Insikt utan utsikt….

Nyss hemkommen från ett blixtbesök hos paps. ALZpappan, den där jag inte känner och inte önskar hade dykt upp.  Eller rättare sagt, problemen som poppar upp. Det är själva fan att man föds som barn och ska dö som ett, precis som om ingenting hade hänt emellan…..glädje, underbara minnen. Fast i ett tomt nu.

Insikt

Demenssjukdomar är en anhörigsjukdom

Utsikt

Som att sitta som en fluga på ett klisterpapper, fast i glömskans olidliga varande

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 responses to “Insikt utan utsikt….

  • Filippa

    Åh vännen, *kramar* Alzheimers är jobbigt, mest för oss som är kvar tror jag. *suckar och kramar lite till* Och nej, inte arg alls – kan fan komma ihåg allt om alla 🙂 och prickdoktorn skällde bara på mig – som om det var mitt fel att man skulle sola solarium på 80-talet eller att det var OK att bränna sig i solen när jag var 15 ? Hoppas röntgen, tandis och allt annat gått bra. Och att du och dotra har det skönt ! KRamar !

  • kattis

    Nämen, va faan.
    Jag träffade ju papsen för inte så länge sen………
    Det kan visst gå fort, men så jäkla fort?
    Åh, jag tänker ju så ofta på dig.
    Nu blir det ännu oftare min vän.

    Ha det så bra.
    Vecka 27 börjar vår semester.
    Kanske vi kan åka ner till dig och säga hej??

    Kram och mycket love / K

  • Tvärslå

    Lev väl och ta hand om er.

  • Rosa

    Viktiga och stora tankar/insikter.

  • anki/barbakvinna

    ALS hörde jag någon nämna så här. *att bli mamma till sin egen mamma* nu gäller det din papsen men lika illa endå.

    kram…

  • Vb

    @Barbis,
    så rätt, men för ”protokollet” rättar jag A-L-S till A-L-Zheimers, ALS är en annan neurologisk sjukdom.

  • WitchBitch

    ALS är en sjukdom som jag är välbekant med. Min pappa hade den och dog i den. Och där är det tvärtemot Alzheimers, så att det enda som tillslut fortfarande funkar är just hjärnan. Men honom fick man också sköta som en barn de sista åren. Det är vidrigt att se någon så nära drabbas av såna här sjukdomar. Man vill att dom ska vara som när dom var friska ju.

    Kramar till dig

Kommentera

