Sådärja

Diskat undan efter lunchen med Barbis igår. Hon hade ett ärende till byn, så vi slog en massa flugor i en  smäll.

Käkade god lunch (sa hon)
Fick tillbaka min cykel som vi bytte häromåret, hennes dotter fick min flickcykel (måste nå ner till pedalerna), jag fick mobiltelefon.
Mobiltelefon pajade, cykeln växte hennes dotter ur. Switch. 🙂
Följde med på hennes ärende
Ärendet var inte klart, en annan inblandad som inte fick arslet ur vagnen
Shoppade lite, kikade in i en underbar butik med aromatiska, eteriska godsaker!
Fikade på torget, en ljuvlig café lattemousse för blogginnehavaren, Barbis en halv citronpaj som hon inte rekommenderar
Tillbaka till ärendet, som till slut löste sig
Gick hem, för att få igång magen efter godsakerna, dottoren sa att det är stort inklämt bråck som måste opereras,  annars risk för tarmvred.
Vände strax tillbaka, eftersom en barnfamilj som lagt en hyrfilm på biltaket, glömde den och efter att dom kört över den och jag gick fram och plockade upp den, och såg att videobutiken låg alldeles nära, gick jag dit med den. Fan, världens scout
Fortsatte hemåt,
Glömde mjölken
Gick till macken, köpte mjölk

Men sablars vilket trist inlägg!

Jag vill ju bara säga att jag är så glad över bloggen. Har fått vänner jag antagligen inte skulle träffat annars, alla på olika nivåer.

Barbakvinna som är en nära vän, Rosa likaså, Tonårsmorsa räknar jag in där också, fast vi har mest telefonkontakt. Som härliga Livsglimtar, våra knasiga och långa samtal är så berikande. Jag har inte träffat många bloggare, men samtliga ingen nämnd och ingen glömd, är toppen. Sist men inte minst är MK back in wordpressbusiness! Tack bloggen.

Edit;
Får inte glömma att ResonerarAlma och SpiroSpero är riktiga datanördar och har hjälpt till med förklaringar och datahjälp! Världens tack!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

12 responses to “Sådärja

  • Ister

    Visst är det märkligt att man kan tycka att man har en hel del gemensamt, bara av att läsa bloggar!

  • Vb

    @Ister,
    Titta där, en annan favorit dök upp! Märkligt är det, banden går rakt igenom skärmen på ngt härligt vis.

  • Tonårsmorsa

    Kul att jag fick vara med på din ”blogg-vänner-lista”! 😉 Tack! Ja, jag vet inte varför vi så sällan får till några träffar, men jag behöver inte höra svaret, eftersom jag vet att det är mig det beror på…! Önskar dygnet hade fler timmar…! Kram och hoppas du har en fin helg!

  • Rosa

    Tycker det här var ett underbart inlägg. Att du delar med dig av din dag. Skriver så fint. Och visst är det så – jag har också träffat f ina människor via bloggen. Å så dig som jag fått som vän, det är så berikande. Nu kramar Rosa också *ler* om.

  • Vb

    @Rosa,
    och nu ska gamla morsan Vb spela Wow, så jag hänger med vad dottern snackar om.10 dagars gratisprovning!
    😉

  • Spero

    Glad att du finns, Bettis. Bloggvärlden är en egentligen en hemsk värld i bland också. Sår man får i den, sitter i precis som i IRL, i alla fall för mig. Har inte så många bloggisar. Men de jag har är guld värda. Du är en av dem.

    Kram och ta hand om dig och dottern.

  • znogge

    Bloggar ger massor med nya vänner även om inte just vi känner varandra. Men jag håller med till 100%

  • Vb

    @SpiroSpero,
    du rara.Ömsesidigt fast vi aldrig ”pratats vid”.

    @Znogge, börjar just upptäcka din blogg, bara det!
    🙂

  • Filippa

    Ja, är det inte lite häftigt att man ”hittar” folk man annars inte skulle ens prata med och helt plötsligt delar man en del av deras liv ? Det är cooolt. Socker på 29 ? Betts, det är inte bra 🙂 Pappa snackar om att starta på lågkolhydratdiet a la doktor Dahlqvist för att betvinga sockret men han har liksom inte riktigt kopplat alla delar för idag åt han pommes frites …..Kram på sig !

  • Vb

    @Filippa!
    Du är här också, en av dom jag borde nämnt, men som tur är anmäler ni er själva!;-)

    Socker bättre idag, började på 8,16, stigit, men kämpat med att äta och injicera i lagom takt.Blir bra så småningom, bara jag slutar noncha mig själv.

    Kram!!!!

  • livsglimtar

    Hemma igen på bättre humör men kroppen den kunde jag ha lämnat på campingen. Vad händer… jo, min dator var kaputt, tv likaså först men den fick mannen igång men min dator ska få följa mannen till jobbet imorgon. Har lånat hans jobbdator, fy f*n för att inte ha en mus utan en prick att fåna sig med. Den där sista meningen lät ju helmysko… svårt det är med ett nytt tangentbord jag skriver fel hela tiden.
    Gulle dig och visst är våra samtal härliga, många skratt och det behövder vi alltid.
    Massa kram kommer här… några extra för jag vet inte när jag kan skriva igen som det ser ut nu med datorn.

  • anki/barbakvinna

    tack för lunchen och sällskapet… jag kom hem till slut.. Men många mil blev det men det var det värt… Nästa gång jag kommer så långt bort så måste vi träffas igen även ifall det inte innebär några byten *asg*..

    kram anki

Kommentera

