Villervalla

Är det här, alldeles vimelkantig av att leva ett liv, med familj och vänner. Med mig själv som om den sista dagen vore igår. Nä, lite lugnare men ljuvliga dagar och nätter.

I någon märklig form av frihet. Fri att kunna åka var jag vill. Slippa planera, slippa dom mentala bojorna.

Till skillnad från dom, läs den som inte hade tålamod att sköta sig….som den som upprepade som ett mantra. – Jag kan vänta, jag har just tålamod;

men det är det jag har haft, jag har stått ut trots dippar och dalar. Nu är det jag som har kommandot. Nu är det jag som bevisar vem som ska ro den här båten iland. Och hur mycket barlast som släpps. Nu släpper du taget om mig med min tillåtelse. Men inte förlåtelse….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses to “Villervalla

  • WitchBitch

    Tillåtelse och förlåtelse…det är du i ett litet nötskal, jag syftar på hur du använder och verkligen ser orden. Ditt signum liksom. Avlämnar kram och gott mod
    🙂

  • Trinidad

    Det är bra att du står på dig ! Det är du som bestämmer över ditt liv. Ingen annan !!

  • Rosa

    Läste och förstod, fler har otur på sin semester med andra ord. Har läst här också, så någon har ställt till det. Tänk att det kan bli så. Kanske änglarna som slår med sina trollspön.

  • satungen

    hoppas du inte låter nån stolle förstöra ditt liv..

  • Filippa

    Du har en sällsynt förmåga att använda ord 🙂 En klok liten dam. Kram !

Kommentera

