Hypomanblogg eller hug_blog

Hit och dit, upp och ner.

Humöret är som en ekgkurva vid hjärtflimmer; stött på för mycket patrull, speciellt polispatruller. Knarkbrottet är nedlagt, pillertrillardoktorn som hållt i uttrappningen av benz hade skickat ett intyg till Polizaen som tydligen hade bestämt sig för att nita mig vid ”brottet”, och jag inte hade en tanke på att hjälpa dom, så nu är den saken ur världen……

Tror dom ja;
Så fort jag fick beskedet och alla papper på bordet, gick jag utan att passera fängelse direkt till receptionen och anmälde snuten och arrestpersonalen för övervåld och tjänstefel i rapporteringen. Åker till Rättsmedicinska senare i veckan för att undersöka högerarmen som vridits om ev. av och felläkt eftersom jag mått så jävla taskigt psykiskt efter incidenten och inte kommit till skott och uppsökt läkare. Bilder finns på tydliga blåmärken av fingrar på överarmen, armbågen är fortfarande svullen och går inte att räta ut. Äh, det finns massor att skriva om dribblet, men jag avstår för närvarande. Visst sure, jag var full, det har jag aldrig nekat till, men även fyllon har integritet och ska respekteras. Är det nån som ska sitta fängslad på livstid är det arrestvakten för han var tamejfan det fulaste jag sett. Skona världen från liknande miffon. Han kan med sin blotta uppenbarelse ge oss drinkare ett delirium tremens. Hans ögon satt precis ovanför öronen, jag svär! Dryg översittare, en mycket liten man i alldeles för stor uniform, stoppad med inbilskhet och pompösitet. Han ska väck, eller åtminstone granskas med lupp. Som man gör med löss, om man ska se dom. Jag måste efter mordförsöket för mitt eget ego sätta gränser; så här får man inte behandla mig. Förväntar mig inte att det tas upp, men oro vill jag skapa i lägret. Vendettanbettan heter jag. Yrke: Rättshaverist. Arbetsgivare: Staten Sverige vs Staten Sverige…..

Men nu till hugsen.
På väg tillbaka till blogghålan mötte jag restaurangägaren som jag avlönat i några månader, tacka fan att han blev glad att se mig.;-), fick en jättekram och frågade var jag har varit, servitrisen hade så sent som förra veckan bett honom att ringa mig för dom hade x-pris på flaskbärsen, hahaaaa. För tillfället behöver jag bara omfamningar, inte såna omtankar.
Glad i hågen att ha blivit bekräftad, dansar jag vidare till tandläkaren som sökt mig, rättare sagt hans underbara sköterska, en annan Rosababe. Där får jag nästa varma kram, hon hade varit orolig för mig.-Blir det sista sittningen, frågade jag. -Det hoppas jag inte svarar söta chilenskan.

Att det ska behövas importeras folk från bortre Orienten och andra sidan jordklotet nästan för att få lite värme och omtänksamhet. Och grekdoktorerna inte att förglömma. Det bjussar inte inavelspacket, bonnläpparna, infödingarna här på i någon större utsträckning. Vi kanske har något gemensamt. Invandrarna och jag,

Som det stod i polisrapporten:

Yviga gester och hett temperament,

BASTA!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

17 responses to “Hypomanblogg eller hug_blog

  • Tvärslå

    Ajajajaj ja yviga gester och hett temperament ja det går ju inte för sej, skumt att en annan fortfarande går fri 😉
    Lev väl och ta hand om dej, och behåll både gester och humöret, folk är för veka och slappa i både arm och käft här i bleka Sweeeden !

  • Filippa

    Ursäkta att jag ler ? Du är så skön, och skriver så bra så jag blir nästan tårögd.
    Nu ska jag organisera dig : 1. Ta hand om armen 2. ta hand om dig själv. 3. Skit i arrestvakten, han är bitter för att han inte fick bli polis eller militär. Sånt slösar vi inte tid på. 4. Klart folk bryr sig ! Det såg du väl på kommentarerna här när du var borta ?
    Jag skickar en virtuell kram, en liten puss på kinden får du också !

  • WitchBitch

    ”Yviga gester och hett temperament”. Me like!
    🙂

    På dom bara bettan, håller tumme!

    vet du jag har nog varit torrlagd för länge nu för jag läste faktiskt ”fläskfärsen” istället för flaskbärsen….hujedamej

    kram!

