Lodrät är detsamma som vågrät

Ligger vågrät och funderar;

Indragna permissioner. Varför? Kräket var på sin vanliga permis t.om måndagskvällen. Dit jag anlände på tisdagseftermidda´n, safe sas, eftersom ingen hörde av sig från kåken att han kom försent. Märkligt att han ställer till det, nu nästan i elfte timmen….

Kan jag verkligen inte låta bli att planera? Hur, när, var?

Fan, känner mig som en tennsoldat, i lodrätt läge, i givakt på vakt!

gillar inte läget

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

16 responses to “Lodrät är detsamma som vågrät

  • Amlor

    FAN vad lack jag blir. Det där hände mig och jag blev skiträdd. Du har en betydligt farligare man i din närhet. Känner så väl igen mig i hur du beskriver att det känns. Och jag blir så förbannad!

    Svar på Global povertykommentaren: Tack för din respons på det här inlägget. Att fundera massor är inte fel. Att vi kanske inte konkret kan ändra på det här i brådrasket spelar ingen roll (missförstå mig rätt) om vi fortfarande hela tiden har det med oss i vår vardag, i vår tanke. Till slut har vi tänkt oss samman.
    Ditt gensvar bevisar att det finns människor som tar till sig budskapet. Du är en av dom.

    STOR KRAM!

  • pruddelutt

    Hu……måste vara en känsla som inte riktigt går att föreställa sig för en som inte upplevt något liknande.
    Kram kram!
    PS Kom precis på att jag inte länkat till dig än – men jag fixar det nu!! 🙂

  • Ru*

    Fan att du aldrig får ro???

    svar;
    Lasse är iGbg jag i Boden.
    Meningen är att jag skall åka ner när båten är klar och så tar vi bil o husvagn hemåt när ungarna är träffade!

    Vill du ha besök? Vill du komma hit?

    Kram =0)

  • Amlor

    Svar: Ja jag är så in i helvete glad för lägenheten. Det är den första jag aktivt valt sen den skyddade ID tiden. Alla andra har jag blivit tilldelad. Och vilket val sen! Och vilket flyt att just jag fick den!
    Här har du en som inte landar den närmsta tiden. 🙂

  • Filippa

    Ja, man kan ju undra men samtidigt – så skönt för dig ! Och framför allt – glorian hans ( den som vissa ser) åkte väl lite på snedden nu ? passa på och gör stan osäker 🙂

    Framförallt, envisas inte med att försöka förstå en sån sjuk hjärna – det går inte.

    *Host* Kram på avstånd !

  • livsglimtar

    Jag har blivit en slöhög nu sedan mannen gick på semester. Men jag packar, planerar och gör mig till, blir rent av yr i bollen av att försöka få ihop det hela.
    Aldrig verkar det ta slut på alla måsten till den där husbilen, nu har vi fått tag i mattan och en massa andra livsviktiga prylar… hrmf, men söker ännu med ljus och lyckta efter de där silverfärgade skydden man sätter upp på insidan av fönstren i förarhytten för att slippa insyn på kvällen/natten, när man sitter där i sina bakvända förarstolar och tittar på tv.
    Jag är sååå trött, sover och sover, väldigt länge på förmiddagen och kan även somna på eftermidden, tja sjukdomen tar ut sin rätt. Allt jag gör just nu blir i etapper, tar tag i något och sen tar jag samma läge som dig lodrät eller vågrät.
    Men ha det så bra nu…. om mannen har fått tag i en laddare till mobilen i husbilen så kan det hända att jag ringer en dag..
    Pussss och massa kramar
    Mags

  • psykiatrin.blogg.se

    Hej.. tack för kommentaren! Jag länkar till din sida, den är asbra.. kan inte ens sätta mig in i hur krångligt allt måste bli som skyddad person.. ska forsätta läsa.. kom gärna med tips och så på de olika sidorna.. kram psykos

  • Agge

    Sorry!

    Har inte varit å besökt dej på länge ju. Men hoppas att du mår någorlunda i din bedrövelse iaf.

    Har läst i kapp lite och de verkar inte ha löst sej ännu, tråkigt!
    Har nu lagt i dej listan över vänner utanför Aftonbladet oxså, så jag lättare kan återkomma.
    Kram Agge

  • psykiatrin.blogg.se

    Hej..
    Vet inte om du är intresserad MEN om du vill så får du GÄRNA skicka in bilder, målningar, ritningar, fotografier på ångestmonster,
    döden, livet som psykiskt instabil, demoner å allt annat som är psykit..
    Dessutom har jag börjat namnge människor som dött pga psykiatrins ovård pga jag tycker dom ska uppmärksammas
    och få ta plats. Kände du någon så skriv! psykiatrin@hotmail.com
    Kramar på rej! /Psykos

  • whitelady7

    Lodrat upp och ned 🙂 Nu har vi telefon igen, forhoppningsvis flyttar en ny dator hem till mig snart ocksa! Resten tror jag att jag skiter hogaktningsfullt i, det blir sa manga dolares. For sa klart pajjade bilelandet ocksa, straxt efter pahalsningen. Jaja, en dag i taget sags det. Och vad ar en pingback 🙂 verkar kul tror jag. Big hugs from uppside down pancake!

  • Soulsister

    Beundrar dig att du orkar!

    Tänker på dig och håller tummar o tår. Skickar över all extra kraft ja kan undvara. Just nu är det inte så mkt ja har…immunförsvaret e fortfarande kasst o ja har åkt på bronkit i sommarkvalmigheten…

    KRAM

  • Amlor

    Hoppar in med en FLÄSKSTOR KRAM.
    Lev gott! 🙂

  • Rosa

    Skrev en så lång kommentar just men den kom inte iväg *suckar*. Är bara hemma som hastigast. Ser att du har uppehåll du också. Här är allt jättebra. Tvättar. Sonen ska på läger efter att ha varit ensam i stan i två veckor. Dottern kommer också i morgon. Vi åker vidare till kompisar. Sedan har vi lite måsten men jag hoppas vi hinner med landet en runda till tycker så om att vara där. Nu är mamma och pappa där, Mannen hämtade dem i morse. Känns bra att veta att de får en vecka i juli också där. Ha det så jättebra. Kraaaam

  • Margareth Osju

    Tack,VB *kram*

    Det sjuder av så mycket negativa vibrationer och sorg och härska hårda ord, och medborgarde- lynchstäming och ”kramar INTE dina barn stämning, att jag kan känna det tvärs igenom skärmen. Därav den lilla fredsduvan som jag hoppas AB bloggare är snälla mot.

    Jag slutar aldrig upp med hoppet med att försöka mäkla fred. Att jag aldrig lär mig. Tack förresten, uppskattade din kommentar.

    Reklamen ja….hmmmm…
    Jo, jag har förstått att AB är inte riktigt gjort för oss som bildbloggar. Det är många bilder som jag inte ens försöker publicera här i och med reklamen är placerad på en väldigt dumt plats…

    Var rädd om dig och jag önskar dig en fridfull natt.
    Margareth

  • whitelady7

    🙂 Sa klart det var en komplimang, hur skulle det kunna vara nagot annat! Om man inte har sitt e-g-e-t sprak, vems skulle det da vara forresten 🙂 Och om nagon nu ar snall och papekar det, da ar det helt klart en komplimang. Ha det gott,kram och simma lugnt i familybusiness.

  • Tonårsmorsa

    Kommer in och lämnar en liten kram på morgonkvisten. Tänker att den indragna permissionen kanske är vad du behöver en stund? En lucka. En möjlighet att andas fritt en stund. Kram!

Kommentera

