48 Rock

That´s me!

I alla fall om jag ska tro min dotter. Den älskade ungen skickade ett sååååååå gulligt mail till sin gamla morsa med Morsdagshälsningar, en av smilisarna såg ut så här:

Gissa vem som är vem?

Blev så till mig att jag kom mig för att laga riktig mat, senaste tiden har jag kört micron så mycket att jag tror min mage har fått strålningsskador av tredje graden av all färdigmat.(märk väl att det står Becel, inte bequerel på gräddförpackningen) Blev en av mina favoriträtter; istället för kyckling tog jag fläskfilé. Här är receptet,


Fläskfilé eller pippikött

Purjo eller salladslök
Soltorkade tomater
Oliver, helst Kalamata
Grädde

Fräs köttet så det får färg tillsammans med löken. Strimla tomaterna, langa ner i fräset och slå på grädden. Ta gärna lite olivspad och om du använt soltorkade tomater i olja, ta några skedar där också, peppra och salta. Persillade är gott till den här rätten. Servera med pasta, och njut. Det är den rena enkelheten som gör det! Jag toppade med färska tomater, för att balansera smaken. Var försiktig med saltet, oliverna gör sitt.


Rubriken syftar på en toppserie som går i tv4+, 30 Rock, som går efter House på tisdagarna, kolla om du har möjlighet, snitsiga dialoger, raffinerade skådisar, och bloggensägares ringa ålder.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 responses to “48 Rock

  • WitchBitch

    Det enkla är ofta det mest geniala tycker jag. Tack för tipset!
    🙂

    kram

  • Josef Boberg

    Hmmm… – VendettanBenda – Apropå mat i microugnen – så är det nog ett av dom bättre sätten att ”slippa” leva vid god vigör, troligast…

    Klicka på mitt namn ovan till vänster – så hamnar Du på ett ställe som säger en del om bl a den saken.

    Dock – för den som ej ids läsa så mycket – så är det ingenting att rekommendera, faktiskt…

    Ha det… 🙂 /önskar microugns-vännen Josef

  • Vb

    @Josef Boberg
    Hej, vad bra att du skaffat en ”riktig” blogg, tack ska kika in.
    Och apropå rekommendationer, prova gärna receptet i inlägget, hälsosam mat!
    🙂

  • Ken

    Fan, nu blev jag hungrig mitt i natten. Matrecept skulle vara förbjudna på bloggarna. Eller varför inte förbjuda mej? Mycket enklare faktiskt.

    /Ken

  • Filippa

    Lät gott det där, efter 4 dagar av bara tapas och cava är jag redo för lite grönsaker. Även om ananas-kokosnötsjuicen på Barcelonas marknad i går var såååå god.

  • melandroweb

    Men vad det kostar i euro en burk av dessa oliver?

  • Vb

    @Melandroweb,

    Ciao Italia, jag hittade ganska billiga, runt 3 eller 4 euro.Kalamataoliver är värda sin vikt i guld.

    Cykla försiktigt!

    🙂

  • Rosa

    Det här ska jag absolut göra!! Det är bra att du lagar mat.

Kommentera

