Vem vet inte om….

Trallar på Lisa Ekdahls slagdänga under tiden jag skriver.

Vem vet var jag är nästa vecka?
Inte jag själv ens, beställde pass istället för legget som jag sumpat för några månader sedan i 08området. Att som kvarskriven skaffa nytt utan att ha någon som kan vidimera är lite krångligt. Men det löste sig med den bästa snuten i sta´n. Hon som vakade över mig när jag hade besöksförbud.Hon själv jobbar i en annan del av Sverige just nu, men hennes kollega på (håll i hatten nu) ja hon bytte tjänst från personskydd till ), Underättelsetjänsten, fixade biffen. Han var ingen biff, mer en tanig fiskpinne. En mycket trevlig kabbeljo. Undrar om jag egentligen ska ha ett pass? Har väl inte gått nå´n näbb förbi att författaren av denna blogg är aningens impulsiv? Jag föredrar spontan, tack.

Författare skriver jag inte för märkvärdiga mig, utan för att förra veckan läste jag i AB, sista sidan 5 tycker till. Linda Rosing hade fått luft igen och kallade sig inte för idiot, som jag tycker, utan Bloggare…..say no more. Vill inte spela i hennes division.

Idag är en bättre dag fast det är natt nu, än igår. Strosade på Ikeas rea och lyckades bara bränna ett par hundringar, balkongen har blivit sittnings och vistelsebar (utan bar), kastat massa skit som där, dock inte så´n skit som min gode väninna skriver om här. Hon ska förövrigt få sitta där. På balkongen alltså. Kanske med Rosababe? Ska jag bjuda på citronmarängpaj kanske?

Fast allra helst skulle jag vilja att min platoniska kärlek, grekdoktorn och jag ligger på balkongen och tittar upp genom körsbärsträdets grenar där ljuset silas, så hela världen blir milt grön. Vi ska inte prata, bara titta. Fast jag ska smygtitta på hans ädla profil, kanske få ett ögonkast av dom där medelhavsfärgade ögonen, blicken som ger mig hopp, för att jag ser att han lyssnar. Hör mitt plågade inre brus, blir inte rädd och flyr. Möter min sårade, sargade, sorgsna blick utan att vika eller komma med floskler eller humma.

Började jag inte bloggen med att fly………?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 responses to “Vem vet inte om….

  • anki/barbakvinna

    hoppet det är det som börjar komma fram hos dig. Drömmar kan göra att man tillslut förverkligar hoppet och att det kan bli en ljusning..
    p.i hugg1

  • livsglimtar

    En trevlig kabbeljo ha ha du kan då uttrycka dig du… jag har skrattat gott mest hela tiden åt ditt inlägg. Grekedoktorn dröm på du det kan aldrig skada …
    Kram från njurpajen med skallebang

  • Rosa

    citronmarängpaj det låter det! Ser hur ni ligger där och tittar på körsbärsträdet, du och el greko. Du skriver så fint så jag hör ljuv musik medans jag läser. Vill få läsa mera och se vad som händer när ni ser den där milda gröna färgen som kallas för nuet. Livet. Hur ni möter det tillsammans.

  • Filippa

    I bland Betts så tar du priset – du är så jäkla skön ! Kabbeljo, grekisk doktor, marängpaj och underrättelsetjänst i ett enda inlägg ?

Kommentera

