Hästjazz

Vad fan driver folk som gillar s.k country? Jag har solsting idag, så jag vilar mitt eldfängda humör inomhus.Det sägs att det är eldningsförbud och jag har ingen lust att utmana lagen långa arm igen.Eller var tvärtom? Jaja, hästmusik var det. Inomhus iklädd en flamsäker turban av svenska flaggan firar jag och zappar igenom tvutbudet, så finns det märkligt nog en lokalkanal utan någon som helst relevans till mitt boende, just nu är det skånska ”nyheter”, alltså en dryg skåning med country i bakgrunden svamlar om viktigheten att hatten i den här religionen måste vara amerikansk! Nä, gillar Hasse & Tages version bättre.

Bara säger det;
En lokal kanal som visar skåningar som vill vara amerikaner, och jag har inga sådana anknytningar säger väl allt om Sverige,

Grattis Svea på födelsedagen……..det blev ingen Hasselbackspotatis idag, Sägs att Hazelius, inte Gustav Vasa har någonting med Sveriges Nationaldag att göra, så jag matchade vädret med en sprödbakad torsk. Norska torskar brukar fira så här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 responses to “Hästjazz

  • trollhare

    Bettan i turban… Det vore en syn 🙂

  • Vb

    @Trollhare,
    vad gör man inte för att se längre ut!
    🙂

  • Alter Ego

    haha, kärringa mot strömmen 😉
    Begriper inte vad det är vi ska fira, det vore fanken så mycket bättre om de gjorde midsommarafton till nationaldag. Just den dagen är ju en tradition i Sverige, den här dagen kan jag lika gärna vara utan, dessutom infaller den lite som den vill.

  • Feuerbach

    Som sagt; va fan är det som driver dom?
    😀

Kommentera

