Öppna respektive klappa igen

Näbben har det handlat om idag.

Ett mycket givande möte på förmiddagen. Förmodligen kommer fortsättningen att rädda mitt eller i värsta fall någons ”annans” liv. För att jag öppnade truten, tog bladet från munnen och mottagaren hörde jag vad sa och insåg behovet på ett helt underbart sätt. Lyhörd. Wowkänsla!

På kvällen ringde en blaska som jag fått i gåvoprenumeration och undrade om jag ville fortsätta få den i brevlådan. Ogratis som man säger norröver. Väntade mig att människan skulle tjafsa, så jag sa direkt nej. – det enda den duger till är att lägga under kattlådan!

Och hon, människan gav sig på en gång. Hon nästan la på luren i örat på mig. Om det var beskrivningen av blaskans användningsområde eller min ljuva sardoniska stämma förtäljer icke historien.

Godafton gott folk och världens tack för ert stöd när det blåser nordanvindar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 responses to “Öppna respektive klappa igen

  • marianne

    bra att du öppnade näbben och bra att du blev lyssnad på.
    ”applåder”
    det gör mig glad.
    slår en kullerbytta 🙂
    kram till dig och kissen

  • rosa

    Ogratis ett helt suveränt ord. Precis som näbben. Naturella ooperade näbbläppar har Rosa som far omkring i ansiktet när näbben tuggar tuggummi. Det är bra att du använder din till annat än tuggummi.

  • Birgitta Alvskogen

    Det var riktigt skönt att höra bettan!

    Nu blir jag glad och lättad.

    Varm kram min vän!

  • livsglimtar

    Härligt det blev tydligen en dag både för dig och mig att räkna med.. nu har jag fått tid till transplantationskirurgerna… jippe och samtidig har jag bölat hela dagen. Ringde dig men du var väl ute och luftade näbben..

    Jättekramen Albin kommer här!

  • pruddelutt

    Ogratis var dett bra ord! Det ska jag börja med….
    Ha det gott!

Kommentera

