Up todate

Ere inte här.

Har dock bytt dom hysteriskt randiga pyjamasbrallorna till ett par grå, modell långa mamelucker med ett matchande långt linne, spetsprytt. Vedervärdig stass det också. Passar en dag som denna, då kulingvindar hotar att fälla körsbärsträdet in i lägenheten. Står jag på balkongen så känns det som om Hans Scheike (rapparen) har fått permis och hälsar på. Och om inte trädhelvetet fälls, så ska jag slå in en kopparspik, jag vill ha lite sol och slippa dagliga rundor med dammsugaren.

Känner mig som ett fotoobjektiv som putsats med grovkornig sand, totalt ofuckuserad. Blir så när det blåser, pappa är likadan. Blir förbannad och irriterad, som om vindpinan letat sig in i roten via öronen, men inte hittar ut. Skulle för trettiåttonde gången försöka installera routern, och varför inte den här jävla da´n, så vet man att det kommer gå åt helvitta.

Så, då har dagen nästan gått, och jag är fortfarande sladdburen till Internet , men

behöver inte byta om till natten!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 responses to “Up todate

  • mksblogg

    Hallå my long term friend!
    2 år är det nu väl! Iaf, jag har ubåtat runt lite här o där, här o tonårsmorsa o lite annat oxo. Men nu blev abstinensen för stor, hann blogga på ett annat ställe lite innan jag hittade vägen hit.
    Blir alltid lättare på samma portal dessutom. Nåväl, nu är det hysteriskt jobb resten av kvällen som gäller. Cu later! Allt gott!

  • Tvärslå

    Låter skönt att gå o sunka runt i mysoutfit hela dan, själv byter jag om till värsta brallan tidigt och har dom på när jag vallar cockern som inte vill gå hemifrån, jag bjuder grannarna på vältöjda brallknän av absolut fulaste sort o långa så de släpar efter men so what ?
    Fast idag är det städ och ner till station för att möta upp, och jag tror jag låter bli att ta på värsta brallan.
    Routern hade jag antagligen mosat med en välsiktad höger.
    Lev väl

  • Helena Palena

    Här blåser det idag. Igår åskade det alldeles ovanför oss – och haglade så det blev en stor spricka i lagårdsbacken. Naturen kan! Javisst, testa lite såpa i blommorna. Det funkar – men varför vet jag inte.

    Jag har sladdar överallt till mina datorer. Så får det förbli tills dom brakar ihop. Har i alla fall börjat med en massa usb-sticor istället för en extern hårddisk. Alltid nå´t!

  • Rosa

    Hans Scheike var det inte han som gillade att smiska? Tänker att han skulle nog gå igång på de där mameluckerna du beskriver.

  • Vb

    @Rosa,

    Riktigt, den rapparen, eller smiskaren!
    *byter blixtsnabbt till ett kyskhetsbälte*

  • Filippa

    Åh visst är det skönt att ”lodda” runt i mysisar ? Jag byter om så fort jag kommer hem 🙂 Och jag är likadan när det blåser …blir helt fnattig. Nähä nu ska jag hem till mig och skriva …

  • Rosa

    Är ju så trög emellanåt nu hajjar jag rapparen. Skrattar gott både åt dig och min tröghet.

  • Ister

    O-fuck-userad, rapparen Scheike…

    Jisses vad du kan få till det!

  • anki/barbakvinna

    kanske vattna trädet med lite saltvatten så bladen trillar av. Då borde pippin ge sig iväg..

  • smultron

    glider förbi lite snabbt i natten för att säga att jag finns kvar härute någonstans och kommer tillbaka någongång.

    kramar

Kommentera

