Tog mig till

Till sta´n, dock inte i pyjamas.

Kikade in på en helt underbar antikaffär, ordning och reda, kvalitet med relativt rimliga priser. Dessutom en laidback innehavare, låg i en hängmatta utanför. Tror att kundunderlaget kunde varit bättre, han var rätt röd i plytet. Blev förälskad i en soffa med kurvor och alldeles lagom för mig att ligga och slagga på. (Halva natten, sen blir det prinsessbingen)
Köpte lite käk till mig och besöket på fredag, ska surprisa med en middag som hon bara smakat på i bloggen, blir lite fadd smak då. Fick tag i antika ostar också för en billig slant. Ostar som har bästföredatum innan imorgon, till halva priset. En vitmögelost som ska ätas just när osten håller på att sälla sig sig till dom flytande formerna, en annan rödkittsost som man nästan kunde servera i glas,

mmmm, ljuvligt gott! Det blev min middag ikväll framför tv:n kanal 9 sänder en komedi jag nästan kan stå ut med: Write and wrong (aka And she was) med elaka tjocka Kirstie Alley.

Och håll tummarna för mig imorgon, kirurgen ska berätta vad dom hittade på CT:en, hur många hål och sammanväxningar det är i kistan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 responses to “Tog mig till

  • Filippa

    Nice med besök, vad ska du bjuda på ? Så kul att höra fler med passion för ost – I lööööve cheese 🙂 Helst en rinnig gorgonzola eller en camembert som är på väg nånstans själv….
    Jag håller alla tummar och tår – inte ska du vara oroad för mig – jag har inget hål nånstans – eller ja, i alla fall inte som inte ska vara där. Jag oroar mig för dig ju ? Se längre svar hos mig. Men hoppas hoppas allt går bra med el dottore, förhoppningsvis har han bara hittat en skatt i kistan (haha, vad kul jag var). Kram på sig !

  • mksblogg

    Hoppas allt är bra!

  • Rosa

    Dåligt kunderlag, röd i nyllet, du är så rolig. Smart idé med ostarna, det ska jag tänka på. Att man kan kolla datumet och kanske inte behöva betala fullt pris. Ost ska ju vara gammal. Köper sällan ost mer än den som jag äter dagligen till frukost. Grevé 17% Lagrad.
    Det låter inte bra med bråcket. Förstår att du har ont. Vad jag förstår kan du få dras med det över hela sommaren. Undrar om strejken satt käppar i hjulet också. Hoppas att morgondagen blir kanon. Då börjar min semester.

  • kattis

    Hej!
    Jag har legat lågt ett tag…..
    Inte varit på helspänn som vanligt, mycket jobb och MYCKET tjafs där!!!
    Chiefen ……. inte så poppis bland oss ”vanliga”. Tar det i telefonen.

    Sen har vi haft fullt skägg med att bygga om här hemma – vill inte flytta!!!!!
    Så vi har byggt om köksdelen , den vi brukar käka i till ett rum till M.
    Vi har ju matsals plats i V-rummet.
    Men nu börjar det att räta på sig!
    I morrn är det sista dagen!!!!!! SEN kommer semestern!
    Jag håller tummarna för dig ang. CT:en!!!
    Jag tänker så ofta på dig min vän!
    Jag kanske inte är så ”på” nu på semestern.
    Men vi hörs snart?!!

    I love you!

    Kattis

  • anki/barbakvinna

    Alley är en känsla av både hat och kärlek eller kärlek och kärlek kanske mer irritation…

  • livsglimtar

    Du har så rätt om ostarna, även jag älskar gamla fisostar, de får gärna dofta och var lite så där i upplösningstillstånd.
    Min pappa var galen i riktig ost så det fick vi lära oss tidigt vad som var ost och ost.
    Hm, så du har fått svar nu om magen… jag ska försöka att komma ihåg att slå en tut imorgon, nu packar jag igen för husbilshelg och jag blir som ett såll i skallen när jag ska göra lite för mycket och då glider lätt viktiga saker bort i dimman.
    En båt kommer lastad med en massa kramar
    En båt kommer lastad med en massa pussar så det så!

  • pruddelutt

    Antika ostar hör till de allra bästa!

Kommentera