  • whitelady7

    🙂 ja, yviga gester ska man vara forsiktig med! Min lilla ”yviga” lyckades jag sla ut en ruta med, ajajaj… Naja, det var battre an alternativet, och inte vart saren sa djupa heller. Men du ska ta och ga till doktorn med armbagen, speciellt om du har kanselnedsattning eller ”pirr” i fingrarna!!! Och nej, jag menar inte samma pirr som i magen nar det ar grekdoktorer pa gang 🙂 Sesa, ivag med dig nu! Och kram pa dig 🙂

  • Vb

    @White Lady,

    HEEEJJJJJ, det var en stund sedan.Och jadå syster lilla, imorgon ska jag åka till Rättsmedicin, polisen fick snällt ordna tid och transport!Berättar mer imorgon!

    Puss påre=0)

  • puppe

    På dom Bettan!
    Snutarna måste lära sig att makt inte betyder övervåld.

    *du vill inte hyra B&B?*

  • Vb

    @Puppe,
    äntligen har du hittat hit, och B&B är inte helt omöjligt, beware……
    =0)

  • Rosa

    Intrigritet och respekt, du har så rätt så. Det är bra att du rör till lite. Tror de här männen behöver skakas om i sitt pompösa jäsande.
    Du får säga till om de funkar innan midsommar, för i så fall begär jag en semesterdag, annars får vi ta det i augusti. Det är så sorgligt att tiden springer iväg när den är som bäst årsmässigt *suckar*.

  • Spero

    Tack. Var själv rädd om dig!

    Hur mår armen förresten?

    Kram

  • livsglimtar

    Ja du Bättan plättan har får man hänga med i svängarna och se lite rättning i leden för att inte tala om receptet som fick mig att dregla.
    Kram på dig sötnos vi hörs!

  • Solvindar

    Aj som satan säger jag..hoppas du mår bättre. Visa dem att de inte får använda övervåld Vb! Hmm vill skriva något klokt men kommer inte på något..

    Var rädd om dig!

  • Ellabella

    Nog är det lite, lite konstigt att den som själv felar, ropar på sina rättigheter och lever jävulen när den utsätts för andras fel. För man får väl inte vara hur full som helst på allmän plats? Självklart får ingen, polis eller privatperson, bruka övervåld. Men hade du inte varit så full hade polisen inte behövt ingripa alls.

    Och nu ska jag väl nästan svära i kyrkan: Jag har fattat du nästan blev mördad för 5 (?) år sedan. Är det inte dags för dig att börja jobba nu? 5 år för att läka såren och komma över chocken bör väl räcka. Den vars barn dött blir bara sjukskriven en månad, i bästa fall.

  • Syster Yster

    Här har det hänt saker ser jag när jag läser ikapp! Jisses! Hoppas du blir bra i din arm och du ska vara snäll mot män i uniform 🙂 Det gillar dom och då blir dom så stolta och glada!
    Inte reta makten, för tyvärr så förlorar man alltid.
    Var rädd om dig

  • Vb

    @EllaBella,
    Svär på du, men inte i min kyrka.
    Har du någon aning om vad för skador jag fick?Som inte går att reparera.

    Nä, läs en annan blogg så blir du säkert mindre bitter, höll på att säga bitterf-a……

  • Vb

    @SysterYster,
    Jag har retat makten, anmälde en anstalt till JO, ”vann” kampen.

  • Filippa

    Ella, självklart får man inte vara berusad på allmän plats OM man är störande. Annars är det rätt vanligt (A-lag, studenter, möhippor och Stureplan en lördag eller fredag…eller vilken annan dag som helst faktiskt). Och Betts har ju faktiskt erkänt att hon inte var nykter – det är inte det vi pratar om här utan övervåldet – nu har jag inte haft nöjet att träffa henne men det talas om en liten kvinna på ca 160 cm och inte så där fasligt många kilon – då känns axel och armbåge ur led lite väl mycket ?
    Och vad gäller att börja jobba igen, ja jo det kanske kunde vara bra men om man jobbar betalar man skatt och då finns man i en massa roliga offentliga register och då kan personer som vill hitta en hitta rätt och fullfölja det man började en gång i tiden. Det skulle vara tråkigt.

  • kattis

    Näe, Betty!
    Du får nog se mig som en sån där ”utlandsk”.
    Nu bor vi ju lite bortomstans från varandra.
    ( citat från Kalle Anka Långtbortistan)
    Det där med fikat på ballekongen har jag lite ågren för. Men va faan det är ju för fan fullt skägg här.
    Maj månad har varit så fulllspäckad så du kan inte hajja!
    Du vet jag har haft offerter som skall vidare, avsluningssamtal med de som skall byta jobb, och intervjuer med de nya som skall efterträda de gamla!
    Kort fattat: De äldsta barnen går upp en avd, de yngre kommer till oss, och några slutar p.g.a flytt.

    Kram till dig en av mina bästa vänner!

    / K

Kommentera

