokade angående framtiden. Kanske situationen just nu påverkar kroppen, därför reagerar med ovanstående symptom. Lyckats få tag på en samtalskontakt och det är inte via psyket. En annan mer eller mindre ideel orginasation ska hjälpa mig med en del pappersjobb, jag ska lägga krutet på terapisering och stabilisering. Bråckoperationen har skitit ner sig förstås; pga sköterskestrejken så meddelade man mig i våras att dom definitivt inte kan hålla någon vårdgaranti och jag inte pallar att vänta, så ringde jag runt och hittade ett ställe som kunde fixa ganska fort med bra rykte. Bad att remiss skulle skickas dit från den här slaktarinrättningen i början av juni. I måndags ringde jag och hörde hur det gick med remissen. – Vilken remiss sa dom. Men vá fan, trots att jag hade uppgivit adress osv, så hade inte den skickats. Inte en anteckning fanns om mitt önskemål. Toppen, förlorat två månader till. Och jag har inte råd med det nu. Tidsmässigt. Landstinget här suger.

Tidsmässigt måste jag fixa kalvfärsen som går ut imorgon, Wallenbergare med mandelpotatismos. Sockerärter till det. Skonsamt för kistan och lindrande för själen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 responses to “Sitter och glor

  • Ister

    Vill så gärna att du ska må bra, önskar att jag kunde skicka massor av styrka till dig!

    Hoppas hösten blir en riktigt bra höst för dig, du förtjänar flyt nu!

  • jeremy

    ingen tröst precis, men landstinget? – suger inte det överallt?

    vill önska dig en skön, vilsam kväll!

  • Filippa

    I am back, baby 🙂 Hoppas wallenbergaren var god, solen lyste på dig och att livet i allmänhet inte suger. Hehe.

    Stor värmekram ! / F

  • Uno Nilsson

    Wallenbergare! Wall Enberg var ju boven i Jönssonligan. Brukar göra på lammfärs med fetaost, vitlök och mycket rosmarin och salvia. Gott. Mina bloggar är mest Metroblogen.se/uno alt. baba U
    Kram och stå ut! Uno

  • Tizzel

    Wallenbergare med mandelpotatismos… jäklar så gott det där lät!!!!
    Tack för kommentar hos mig – även om du fick göra dubbla besök på sidan för att jag skulle se dig! 🙂
    Vad konstigt att hon verkar ha BYTT namn då???

  • pruddelutt

    Det lät väldigt gott!
    Landstinget blir man bara SÅ trött på…jag vet… .-)

  • Rosa

    Å va arg och förbannad jag blir när jag läser om din bråckoperation. Vet att många kommer ikläm men tänker att så här får det bara inte vara. Hoppas verkligen att det andra fungerar nu med samtalen. Att de tar hand om dig. Tänker att någon måsta famna om dig nu.
    Låter gott med Wallenbergare. Vet ju att du gör så att det blir gott.
    Ha en jättebra dag. Kram.

  • marianne

    landstinget är inget att ha…avskaffa landstingen och centralisera..
    jag fick vänta i 2 år på min bråckoperation..trots att det var en fallolycka från hög höjd OCH akut.
    det suger att ha skyddad identitet…
    vb..fick brev ifrån riksdagen idag angående http://www.birthday.se...
    klistrar in lite ifrån mailet..

    //xxxx har hittat en sajt som oroar henne rejält. Kanske har du hört talas om den? http://www.birthday.se heter den. Där kan man gå in och få reda på människors födelsedagar och hemadresser. Ex.vis finns Beatrice Ask, Fredrik Reinfeldt m fl där. Sajten hävdar att det man gör är helt lagligt, man har hämtat uppgifter i olika offentliga register… //

    (detta anmälde jag redan förra året men ingen reagerade då!)
    MEN NU..när information om vår stadsminister OCH vår justitieminister ges ut till allmänhetet…DÅ FÖRÄNDRAS situationen.
    Nu skall de se om det går att ta bort födelsedagen i ALLA personnummer…
    🙂 kramar till dig

    @Marianne;
    Mmm, det är skillnad på folk och fä.Antagligen har dom ett större livsberättigande än vi gräsrötter, eller?
    Efter diverse skällande på olika vårdinrättningar och ”slakthus” (dräpande) sedan förra veckan, fick jag idag på en kompetent person som på en halvtimme löste eländet.I början av september ska jag till ett sjukhus i tredje landsting för provtagning, op i slutet av september eller början av oktober.

    Kramar tbx! Varma.

    🙂

  • marianne

    hmm..måste korrigera min förra kommentar…
    det var 2006 som jag anmälde ratsit och skatteverket..
    det var väldans vad tiden går fort..
    skrev om det på min blogg..
    (hoppas på nästan på att bli stämd för förtal …:-))

Kommentera

