Vissa dagar vill man

Inte läsa i blaskorna.Artiklar och bilder på den där jävla Eklund ger mig flashbacks. Skyller på offren, likadant gjorde Mördarjäveln. Mattias Flink också, som Malexandermördarna. Fullblodspsykopater är dom allihopa. Så är det. Går ut och hoppas att det kommer en störtskur, då syns det inte om tårarna trillar eller släcker ilskan som brinner. Inte ens Kissebus vill läsa……..

Och idag ska jag ha en tyst dag. Ingen radio eller stereo, inget ljud på tv:n. Framförallt ingen telefon på. Alla ljud som jag kan påverka ska jag inte höra. Mycket bra övning i medveten närvaro.  

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 responses to “Vissa dagar vill man

  • Filippa

    Vet du vad som slagit ;-/ mig den sista tiden ? Den sjunkande respekten för människors liv. Det är liksom inget ”stort” att ha mördat någon. Och nej, det är ju aldrig deras fel – offren slänger sig ju lite påpassligt på deras valda vapen. Jag tror, utan att veta, att mördare ofta är typen jag-gör-aldrig-nåt-fel-men-alla-andra-är-idioter eller möjligtvis alla-kajaker-är-inte-i-vattnet-skalle dvs man fattar inte. Men jag ska inte starta – mördare och passande straff är en passion 🙂

    Läste du notisen om gängbråket i Kiruna, vadå gäng ? bråk ? Kiruna? Skojar dom ?

  • marianne

    jag vet inte varför alla skriver om den där eklund. han myser nog av all uppmärksamhet han får…
    det är lätt för honom att snyfta nu när han är fast.
    jag orkar inte heller att se honom längre.
    att höra honom skylla på andra och säga att det inte var hans fel..
    usch!
    minnerna av det som hände oss rivs upp. de försvinner aldrig.
    vi har blivit dömda till livstid för minnena följer oss på nätterna och jagar oss på dagarna.
    jag skrev ner en ständigt återkommande dröm/verklighet på min blogg.

    http://kartbarn.blogspot.com/2008/03/rr-inte-mina-barn-inte-barnensnlla.html

    snart vågar jag inte somna av fruktan av att jag skall drömma samma sak igen.
    hälsningar marianne som blogg-vilar pga flashbacks

  • Vb

    @Filippa,
    så rätt.Mördarjäveln frågade enligt polisprotokollet när hab kom in till ”häcken” om jag levde, det var ju inte så mycket blod.Tömde det sista av KS:s och Sthlms blodbanker efter Anna Lindh.

    @Marianne!
    Såg du att kikade in?Härligt av få ett livstecken av dig även om du är down.Ska läsa ditt inlägg, känner igen flasharna.Om det fanns en offknapp
    Varma varma kramar till er!

  • Rosa

    Den där bilden är så helt underbar. Och visst gör Kissebus rätt, bort med allt elände.

  • Spero

    Kissebus på bilden?

  • Vb

    @Spero,

    yepp, den rara!

  • Spero

    Mmm. Sötsak du har där. Vad vore livet utan en sträv kattunga att vakna till 🙂

  • znogge

    Jag tycker att han får alldeles för stor uppmärksamhet i media. Skrev ett inlägg om det för ett tag sedan. Jag vill helt enkelt inte läsa om hans tankar och idéer. Visserligen är det frivilligt men han får synas för mycket. Förklara och framlägga i det oändliga! Varför? Vill vi läsa om honom? Kan det vara så illa att detta är det som intresserar oss mest?
    Önskar dig en fin söndag!

  • Spero

    Ville bara säga att du skall krama Kissebus lite extra ikväll (och alla kvällar som kommer). Fröken Katt fick somna in i dag. Det är så tomt att det ekar i lägenheten. Tänk att en liten, liten katt kan lämna ett så enormt tomrum efter sig.

  • Axemia

    (Jag vet inte hur man skriver webb plats) Ja Eklund är en mördar jävel ,precis rätt ord (Flink o gänget med för den delen )Jag undrar hur många han tagit ihjäl som han inte åtalts för ? Han var väl misstänkt för flera liknande mord om jag inte minns fel ? varav ett i Norge som påminner om Engla mordet Sedan skiter jag i om han har haft en taskig barndom eller varit enstöring mm Det är ingen ursäkt för att få mörda och våldta och sedan skylla på offret !!! Jag blir bara äcklad av den mannen PS.Vilken fin kisse du har ! Jag har också två gosiga katter

Kommentera

