När himlen är skymd

I detta tysta hus,

rättare sagt var. Tempus byter lika fort som ett Sverige vs Afrika temperaturer med varandra. En del tycker att värmen just nu över moderslandet är för hett. Hot.
Jag är förbannad och har ett hett humör, så hjärnan blir överhettad av  vissa orsaker. En av dom största men allra minsta, är min nya granne ovanför.

I tron av att det var den förra, en kille från en annan del av Köping, men inte den staden förståss, gick jag upp häromdagen för jag var skitförbannad på skramlandet däruppe. Fortplantade sig i nervsystemet du vet.
Det visade sig vara en NY granne, från andra sidan jordklotet. En så´n där lika liten som jag, men inte fortplantad med en jude, utan en pekingnes eller perserkatt. Den röda currgrytan jag hade ätit från hennes horisont borde ha balanserat oss,

men

NÄ, hur kan en så´n liten människa låta som en elefant när hon går?

*funderar på att stoppa syrsor i brevlådan*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 responses to “När himlen är skymd

  • kattis

    Hej,
    men om du stoppar syrsor i brevlådan är du ju bussig!
    Hon doppar dom i choklad (säkert levande) och sen äter hon dom till nåt program på tv´n (mosaik??)
    Näe, köp henne ett par ”spa-tofflor” i mjuk frotte´, eller en inspelning nerifrån dig med hur hon låter.
    Jag VET hur det är med klampande grannar! Faan, vad det är skönt att bo i radhus!
    Vi hade en som vi kallade klumpfot ovanför oss när vi bodde i lgh.
    Hon valde dessutom med sitt skiftarbete att ha BÄDDSOFFA som skulle vikas ut mitt i natten!
    MORD i sinnet kan jag lova att vi hade!
    MEN när klumsi var hemma en dag så tog vi upp detta och, jag lovar att hon skämdes!
    Hon hade gått omkring i ett par trä tofflor hemma helt ovetande om hur det ekade hos oss. Och bäddsoffan gjorde hon efter detta iordning innan hon gick till skiftet.
    Så kan det gå!

    Kram på dig!

    / K

  • kattis

    – Måste ”slå” ett slag på tangenterna för lille Marcus Marcus!
    (Jo, han heter så, inte min, men)
    Den lille eldsjälen har startat en namn insamling mot den vidriga hajfens slakten.
    Kolla på http://www.savethesharks.se
    Lill killens pappa är web designer och har hjälpp honom att fixa en mycket fin sida.
    Hela familjen har kladdat på listan.
    Marcus hade nyss fått in över 4000 namn!
    Såna ungar gillar jag!
    Och en sån förälder som fixar detta åt sitt barn är också värd en stor eloge!

    Nä nu skall vi snart ta jonnen till B-gården och kolla lite på alla fina djur.
    Ha en liten pic-nic och mysa.

    Kram och ha en fin dag!

    / K

  • livsglimtar

    Idag pic-nickar nog de flesta utom jag då som sitter här och omhuldar min tomma värkande skalle… äh, det är inte så farligt längre utan bara lite efterskalv som gör att jag inte alls vill vara i solen vilket jag inte heller får pga penicillinet.
    Vi har haft tur med våra grannar som det är nu bor vi högst upp och jag funderar ibland på hur det låter när Watson rusar runt och leker med bollar. Tror inte att någon av oss är tungfotad ska va mannen då.
    Hoppas du har en bra helg
    Kram på dig pussgurkan

  • kattis

    Inte ska man klaga!
    MEEEN, fy för Sören vad schwättigt det var i uppförsbackarna hem.
    Och väl ute på bonnvischan var det som Saharas öken.
    Vi såg inte så många djur idag, de låg nog i spiltan och tryckte.
    Väl hemkomna så tappade jag upp vatten i simbassängen och nu ligger lillen och plaskar där.
    ”gubben” är ute vid Landsort och trollar lax.
    Jag hoppas att han får hem en fin.
    Laxen från havet smakar så mycket godare än den som finns på affärerna.
    Om det blir så , då blir det grillad lax imorgon.

    Snart skall jag ta på mig folkdräkten och åka in till skansen och se på konungen! :o) * I*R*O*N*I

    Love / K

  • kattis

    Vill ni veta fångsten………………
    2 Näbbgäddor!
    Så igår blev det grillade kycklingspett! Och lot of grönsaker!
    So can it go, When the husband is not på!
    ( märker du att jag försöker blanda in lite engelska i mina meningar?? Det gör jag bara för att jag har tagit en Hermods kurs i Ryska, så jag provar bara lite

    Maten god och en trevlig kväll, ville inte va näbbgädda!
    Göbbe fyller 44 i dag! ( taskigt eftersom jag ser ut som sjutton)
    Kram / K

  • Margareth Osju

    Ditt inlägg påminner mig om en granne jag hade i Stockholm..:) fast hon lät…eller de lät….väldigt högt i passionens teckens, om jag säger så.
    Fast jag smålog mest…..*ler*

Kommentera

